printlogo


کد خبر: 249603تاریخ: 1401/3/22 00:00
اخبار

صعود ۷۷ پله‌ای استقلال در رده‌بندی تیم‌های باشگاهی جهان
قهرمانی مقتدرانه استقلال در لیگ برتر، آبی‌ها را به جمع ۳۰۰ تیم برتر جهان بازگرداند. سایت فدراسیون بین‌المللی آمار و تاریخ فوتبال (IFFHS) در پایان هر ماه میلادی، رده‌بندی برترین تیم‌های باشگاهی جهان را بر مبنای نتایج این تیم‌ها ظرف یک سال اعلام می‌کند. این سایت رده‌بندی 300 تیم برتر دنیا از ابتدای ژوئن سال 2021 تا پایان مه سال 2022 (11 خرداد 1400 تا 10 خرداد 1401) را منتشر کرد که نام ۳ تیم ایرانی در میان آنها دیده می‌شود. تیم فولاد که به صدرنشینی گروه C لیگ قهرمانان آسیا دست یافت و به جمع 16 تیم پایانی صعود کرد، با 95.5 امتیاز و صعودی 17 پله‌ای، به رتبه 175 جهان و نهم آسیا رسید. سپاهان نیز که در جایگاه سوم جدول لیگ برتر ایران قرار گرفت، با 78 امتیاز و 33 پله صعود، در رده 244 دنیا و شانزدهم آسیا جای دارد. 
استقلال هم که بدون شکست و با ثبت رکورد بیشترین امتیاز و کمترین گل خورده موفق شد جام قهرمانی لیگ برتر را کسب کند، 77 رتبه در این رده‌بندی بالا آمد و با کسب 72.5 امتیاز، در جایگاه 275 جهان و هفدهم آسیا ایستاد. نام پرسپولیس نیز در میان 300 تیم برتر جهان دیده نمی‌شود. تیم پالمیراس برزیل با 310 امتیاز و ۲ پله صعود، در صدر این رده‌بندی جای گرفته است و لیورپول با 291 امتیاز، در جایگاه دوم قرار دارد. 
***
خط و نشان معصومی برای زارع در سنگین‌وزن
رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام تختی با معرفی نفرات برتر به پایان رسید. به گزارش ایسنا، چهل‌و‌دومین دوره رقابت‌های بین‌المللی جام تختی به عنوان یکی از مراحل مهم چرخه انتخابی تیم ‌ملی کشتی آزاد با حضور کشتی‌گیران داخلی و تیم‌های ارمنستان و گرجستان با معرفی نفرات برتر ۵ وزن دوم، به پایان رسید. در فینال وزن ۶۱ کیلوگرم، رضا اطری نماینده سبک‌وزن ایران در المپیک توکیو که با حضور در یک وزن بالاتر به دلیل وزن کم نکردن عملکرد خوبی در این مسابقات داشت، برابر مجید داستان به برد قاطع ۶ بر ۲ رسید تا با قهرمانی در جام تختی جدی‌ترین گزینه برای حضور در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ صربستان شود. داستان در مسابقات جهانی زیر ۲۳ سال ۲۰۲۱ و قهرمانی آسیا ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ بزرگسالان حاضر بود اما نتوانست در این ۳ رویداد به مدال برسد. در فینال وزن ۷۰ کیلوگرم، امیرمحمد یزدانی، دارنده مدال نقره جهان ۲۰۲۱ مقابل آرمان آندرسیان دارنده مدال نقره اروپا ۲۰۲۱ از ارمنستان با نتیجه ۳ بر یک به پیروزی رسید و بر سکوی نخست جام تختی ایستاد. در فینال وزن ۹۲ کیلوگرم، احمد بذری دارنده مدال‌های نقره و برنز جوانان جهان و نقره بزرگسالان آسیا، مقابل مهدی حاجیلوییان دارنده مدال نقره جوانان جهان ۲۰۲۱ با نتیجه سنگین ۶ بر یک شکست خورد و به مدال نقره بسنده کرد. اما در فینال وزن ۱۲۵ کیلوگرم، امیررضا معصومی چهره باآتیه کشتی ایران و دارنده مدال طلای نوجوانان جهان ۲۰۲۱ مقابل مهدی هاشمی دارنده مدال برنز زیر ۲۳ سال جهان ۲۰۲۱ روی تشک رفت و در پایان در شرایطی که ۷ بر صفر از حریف خود پیش بود، هاشمی به مبارزه ادامه نداد تا معصومی بر سکوی نخست سنگین‌وزن جام تختی قرار بگیرد. معصومی به عنوان قهرمان جام تختی و نابغه سنگین‌وزن ایران برای رسیدن به دوبنده تیم ‌ملی در مسابقات قهرمانی جهان باید به مصاف امیرحسین زارع، دارنده مدال‌های طلای جهان و برنز المپیک برود. فرزند فردین‌ معصومی در مسابقات جهانی نوجوانان نیز ستاره بی‌چون و چرای این رقابت‌ها بود. 
***
زمان بازی ایران و الجزایر مشخص شد
زمان دیدار دوستانه تیم‌های ملی ایران و الجزایر در قطر مشخص شد. مسابقه تیم‌های ملی فوتبال ایران و الجزایر امروز یکشنبه ساعت ۲۱ به وقت محلی و ۲۲:۳۰ به وقت تهران در استادیوم باشگاه القطر دوحه برگزار خواهد شد. گفتنی است تیم ‌ملی فوتبال الجزایر به منظور دیدار با ایران پنجشنبه‌شب وارد قطر شد و اعضای این تیم نخستین تمرین خود را شامگاه جمعه در دوحه پشت سر گذاشتند. 
***
الموندو مدعی شد
سفر زیدان به قطر برای عقد قرارداد با PSG
طبق اعلام روزنامه الموندو، زین‌الدین زیدان با سران پاری‌سن‌ژرمن به توافق نهایی رسیده و برای عقد قرارداد با این تیم راهی قطر شده است. به گزارش الموندو، به نظر می‌رسد زیدان بیش از همیشه به نیمکت پاری‌سن‌‌ژرمن نزدیک شده است. سرمربی پیشین رئال‌مادرید با سران پاری‌سن‌ژرمن برای جایگزینی پوچتینو به توافق نهایی دست پیدا کرده است. طبق اعلام روزنامه الموندو، قرار است زیدان راهی قطر شود تا قرارداد خود را با سران قطری باشگاه نهایی کند و رسما جایگزین پوچتینو شود.

Page Generated in 0/0060 sec