printlogo


کد خبر: 249569تاریخ: 1401/3/21 00:00
اخبار

ایران و سوریه در حوزه سلامت تفاهمنامه همکاری امضا کردند
وزیر بهداشت با اشاره به علاقه ۲ کشور ایران و سوریه به گسترش تعاملات در حوزه سلامت، گفت: این سفر و امضای تفاهمنامه مشترک، سرآغاز تحولات بزرگ در حوزه سلامت و پزشکی ۲ کشور خواهد بود. بهرام عین‌اللهی در مراسم امضای ۲ تفاهمنامه بین وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران و سوریه که در دمشق برگزار شد، اظهار داشت: ارتباط جامعه پزشکی ۲ کشور، نیازمند تقویت است، بنابراین امیدواریم این دیدار مقدمه خوبی برای ارتباط بیشتر جامعه پزشکی ۲ کشور باشد. 
وزیر بهداشت با بیان اینکه ارتباطات علمی و سیاسی در توسعه ایران و سوریه بسیار نافع است، گفت: دیپلماسی سلامت در گسترش همکاری‌ها بسیار مؤثر است و ۲ کشور می‌توانند در حوزه سلامت، مکمل همدیگر باشند. «الغباش» وزیر بهداشت سوریه نیز در این دیدار ضمن تاکید بر گسترش همکاری‌های مشترک ایران و سوریه، گفت: این تفاهمنامه‌ها باید به سرعت اجرایی شوند. در این برنامه ۲ یادداشت تفاهم توسط وزرای بهداشت ۲ کشور امضا شد که بر اساس آن، توسعه همکاری‌های مشترک در زمینه‌های ارتقای نظام سلامت، علمی، آموزشی، تحقیقات و فناوری، خدمات بهداشتی، خدمات درمانی و دارو و تجهیزات در دستور کار قرار می‌گیرد. دومین یادداشت تفاهم درباره توسعه همکاری‌ها در زمینه تأمین و تسهیل مبادله و صادرات دارو و تجهیزات پزشکی بود که توسط معاون دارویی وزارت بهداشت سوریه و دستیار ویژه وزیر و مدیرکل امور بین‌الملل وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران امضا شد.
***
سامانه‌های شهرداری تهران از امروز در دسترس عموم شهروندان است
مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در حاشیه بازدید از سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران (فاوا) گفت: این بازدید در ارتباط با راه‌اندازی و به‌روز کردن سیستم فاوای شهرداری تهران بود که خوشبختانه می‌توان این وعده را به مردم داد که سیستم‌ها به طور کامل برای بهره‌برداری عموم مردم آماده شده است. 
وی با اشاره به تضمین‌های موجود در باقی ماندن اطلاعات شهروندان در سیستم و سامانه‌های شهرداری تهران، افزود: شهروندان می‌توانند روز شنبه مصادف با میلاد امام رضا(ع)، به یمن و برکت این روز، از سامانه‌های شهرداری تهران استفاده کنند و سازمان فاوای شهرداری تهران نیز در تمام زمینه‌ها کار خود را آغاز می‌کند. 
چمران با بیان اینکه از بخش و سامانه‌های سازمان فاوای شهرداری تهران از جمله سامانه مالی و شهرسازی به‌شخصه بازدید کردم، ادامه داد: مسؤولان و مدیران سامانه‌های مختلف در این بازدید توضیحات و گزارشی از اقدام‌های انجام‌شده ارائه کردند و در ادامه نیز نمونه‌هایی برای بررسی انتخاب شد که تمام آنها عملیاتی بود. 
وی در ادامه با تاکید بر ایستادگی در مقابل عملیات گسترده انجام‌شده اخیر و خنثی‌سازی آن، بیان کرد: با توجه به شرایط پیش آمده باید احتیاط کرد و باید با برنامه حرکت کنیم که این مورد نیز در حال انجام است. 
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به شیطنت‌ها، تخریب‌ها و دروغ‌پراکنی‌های انجام‌شده برای ایجاد استرس و دلهره در شهروندان مبنی بر سرقت اطلاعات شخصی آنها از سوی برخی افراد مریض و معلوم‌الحال، ادامه داد: خوشبختانه در حمله سایبری انجام‌شده به اطلاعات مردم آسیبی وارد نشده است و این بدین معنا نیست که دشمنان نمی‌خواستند این اتفاق بیفتد، بلکه نتوانستند به اطلاعات شهروندان آسیبی برسانند و به‌موقع جلوی این اقدام ایستادگی شد. 
***
مدارس کپری و کانکسی برچیده می‌شود
وزیر آموزش و پرورش گفت: تمام مدارس کپری و کانکسی که تعداد دانش‌آموزان در آن زیاد است جمع‌آوری می‌شود. یوسف نوری در نشست شورای آموزش‌و‌پرورش هرمزگان با بیان اینکه هدف از بازدید از مدارس مناطق سخت‌گذر شرق استان در شهرستان جاسک رفع موانع آموزشی و تربیتی این مناطق کوهستانی است، اظهار کرد: به دلیل کوهستانی و سخت‌گذر بودن بخشی از مناطق شهرستان جاسک و پایبندی‌های فرهنگی مردم خونگرم این منطقه، پوشش تحصیلی یکپارچه‌ای در روستاهای جانوری، نوگین و گیشدان وجود ندارد. 
وی افزود: برای رفع این موانع، با تأکید رئیس‌جمهور محترم، بازدید از این منطقه در دستور کار وزارت آموزش‌و‌پرورش قرار گرفت تا با اقدام بهنگام، افزایش نرخ پوشش تحصیلی، تأمین فضای آموزشی مناسب، افزایش امکانات زیرساختی و تجهیزات صورت گیرد و به بهبود کیفیت نظام تعلیم و تربیت در این مناطق منجر شود. نوری تصریح کرد: امسال از نظر اختصاص تجهیزات و ساخت‌و‌ساز سال خوبی برای آموزش‌و‌پرورش خواهد بود، همچنین تمام مدارس کپری و کانکسی که تعداد دانش‌آموزان در آن زیاد است جمع‌آوری می‌شود. 
***
افزایش فوتی‌های حادثه منزل مسکونی نوسود به ۳ نفر
فوتی‌های حادثه تخریب منزل مسکونی در نوسود پاوه بر اثر نشت گاز، به ۳ نفر افزایش یافت. غلامرضا شهبازی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه اظهار کرد: با پیدا شدن پیکر فردی دیگر در زیر آوار، شمار جان‌باختگان این حادثه به ۳ نفر افزایش یافت. وی گفت: 5 مصدوم این حادثه نیز به مراکز درمانی منتقل شده و تحت مداوا هستند. صبح روز پنجشنبه 19 خرداد بر اثر نشت گاز یک واحد مسکونی ۳ طبقه در شهر نوسود پاوه تخریب شد. شدت انفجار به حدی بود که به خانه‌های اطراف نیز آسیب وارد شد. ابتدا ۲ نفر در این حادثه جان خود را از دست دادند و تلاش برای یافتن دیگر افراد گرفتار در زیر آوار با حضور نیروهای امدادی ادامه یافت که با پیدا شدن پیکر یک نفر دیگر، شمار جان‌باختگان این حادثه به ۳ نفر رسید. 

Page Generated in 0/0053 sec