printlogo


کد خبر: 249567تاریخ: 1401/3/21 00:00
ثبت دومین روز صفر شدن آمار فوتی‌های بیماری «کووید-19» در کشور
کرونا از بین نرفته است

پس از شیوع بیماری مرگبار «کووید-19» که 2 سال و 4 ماه از شیوع آن می‌گذرد، هر روز شاهد مرگ تعدادی از هموطنان به‌دلیل این بیماری بودیم تا جایی که در اوج همه‌گیری آن آمار جان‌باختگان این بیماری تا 700 نفر در روز هم رسید اما طی یک سال اخیر با انجام واکسیناسیون گسترده و همچنین رعایت سفت و سخت پروتکل‌های بهداشتی، خوشبختانه آمار فوتی‌های این بیماری کاهش یافت و حتی تک رقمی نیز شده است به طوری که فوتی‌های این بیماری دیروز برای دومین بار به صفر رسید. 
در این باره وزیر بهداشت و درمان کشور ضمن تبریک بابت ثبت دومین روز بدون فوتی کرونا در ایران اظهار کرد: بیماری هنوز به طور کامل از بین نرفته است و همچنان نیاز به رعایت و مراقبت بویژه در تجمعات است. بهرام عین‌اللهی با اعلام تکرار دوباره روز بدون فوتی کرونا در کشور از آغاز همه‌گیری این بیماری و تبریک به مردم و رهبری، گفت: میزان مراجعان کرونایی به بیمارستان‌ها کاهش یافته و امروز برای دومین بار آمار فوتی‌ها صفر شد اما نکته قابل توجه این است که این بیماری هنوز به طور کامل از بین نرفته است و باید همچنان مراقب سلامت خود باشیم و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم و در تجمعات کماکان همچون سابق پیرو اصول بهداشتی باشیم. 
وزیر بهداشت و درمان کشور ادامه داد: از کادر درمان نهایت تشکر را داریم که در این مدت زمان با سختکوشی برای از بین بردن این بیماری تلاش کردند و در این میان از دانشمندان کشور نیز سپاسگزاریم که در این دوران ۶ واکسن داخلی را وارد عرصه تولید کردند. 
وی در پاسخ به این سوال که برنامه وزارت بهداشت برای افرادی که هنوز دوز سوم واکسن را دریافت نکرده‌اند، چیست؟ اظهار کرد: باید به مردم ابلاغ کنیم تا دوز سوم را نیز دریافت کنند. بسیاری از خدمات دولت به تزریق دوز سوم واکسن وابسته است. همان‌طور که عازمان سفر حج باید هر ۳ دوز واکسن را تزریق کرده باشند. عبداللهی افزود: بیماری آنفلوآنزا نیز زمانی در مرحله همه‌گیری بود و حالا بعد از گذشت چند سال برخی افراد دچار می‌شوند و شکل همه‌گیری ندارد. بیماری کرونا نیز هنوز خطر خود را دارد و باید رعایت شود تا همچون آنفلوآنزا از حالت همه‌گیری خارج شود. 
وزارت بهداشت دیروز اعلام کرد در شبانه‌روز گذشته 153 بیمار «کووید-۱۹» در کشور شناسایی شدند. بر این اساس از ظهر روز پنجشنبه تا ظهر روز جمعه ۲۰ خرداد بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۵۳ بیمار جدید مبتلا به «کووید-۱۹» در کشور شناسایی و ۳۳ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران «کووید-۱۹» در کشور به ۷ میلیون و ۲۳۳ هزار و ۴۷۲ نفر رسید. خوشبختانه در طول این مدت، هیچ بیمار مبتلا به «کووید-۱۹» در کشور جان خود را از دست نداد و مجموع جان‌باختگان این بیماری نیز در کشور در عدد ۱۴۱ هزار و ۳۴۳ نفر ماند.
 

Page Generated in 0/0059 sec