printlogo


کد خبر: 249493تاریخ: 1401/3/19 00:00
اخبار

رونمایی از آنونس رسمی «هناس»
همزمان با آغاز اکران فیلم سینمایی «هناس» در سینماهای سراسر کشور، نخستین آنونس رسمی آن رونمایی شد. به گزارش «وطن‌امروز»، همزمان با آغاز اکران فیلم سینمایی «هناس» به کارگردانی حسین دارابی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه، از آنونس رسمی این فیلم رونمایی شد. «هناس» که قصه ترور یک عشق است با برداشتی آزاد از داستانی واقعی، به زوایای زندگی پرتلاطم داریوش رضایی‌نژاد از شهدای ترور هسته‌ای، همسر و فرزندش در اوایل دهه ۹۰ می‌پردازد. طراحی آنونس «هناس» برعهده امید میرزایی است و پخش این فیلم را موسسه بهمن سبز برعهده دارد. 
***
«نفس دوم» با محور روان‌شناسی ورزشی روی موج رادیو
برنامه «نفس دوم» که روزهای پنجشنبه با حضور پزشکان ورزشی پخش می‌شود، ۱۹ خرداد تمرینات ورزشی را به کودکان و نوجوانان آموزش می‌دهد. به گزارش «وطن‌امروز»، برنامه «نفس دوم» با هدف تغییر سبک زندگی و پیشگیری و درمان با استفاده از حرکات ورزشی پخش می‌شود. شهرام زین‌العابدینی، مدیر گروه سلامت اجتماعی رادیو سلامت در توضیحاتی گفت: برنامه «نفس دوم» روزهای پنجشنبه ساعت ۹ به مدت ۴۵ دقیقه درباره روانشناسی ورزشی است و آیتم‌های مختلفی دارد. روز پنجشنبه ۱۹ خرداد تمرینات ورزشی به کودکان و نوجوانان آموزش داده می‌شود و دکتر مریم ابوالحسنی، متخصص پزشکی- ورزشی آموزش لازم را در این حوزه به شنوندگان ارائه می‌دهد. 
***
معرفی هیأت انتخاب دومین جشنواره تئاتر شهرزاد
هیات انتخاب دومین جشنواره تئاتر شهرزاد با رویکرد کمک به گسترش فرهنگ تئاتر معرفی شد. به گزارش «وطن‌امروز»، از سوی مسعود دلخواه دبیر دومین جشنواره تئاتر شهرزاد طی حکمی؛ فرهاد مهندس‌پور، نادر برهانی‌مرند، محسن حسینی، سیما تیرانداز، علی شمس و اشکان خیل‌نژاد به عنوان اعضای هیات انتخاب دومین جشنواره تئاتر شهرزاد معرفی شدند. با تمدید مهلت ارسال آثار تا پایان خرداد ماه سال جاری، فیلم ضبط شده اجرای بیش از ۱۰۰ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است و فرهاد مهندس‌پور (کارگردان، مدرس دانشگاه و دبیر ۲ دوره جشنواره تئاتر فجر)، نادر برهانی‌مرند (نویسنده، کارگردان و دبیر ۲ دوره جشنواره تئاتر فجر)، محسن حسینی (کارگردان، بازیگر، طراح حرکات موزون و مدرس دانشگاه)، سیما تیرانداز (کارگردان و بازیگر سینما و تئاتر)، علی شمس (نویسنده، کارگردان و مدرس تئاتر) و اشکان خیل‌نژاد (کارگردان، طراح و مدرس تئاتر) انتخاب آثار این دوره از جشنواره را بر عهده خواهند داشت. 
این جشـنواره با هدف فعال کردن استعدادها و انرژی‌های نهفته در هنرمندان، کمک به گسترش فرهنگ تئاتر، حمایت از متون نمایشی ارزشمند و فراهم آوردن شرایط مناسب جهت معرفی و اجرای عمومی آثار برتر برگزار می‌شود. 
***
۷ جایزه برای رامین حسین‌پور با «صورتگر»
رامین حسین‌پور نویسنده، آهنگساز و تهیه‌کننده با ویدئوآرت «صورتگر»، موفق به دریافت ۷ جایزه از ۲ رقابت در آمریکا و اسلواکی شد. به گزارش «وطن‌امروز»، ویدئوآرت «صورتگر» به کارگردانی، نویسندگی، تهیه‌کنندگی و آهنگ‌سازی رامین حسین‌پور، در رویداد ماه خرداد جوایز بین‌المللی «آینده صدا» شهر نیویورک آمریکا توانست برنده ۵ جایزه بهترین موزیک ویدئوی تجربی- تلفیقی، بهترین موزیک ویدئوی ساخته کارگردان مرد، بهترین فیلم موزیکال، بهترین موزیک ویدئوی راک و بهترین تهیه‌کنندگی شود. رویداد جوایز بین‌المللی «آینده صدا»، قدمتی ۲ ساله دارد و هر ۲ ماه یک بار در شهر نیویورک آمریکا برگزار می‌شود. 
***
آماده‌سازی فصل دوم «وضعیت زرد»
مراحل آماده‌سازی فصل دوم سریال «وضعیت زرد» جهت پخش از تلویزیون در حال انجام است. به گزارش مهر، با نزدیک شدن به زمان پخش فصل دوم سریال «وضعیت زرد»، اسامی بازیگران و نخستین تصاویر از این سریال منتشر شد. «وضعیت زرد» سریالی طنز به کارگردانی مجید رستگار است که فصل اول آن تابستان ۱۴۰۰ از شبکه ۳ سیما پخش شد و اکنون مراحل آماده‌سازی فصل دوم آن جهت پخش از تلویزیون در حال انجام است. مهران رجبی، مریم سعادت، زین‌العابدین تقی‌پور، بهار داورزنی، حسام خلیل‌نژاد، آرش ماهان‌کیا و مهدی رضایی بازیگران اصلی این سریال هستند. 
***
اجرای سیدمحمد معتمدی در افتتاحیه یک فستیوال بین‌المللی
خواننده شناخته شده موسیقی ایرانی طی روزهای گذشته در مراسم افتتاحیه فستیوال «فز» مراکش به اجرای قطعاتی از موسیقی ایرانی پرداخت. به گزارش مهر، سیدمحمد معتمدی، خواننده شناخته شده موسیقی ایرانی در مراسم افتتاحیه فستیوال بین‌المللی موسیقی «فِز» کشور مراکش روی صحنه رفت. این خواننده موسیقی ایرانی که برای سومین‌بار است در این فستیوال موسیقایی حضور پیدا می‌کند، در اجرای افتتاحیه همراه با یک ارکستر بزرگ به اجرای برنامه پرداخت، این در حالی است که اجرای یک قطعه آوازی از دیگر بخش‌های برنامه اجرا شده توسط محمد معتمدی بود که پیش روی مخاطبان و شرکت‌کنندگان قرار گرفت. در این دوره از فستیوال موسیقی فز که از جمله فستیوال‌های معتبر موسیقی کشورهای منطقه است، هنرمندانی از کشورهای لبنان، مراکش، اسپانیا، فلسطین، فرانسه و هلند به اجرای برنامه‌های مختلف می‌پردازند. این رویداد بعد از مدت‌ها توقف در برگزاری به دلیل کرونا میزبان مخاطبان است.

Page Generated in 0/0049 sec