printlogo


کد خبر: 249521تاریخ: 1401/3/19 00:00
اخبار

خیزش گرد و خاک در برخی استان‌ها
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از خیزش گرد و خاک در برخی استان‌ها و بارش باران و گاهی رعد و برق در برخی استان‌های شمالی و دامنه‌های البرز مرکزی خبر داد. صادق ضیاییان در گفت‌وگو با ایسنا افزود: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی چند روز آینده در ساعات بعدازظهر وزش باد شدید در غرب، جنوب غرب و دامنه‌های البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران، غرب سمنان، قم و مرکزی ادامه خواهد داشت که در برخی مناطق موجب خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و دید افقی خواهد شد. همچنین طی این مدت در نوار شرقی کشور بویژه منطقه زابل وزش باد و خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در ادامه گفت: طی روزهای پنجشنبه تا یکشنبه (۱۹ تا ۲۲ خرداد) در شمال شرق و شمال غرب کشور و ارتفاعات البرز مرکزی در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در برخی مناطق همراه با خیزش گردوخاک محلی موقت دور از انتظار نیست. به گفته ضیاییان، دریای خزر طی ۲ روز پیش رو و خلیج‌فارس جمعه و شنبه (۲۰ و ۲۱ خرداد) مواج خواهد بود. 
***
مناسب‌سازی پروژه‌های شهری برای توان‌یابان در منطقه ۱۴
شهردار منطقه ۱۴ بر الزام اجرای تمام پروژه‌های شهری با نظر کانون توان‌یابان و رعایت همه ضوابط مناسب‌سازی برای تمام اقشار خاص جامعه تاکید کرد. محمدامین سالاری‌پور در جلسه کمیته مناسب‌سازی این منطقه گفت: رعایت الزامات و ضوابط مناسب‌سازی ویژه توان‌یابان برای تمام پروژه‌های شهری؛ اعم از مرمتی و احداثی لازم است و این مهم باید با دریافت نقطه نظرات افرادی از همین قشر انجام شود. وی بر فعالیت بیش از پیش کانون توان‌یابان محلات تاکید کرد و افزود: با مشارکت اعضای کانون توان‌یابان و بررسی بافت‌های جمعیتی، می‌توان برنامه‌ریزی مناسبی برای در دسترس‌پذیر بودن امکانات عمومی و معابر شهری که بیشتر مورد تردد توان‌یابان قرار دارد، انجام داد. شهردار منطقه ۱۴ با اشاره به اینکه برای رفع موانع تردد اقشار خاص نیازمند مشارکت همه‌جانبه تمام ارگان‌های شهری هستیم، گفت: در حال حاضر مناسب‌سازی اماکن و ساختمان‌های اداری، بوستان‌ها و معابر شهری در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد و با جدیت در حال انجام است که با نگاه شبکه‌سازی و شناسایی مسیرهای تردد توان‌یابان می‌توان بر اثربخشی این طرح افزود. 
***
نصب ۸ ابرسازه منقش به نام امام رضا(ع) در تهران
همزمان با دهه کرامت و میلاد پرسعادت امام هشتم، ۸ المان حجمی و ۴۵ المان نوری با موضوعات مرتبط به حضرت امام رضا(ع) در نقاط مختلف شهر نصب شد. مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با بیان اینکه این المان‌های حجمی از جنس فایبر‌گلاس و پایه بتنی ساخته و نصب شده‌اند، ادامه داد: ۸ نقطه در بزرگراه امام رضا(ع)، خیابان آهنگ تقاطع ابوذر، ضلع غربی میدان آزادی، ضلع غربی میدان نبوت، ضلع غربی میدان راه‌آهن، میدان شهرری، میدان امام خمینی و سبزه‌میدان میزبان این المان‌های حجمی با ارتفاع ۴ متری شده‌‌اند. رضا صیادی همچنین از نصب المان‌های نوری شمس‌الشموس، المان ضریح مطهر امام رضا(ع) و سازه نوری عرشه پلی خبر داد و گفت: سازمان زیباسازی به منظور افزایش زیبایی بصری شهر همزمان با میلاد پربرکت امام هشتم شیعیان، ۲۰ المان نوری شمس‌الشموس، ۱۵ المان ضریح و ۱۰ المان نوری عرشه پلی را در میادین اصلی و بزرگراه‌های شهر جانمایی و نصب کرده است. وی افزود: در این ایام با استفاده از تصاویر و عکس‌های ثبت شده توسط زائران حرم امام رضا علیه‌السلام طی سال‌های گذشته تاکنون، تبلیغات فرهنگی گسترده‌ای با عنوان «بر امام مهربان خود پناه آورده‌ایم» را انجام دادیم. 
***
سقوط ۸۰ اصله درخت در پایتخت در پی وقوع توفان
رئیس مرکز عملیات اضطراری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به سقوط ۸۰ اصله درخت در پایتخت گفت: سرعت توفان در ۸ سال اخیر بی‌سابقه بود. پدرام قودجانی درباره آخرین وضعیت شهر تهران پس از توفان عصر روز سه‌شنبه اظهار کرد: بر اثر توفان، بیش از ۸۰ اصله درخت، ۳ تابلو و ۲ پایه چراغ روشنایی سقوط کرده و خسارت‌هایی به چند خودرو وارد شد. وی افزود: خوشبختانه این حوادث کشته‌ای نداشت اما ۶ مجروح در شهر تهران و در مجموع ۹ مجروح در استان تهران داشتیم که ۲ تن از این مجروحان به بیمارستان منتقل شدند و مابقی به صورت سرپایی مداوا شدند. وی با بیان اینکه بیشتر جراحات مربوط به سقوط تابلویی در اتوبان تهران- کرج است، عنوان کرد: از ۲ مجروحی که به بیمارستان منتقل شدند، حال یک نفر از آنها وخیم گزارش شده است. وی با پرداختن به هشدارهای هواشناسی توضیح داد: از آنجایی که امکانات هواشناسی در تهران ضعیف است، سازمان هواشناسی تنها از چند ساعت قبل که توفان در استان‌های مجاور احساس می‌شود، به صورت دقیق‌تر به مدیریت بحران تهران اطلاع‌رسانی می‌کند.
***
تخفیفات استثنایی همراه اول برای حج امسال
همراه اول از ارائه تعرفه‌های ویژه و بسته‌های استثنایی رومینگ بین‌الملل برای کاهش هزینه‌های ارتباطی حجاج خبر داد. حجاج همراه اولی از ۲۱ خرداد تا ۷ مرداد ۱۴۰۱ می‌توانند برای مدیریت و کاهش هزینه‌های ارتباطی خود، با مراجعه به فروشگاه آنلاین همراه اول یا ‌اپلیکیشن «همراه من» یا شماره‌گیری کد دستوری «ستاره ۱۰ ستاره ۲۹۱۳۴ مربع» ‌‌اقدام به خرید و فعال‌سازی بسته‌های ویژه حج کنند. با توجه به تخفیفات استثنایی در نظر گرفته شده، استفاده از «سیمکارت ایرانی»، به‌صرفه‌تر از سیمکارت‌های عربستانی است و اپراتور اول پیشنهاد کرده حجاج از سیمکارت‌های همراه اول خود استفاده کنند. بسته ویژه‌ای که از ۲۱ خرداد در دسترس حجاج قرار می‌گیرد، 1.5 گیگابایت دیتای ۶۰ روزه به قیمت ۱۸۰ هزار تومان است که قبل از سفر هم می‌توان از فروشگاه آنلاین همراه اول خریداری کرد.  

Page Generated in 0/0050 sec