printlogo


کد خبر: 249589تاریخ: 1401/3/22 00:00
مستند «پیرمرد و خواننده» عرضه اینترنتی شد
تلاش برای زندگی

کارگردان مستند «پیرمرد و خواننده» مطرح کرد این فیلم روایتگر تلاش‌های یک پیرمرد در دل خرابه‌های جنگ سوریه، برای راه‌اندازی یک موزه ماشین است. به گزارش «وطن‌امروز»، امیر اصانلو همزمان با عرضه اینترنتی این مستند درباره آن توضیح داد: این فیلم درباره پیرمردی است که در خرابه‌های شهر حلب در سوریه زندگی می‌کند و یک کلکسیون ماشین دارد. او تلاش دارد در خرابه‌های این شهر جنگ‌زده، زندگی خود را از نو بسازد. اصانلو به مهر گفت: آنچه در این فیلم به‌صورت ویژه مدنظرم بود و تلاش کردیم در این مستند به آن بپردازیم، بحث امید به زندگی است. سعی کردم از طریق زندگی این پیرمرد، این امید را به تصویر بکشم و به همین دلیل هم سراغ بخش سیاه جنگ نرفتم. 
اصانلو درباره تأثیر جنگ بر زندگی آدم‌های ساکن حلب و تفکیک میان زندگی روزمره این کاراکتر با سیاهی‌های باقیمانده از جنگ، توضیح داد: این تفکیک را من به‌ عنوان مستندساز به ‌وجود نیاوردم، بلکه انتخابی از سوی کاراکتر فیلم است. او است که تلاش کرده راه خود را از فضای سیاهی‌های باقیمانده از جنگ جدا کند. هرچند برخی تأثیرات اجتناب‌ناپذیر است اما او تا جای ممکن تلاش کرده است در این شرایط موفق باشد و به زندگی خود سامان بدهد. 
اصانلو درباره مهم‌ترین ویژگی‌های این کاراکتر هم گفت: اینکه یک آدم با سن بالای ۸۰ سال که به ظاهر زمان زیادی تا پایان زندگی ندارد، احساس می‌کند زمان بسیاری باقی مانده و برای ادامه زندگی‌اش تلاش می‌کند تا همه چیز را از نو بسازد، برای خود من بسیار جذاب بود. آنچه من در میان مردم شهر حلب دیدم این بود که همه دست به دست هم داده بودند تا بار دیگر زندگی خود را از نو بسازند. این همان اراده‌ای است که فکر می‌کنم در میان ما مرده است. 

Page Generated in 0/0059 sec