printlogo


کد خبر: 249596تاریخ: 1401/3/22 00:00
طی نزدیک به یک هفته 8 واقعه ویرانگر ضد امنیتی از شمال تا جنوب فلسطین اشغالی رخ داد
اسرائیل اسیر سونامی انفجار و آتش‌سوزی

سیر انفجارها، حریق‌ها و حملات به ماموران نظامی در فلسطین اشغالی در حال وارد کردن رژیم صهیونیستی به یک روند ناامنی بی‌بازگشت است. رژیم اسرائیل در حالی مدعی سرشاخ شدن با کشورهای بزرگ خاورمیانه است که آشکارا از تامین امنیت داخلی خود در مساحتی ناچیز در حدود 22 هزار کیلومترمربع (کوچک‌تر از استان مازندران ایران) عاجز مانده است. دیروز ۱۸ دستگاه اتوبوس پشت سر هم در شمال فلسطین اشغالی دچار حریق شدند. این در حالی است که شب پیش از آن نیز ۲ واقعه مرگبار دیگر یکی در بندر حیفا در سواحل شمالی و دیگری در مرکز فلسطین در قدس اشغالی به وقوع پیوسته بود. رسانه‌های عبری که حالا ناچار به شکستن سیاست رسمی بایکوت خبری و گزارش کردن این سلسله وقایع متعدد شده‌اند، اعتراف کردند که ظرف تقریبا یک هفته 7 آتش‌سوزی و انفجار مشکوک از جنوبی‌ترین تا شمالی‌ترین مناطق سرزمین‌های اشغالی رخ داده است. جمعه ۲ هفته پیش تصاویر یک فقره آتش‌سوزی در شهر «رهط» به رغم سانسور رژیم صهیونیستی به شبکه‌های اجتماعی درز کرد و تنها ساعتی بعد انفجاری شهر بندری «ایلات» جنوبی‌ترین منطقه فلسطین اشغالی را لرزاند. سپس یکشنبه هفته گذشته، یکی از انبارهای منطقه صنعتی عراد واقع در شمال صحرای نقب در جنوب مرکزی فلسطین اشغالی به فاصله تنها 15 کیلومتر از زرادخانه هسته‌ای اسرائیل، دیمونا در حریق سوخت. شامگاه سه‌شنبه، رسانه‌ها از انفجار در غذاخوری دانشکده افسری ارتش اسرائیل و سپس بامداد چهارشنبه از آتش‌سوزی در یک کارخانه چوب در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داده بودند. هنوز هیچ خبری درباره تلفات احتمالی حادثه نخست منتشر نشده است. 
روز شنبه اما اداره رادیو و تلویزیون رسمی رژیم گزارش داد 18 دستگاه اتوبوس در پایانه مرکزی شهر «صَفَد» واقع در شمال به دلایل نامعلومی طعمه حریق شده‌اند. بنا بر گزارش عرب ۴۸، ابتدا یک اتوبوس آتش گرفت و در پی آن 17 دستگاه دیگر به طور کامل در آتش سوختند. این اتوبوس‌ها متعلق به شرکت «نتیو اکسپرس» هستند. پلیس هنوز گزارش نکرده آیا آتش‌سوزی عامدانه بوده یا خیر. در بندر حیفا در شمال فلسطین اشغالی نیز رسانه‌ها از کشته شدن یک نفر و زخمی شدن ۳ تن از نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی طی جمعه‌شب گذشته خبر دادند. گفته می‌شود این نظامیان اسرائیلی با خودرو زیر گرفته شده‌اند. رسانه‌های عبری گزارش دادند ۴ نفر در این ارتباط بازداشت شدند و قرار است از آنها بازجویی شود. 
همان شب در محله وادی صقیع در قدس اشغالی یک انفجار قوی رخ داد. خبرگزاری فلسطین الیوم به نقل از منابع محلی گزارش داد صدا مربوط به انفجار یک بمب بوده، با این حال پلیس اسرائیل درباره جزئیات این انفجار و دلایل وقوع آن توضیح نداده است.

Page Generated in 0/0068 sec