printlogo


کد خبر: 249511تاریخ: 1401/3/19 00:00
اخبار

حسن یزدانی از تیلور پیش افتاد
اتحادیه جهانی کشتی جدیدترین رنکینگ آزادکاران جهان را منتشر کرد که طبق آن حسن یزدانی از رقیب آمریکایی خود پیش افتاد. به گزارش سایت اتحادیه جهانی کشتی، با پایان رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام بولات تورلیخانوف به عنوان یکی از مسابقات رنکینگ‌دار اتحادیه جهانی در سال ۲۰۲۲، حسن یزدانی توانست جایگاه خود را ارتقا دهد و بالاتر از دیوید تیلور آمریکایی، رقیب دیرینه‌اش قرار بگیرد. با به روز‌رسانی رنکینگ جدید برترین آزادکاران جهان کامران قاسمپور نیز همچنان در صدر برترین آزادکاران وزن ۹۲ کیلوگرم قرار دارد. محمد نخودی و امیرحسین زارع نیز در رده دوم برترین‌های وزن خود هستند. 
***
جلسه وزنه‌برداران معترض با رئیس کمیته المپیک
جلسه‌ای با حضور وزنه‌بردارانی که اردوی تیم ملی را ترک کرده بودند و رضا صالحی‌امیری برگزار شد. در این جلسه قرار بود رئیس کمیته ملی المپیک نقش یک میانجی را بازی کند تا وزنه‌برداران به محل اردو بازگردند. در ماجرای اختلاف‌های به وجود آمده بین کیانوش رستمی با فدراسیون وزنه‌برداری هم رضا صالحی‌امیری نقش پررنگی را برای بازگشت او بازی کرده بود. این در حالی است که ظاهرا تصمیم ورزشکاران همچنان عدم بازگشت به اردو است. 
***
دانیال اسماعیلی‌فر به پرسپولیس پیوست
دانیال اسماعیلی‌فر با عقد قرارداد رسمی به پرسپولیس پیوست. در حالی که سرخپوشان پیش از این علیرضا بیرانوند و مرتضی پورعلی‌گنجی را به خدمت گرفته بودند، در سومین گام با مدافع راست سپاهان به توافق رسیده و او را به خدمت گرفتند. این انتقال در حالی انجام می‌شود که اسماعیلی‌فر مذاکره با «هر تیمی غیر از سپاهان» را تکذیب کرده بود اما همان‌طور که گزارش‌های موثق خبر می‌دادند، اسماعیلی‌فر به پرسپولیس ملحق شد. او ۲ سال پیش نیز مورد توجه یحیی گل‌محمدی قرار داشت اما دانیال در آن مقطع ترجیح داد به سپاهان برود و حالا پس از ۲ فصل حضور در این تیم به عنوان مدافع راست پرسپولیس را به عنوان مقصد جدید انتخاب کرده است. این نخستین سهمیه لیگ برتری پرسپولیس است که صرف خرید مدافع کناری می‌شود و سرخپوشان امکان خرید ۶ بازیکن دیگر را دارند. با حضور اسماعیلی‌فر جدایی رامین رضاییان نیز حالت قطعی به خود می‌گیرد و باید دید او چه مقصدی را انتخاب خواهد کرد. 
***
تیم فوتبال امید ایران با تساوی برابر ازبکستان حذف شد!
تیم فوتبال امید ایران با تساوی مقابل ازبکستان از صعود به مرحله بعدی رقابت‌های زیر ۲۳ سال آسیا
باز ماند. تیم فوتبال امید ایران مقابل ازبکستان سومین دیدار مرحله گروهی جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا را برگزار کرد که این بازی با تساوی یک- یک به پایان رسید. شاگردان مهدی مهدوی‌کیا برای کسب جواز صعود به پیروزی مقابل میزبان در دیدار سه‌شنبه‌شب نیاز داشتند اما تلاش امیدهای فوتبال ایران نتیجه‌ای جز تساوی به همراه نداشت تا آنها با کسب ۲ تساوی مقابل قطر و ازبکستان و شکست مقابل ترکمنستان خداحافظی زودهنگامی با این رقابت‌ها داشته باشند. 
***
اینفانتینو: مردم ایران در قلب من جا دارند
مسؤولان وزارت ورزش و جوانان در دیدار رئیس فیفا درخواست کردند سهمیه تماشاگران ایران در جام‌جهانی قطر افزایش یابد! به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، سینا کلهر، معاون فرهنگی و اسماعیل احمدی، مدیرکل وزارتی وزارت ورزش و جوانان که برای حضور در کمیسیون مشترک ایران و قطر در دوحه به سر می‌برند، با «جیانی اینفانتینو» رئیس فیفا دیدار کردند. در این دیدار که درحاشیه رقابت ۲ تیم امارات و استرالیا در پلی‌آف انتخابی جام‌جهانی انجام شد، نمایندگان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به علاقه‌مندی فراوان مردم ایران به رشته فوتبال و اشتیاق بسیاری از تماشاگران ایرانی برای همراهی تیم ملی ایران در رقابت‌های جام‌جهانی از اینفانتینو خواستند با بررسی مجدد ساز و کار ظرفیت توزیع سهمیه کشورها، سهمیه بیشتری را در اختیار تماشاگران ایرانی قرار دهد. رئیس فیفا هم در پاسخ با استقبال از پیشنهاد ایران و قول مساعد برای پیگیری موضوع گفت: من مردم ایران را دوست دارم و آنها در قلبم جای دارند. 
***
استعفای نویدکیا از هدایت سپاهان
محرم نویدکیا سرمربی تیم فوتبال سپاهان از هدایت این تیم کناره‌گیری کرد. 
به گزارش روابط عمومی باشگاه فولاد مبارکه سپاهان، محرم نویدکیا سرمربی تیم فوتبال بزرگسالان این باشگاه در تماس با مدیریت باشگاه و با اعلام مشکلات شخصی و نگرانی از عدم امکان کمک به تیم فوتبال و دغدغه هواداران، انصراف خود را از ادامه همکاری در سال سوم قرارداد صراحتا اعلام کرد. باشگاه فولاد مبارکه سپاهان با استعفا موافقت کرد. 

Page Generated in 0/0056 sec