printlogo


کد خبر: 249547تاریخ: 1401/3/21 00:00
اخبار

اکران نیم‌بهای «بدون قرار قبلی»
فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی» به کارگردانی بهروز شعیبی، همزمان با سالروز ولادت امام رضا(ع) به صورت نیم‌بها اکران می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، بهروز شعیبی، کارگردان فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی» در آیین رونمایی رسمی این فیلم در مشهد مقدس از تصمیم برای اکران نیم‌بهای این فیلم همزمان با سالروز ولادت امام رضا(ع) در سراسر کشور خبر داد. بر این اساس و با هماهنگی سازمان سینمایی با صنف سینماداران، فیلم «بدون قرار قبلی» امروز شنبه ۲۱ خردادماه در سینماهای سراسر کشور به صورت نیم‌بها اکران خواهد شد. «بدون قرار قبلی» روایت داستان دختری با بازی پگاه آهنگرانی است که پس از درگذشت پدرش از آلمان به ایران بازمی‌گردد و با ابعاد تازه‌ای از زندگی شخصی خود آشنا می‌شود. 
***
ویژه‌برنامه رادیو نمایش برای دهه کرامت
به مناسبت دهه کرامت و فرارسیدن میلاد حضرت امام رضا(ع) ویژه‌نامه «شادباش» از رادیو نمایش پخش می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، به مناسبت دهه کرامت و فرا رسیدن میلاد حضرت امام رضا(ع) ویژه‌برنامه «شادباش» به همت اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل هنرهای نمایشی رادیو از آنتن رادیو نمایش پخش می‌شود. «شادباش» یک سور ایرانی است و در قالب رادیو تئاتر روحوضی با هنرمندی جواد انصافی و داوود داداشی روی آنتن می‌رود. رادیو تئاتر روحوضی «شادباش»  امروز بیست‌و‌یکم خرداد از ساعت ۱۸ تا ۲۰ به صورت زنده و مستقیم از تماشاخانه تاریخی سنگلج روی آنتن رادیو نمایش می‌رود و همزمان علاقه‌مندان می‌توانند پخش زنده تصویری آن را از اپلیکیشن ایران صدا، سایت و اینستاگرام رادیو نمایش دنبال کنند. همچنین تماشای این رادیو تئاتر در تماشاخانه تاریخی سنگلج برای عموم آزاد است. 
***
تولید نمایش رادیویی «شمیم رضوان» 
به مناسبت ولادت حضرت رضا(ع) نمایش رادیویی «شمیم رضوان» به همت پردیس تئاتر تهران تولید و منتشر شد. به گزارش «وطن‌امروز»، نمایش رادیویی «شمیم رضوان» از سری پادکست‌های رادیو دراما تولید و منتشر شد. این پادکست به مناسبت ولادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت رضا(ع) در ۲ قسمت تولید و برای استفاده عموم در فضاهای مجازی پردیس تئاتر تهران منتشر شده است. این نمایش رادیویی به نویسندگی فرزانه قانع و صداپیشگی بابک تن و حسین سامی تهیه شده و صدابردار و میکس و مستر آن را امیرصالح نجاری انجام داده است. 
***
پیمان معادی در «بلیط یک‌طرفه»
«پیمانی معادی» در نخستین حضورش در یک سریال ایرانی با «ارکان پتککایا» بازیگر سرشناس ترکیه همبازی می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، فیلمبرداری سریال «بلیط یک‌طرفه» به نویسندگی و کارگردانی پوریا حیدری‌اوره از اکتبر امسال آغاز خواهد شد و برای عرضه بین‌المللی آماده می‌شود. ماجرای این پروژه که در ژانر پلیسی- معمایی است در ترکیه اتفاق افتاده و تمام صحنه‌های آن در این کشور با حضور بازیگران ایرانی، ترک، عرب و آمریکایی فیلمبرداری می‌شود. پیش از این پیمان معادی در سریال آمریکایی« آن شب» به ایفای نقش پرداخته بود. 
***
چاپ سوم رمان «صور»
رمان «صور» نوشته حسینعلی جعفری توسط انتشارات سروش به چاپ سوم رسید. به گزارش «وطن‌امروز»، رمان «صور» نوشته حسینعلی جعفری بتازگی توسط انتشارات سروش به چاپ سوم رسیده است. داستان این ‌رمان درباره شرکت یک پیرمرد فلسطینی در راهپیمایی اربعین و در واقع پیوند میان قدس و کربلا است. همچنین این رمان تحلیلی از اوضاع جهان اسلام با توجه به گذشته تاریخ دردناک فلسطین است. چاپ سوم این‌ کتاب با ۳۶۳ صفحه، شمارگان ۱۵۰۰ نسخه و قیمت ۶۵ هزار تومان عرضه شده است. 
***
میزبانی خانه هنرمندان از پنجمین هفته معماری اسپانیا
پنجمین هفته معماری اسپانیا از ۱۹ خرداد در خانه هنرمندان ایران در حال برگزاری است. به گزارش «وطن‌امروز»، پنجمین هفته معماری اسپانیا به همت بخش فرهنگی سفارت این کشور در ایران، از ۱۹ خرداد در خانه هنرمندان ایران برگزار شده است. در هفته معماری اسپانیا، ۵۷ عکس‌ از آثار ۲ معمار اسپانیایی در گالری پاییز به نمایش گذاشته شده که ۲۵ اثر متعلق به استانیسلاو روکا است و ۳۲ اثر به فرانسیسکو مانگادو اختصاص دارد. استانیسلاو روکا و فرانسیسکو مانگادو ۲ معمار برجسته اسپانیایی هستند که پروژه‌های متعددی در نقاط مختلف دنیا اجرا کرده‌اند. نمایشگاه آثار پنجمین هفته معماری اسپانیا ۱۹ تا ۲۳ خرداد (به جز روزهای شنبه) ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری پاییز خانه هنرمندان ایران میزبان علاقه‌مندان است.  
***
آخرین مهلت ارائه اطلاعات رسانه‌های مکتوب برای دریافت کاغذ

 

 طبق اطلاعیه اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌‌های داخلی، شنبه 21 خردادماه پایان مهلت تکمیل موارد مندرج در سامانه جامع رسانه‌های کشور است اما سامانه باز خواهد ماند و کاغذ حمایتی نشریاتی که پس از این تاریخ ثبت اطلاعات کرده‌اند در نوبت‌های بعد داده خواهد شد. به‌ گزارش روابط‌ عمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در اطلاعیه‌ای که ۱۱ خرداد بدین منظور صادره شده، آمده است: حسب ماده 20 قانون مطبوعات و نظر به ضرورت ساماندهی امور حمایتی، مقتضی است نسبت به تکمیل موارد مندرج در سامانه جامع رسانه‌های کشور حداکثر تا تاریخ 21 خردادماه 1401 اقدام فرمایید. در این اطلاعیه همچنین آمده است: موارد خوداظهاری، مورد بررسی کارشناسی همکاران این اداره کل و سایر مراجع ذی‌صلاح قرار خواهد گرفت.

Page Generated in 0/0071 sec