printlogo


کد خبر: 249582تاریخ: 1401/3/21 00:00
اخبار

احتمال هلاکت فرمانده جوخه ترور موساد در حمله پهپادی در اربیل عراق
برخی منابع انگلیسی و عربی می‌گویند در حمله پهپادی به چند خودرو در بزرگراه اصلی شهر اربیل، فرمانده جوخه ترور موساد هلاک شده است. 
به گزارش فارس، بعد از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر حمله پهپادی به کنسولگری آمریکا در اربیل (مرکز کردستان عراق) در بامداد پنجشنبه گزارش‌های تکمیلی نشان داد در این عملیات چند خودرو هدف قرار گرفته است. طبق گزارش‌های تکمیلی رسانه‌های عراقی، ۳ خودرو هدف این پهپاد انفجاری بود که در بزرگراه اصلی شهر اربیل با موفقیت به آنها برخورد کرد. ساعاتی بعد برخی منابع انگلیسی و عربی گزارش دادند یک تیم از سازمان جاسوسی رژیم موقت صهیونیستی که در این خودروها حضور داشت، هدف اصلی این عملیات پهپادی بود. حساب توئیتری «اینتل اسکای» -که در زمینه تحلیل خطرات و ریسک‌های بین‌المللی، ردیابی پروازهای جهانی و اخبار ویژه بحران‌های مختلف فعالیت می‌کند - مدعی شد در این حمله یک مقام ارشد موساد کشته شده است. همچنین «خالد اسکیف» خبرنگار شبکه تلویزیونی «المیادین» در لبنان نیز در صفحه توئیتر خود نوشت: «منابع عراقی از کشته‌شدن ایلاک رون، مسؤول جوخه ترور رژیم صهیونیستی در حمله سخن می‌گویند». این در حالی است که آژانس ضد تروریسم منطقه کردستان عراق مدعی است در این حمله به خودروهایی در جاده «بیرمام»، فقط ۳ شهروند عراقی مجروح شدند. هنوز هیچ گروهی مسؤولیت این عملیات پهپادی را بر عهده نگرفته و جزئیات بیشتری از جمله واکنش مقام‌های رژیم صهیونیستی درباره این گزارش‌ها منتشر نشده است. پیش از این، دبیرکل کتائب سیدالشهداء عراق خبر داد صهیونیست‌ها در منطقه کردستان عراق بیش از 20 مرکز راهبردی و تاکتیکی دارند. ۲۲ اسفند سال قبل (۱۴۰۰) نیز ۲ مرکز آموزشی پیشرفته متعلق به سازمان موساد در اربیل با ده‌ها فروند راکت و موشک هدف حمله قرار گرفت. 
***
وزیر امور خارجه:
زمینه‌های سرمایه‌گذاری در بندر چابهار را بیش از پیش فعال می‌کنیم
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: توافق کردیم زمینه‌های سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری از بندر چابهار را بیش از گذشته فعال کنیم. حسین امیرعبداللهیان در نشست «گام‌های امیدبخش فرصت‌های توسعه تجارت میان ایران و هند» که عصر روز گذشته با حضور اعضای اتاق بازرگانی حیدرآباد هند برگزار شد، گفت: امروز اقتصاد ۲ کشور یک فرصت را در مقابل ما قرار داده است. وزیر امور خارجه کشورمان گفت: دولت جدید ایران مصمم است برنامه توسعه پایدار اقتصادی را کامل و شتابان پیش ببرد. ما در گام پیش رو تحریم‌های آمریکا را بی‌تردید بی‌اثر خواهیم کرد، چون هیچ جایگاهی در حقوق بین‌الملل ندارد. رئیس دستگاه دیپلماسی کشور خاطرنشان کرد: یکی از زیرساخت‌ها منطقه بندر چابهار است که دولت و بخش خصوصی هند از مهم‌ترین سرمایه‌گذاران آن هستند. ما توافق کردیم زمینه‌های سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری از بندر چابهار را بیش از گذشته فعال کنیم. وی افزود: البته الان هند از ظرفیت بندر چابهار استفاده می‌کند اما ظرفیت این منطقه می‌تواند مسیرهای ترانزیتی شمال به جنوب و شرق به غرب را فراهم کند. ما توافق خوبی در این رابطه با هند روی میز داریم. وزیر امور خارجه همچنین اعلام کرد: با توجه به جدیت نخست‌وزیر هند در توسعه همکاری‌های تجاری با ایران، معاون اقتصادی بنده، آقای صفری هفته بعد به هند سفر می‌کنند و از بخش‌های صنعتی، فرهنگی، گردشگری و غیره همراه ایشان هستند و این سفر در ادامه سفر من به هند است. وی تاکید کرد: سفارت ایران و کنسولگری‌های ایران در هند آماده ارائه همه گونه تسهیلات به تجار و بازرگانان هند هستند. همچنین ما یک اولویت ویژه برای حیدرآباد به دلیل فرهنگی‌ و تاریخی قائل هستیم. فایل ویژه‌ای را برای تعامل میان برخی استان‌های ایران با حیدرآباد در نظر داریم، توسعه گردشگری از دیگر فایل‌هایی است که ما در ارتباط با هند دنبال می‌کنیم. با توجه به ظرفیت‌های آی‌تی بویژه در حیدرآباد این بخش از همکاری‌ها نیز مورد توجه ما است. 
***
خطیب موقت جمعه تهران:
قطع دوربین‌های فراپادمانی آژانس نخستین گام ایران است
خطیب جمعه تهران با تاکید بر اینکه قطع دوربین‌های فراپادمانی آژانس انرژی اتمی نخستین گام ایران در واکنش به قطعنامه اخیر است، گفت: اگر شیطنت‌ها ادامه پیدا کند این گام‌ها ادامه خواهد داشت. 
آیت‌الله سیداحمد خاتمی با اشاره به قطعنامه ضدایرانی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت:‌ سرانجام با گزارش غلط و نادرست مدیرکل آژانس قطعنامه ضدایرانی را آمریکا و رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای اروپایی علیه ما صادر کردند. خاتمی اظهار داشت: مدیرکل آژانس قبل از صدور قطعنامه به دیدار رئیس رژیم صهیونیستی رفت و این بدین معناست که آنها با هم همکاری و هماهنگی کامل دارند. وی افزود:‌ همه اطلاعات دستپخت رژیم صهیونیستی بوده و بی‌طرفانه نبوده، از این رو  مسؤولان محترم ما با این دوستان رژیم صهیونیستی یعنی مدیرکل آژانس، در دادن اطلاعات خیلی بخیل باشند. بسیاری از این بازرسان چشم اسرائیل و آمریکا هستند و مراکز هسته‌ای و دانشمندان هسته‌ای ما را مورد حمله خرابکاری و ترور قرار می‌دهند. خطیب جمعه تهران در ادامه به رهنمودهای مقام معظم رهبری در مراسم 14 خرداد سال جاری در حرم مطهر امام خمینی(ره)، اشاره و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری رهنمودهای فراوانی داشتند که بنده به آنها می‌پردازم. ایشان فرمودند نگذارید از انقلاب هویت‌زدایی کنند؛‌ انقلاب اسلامی، انقلاب خدایی است و از مساجد و نماز جماعات و حسینیه‌ها آغاز شد. برخی می‌خواهند انقلاب را سکولاریزه کنند. امام(ره) فرمودند: تمام مقصد ما مکتب ما است و نگذارید دین را از انقلاب جدا کنند. 

Page Generated in 0/0071 sec