printlogo


کد خبر: 249614تاریخ: 1401/3/22 00:00
اعلام جزئیات برگزاری کنکور در سال‌های آینده
تکلیف کنکور ی‌ها مشخص شد

جزئیات تأثیر معدل در کنکور سال‌های آینده پس از مدت‌ها ابهام و گمانه‌زنی، روز گذشته توسط یکی از مدیران وزارت آموزش‌و‌پرورش اعلام شد. 
به گزارش «وطن‌‌امروز» چند ماه است دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه پیگیر اخبار مرتبط با چگونگی برگزاری کنکور هستند، چرا که مشخص شدن دقیق این موضوع و حذف اما و اگرها، تاثیر مثبتی در برنامه‌ریزی مطالعاتی و درسی دانش‌آموزان خواهد داشت. 
در طول ماه‌های اخیر برای دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها چندان مهم نبود که چه تصمیمی برای کنکور سراسری اتخاذ خواهد شد، بلکه فقط این نکته دارای اهمیت بود که تکلیف متقاضیان کنکور به طور دقیق مشخص شود. 
وجود اختلاف نظر بین نهادهای تصمیم‌گیر و دست‌اندرکار موجب سردرگمی دانش‌آموزان درباره چگونگی برگزاری کنکور شده بود. از جمله مهم‌ترین ابهامات، می‌توان به میزان تاثیر معدل پایه‌های دهم تا دوازدهم در قبولی کنکور و حذف شدن یا نشدن دروس عمومی در کنکور سال‌های آینده اشاره کرد. 
علاوه بر دانش‌آموزان، کادر آموزشی مدارس متوسطه دوم نیز برای برنامه‌ریزی درسی مرتبط با دانش‌آموزان کنکوری دچار مشکل شده بودند و در برابر سوالات و دغدغه‌‌های اساسی خانواده‌های دانش‌آموزان، پاسخ مناسبی نداشتند. 
در این باره رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش‌و‌پرورش روز گذشته به فارس گفت: طرح اصلاح و تکمیل سیاست‌های سنجش و پذیرش دانشجو در هشتصد‌و‌شصت‌وسومین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد که در آن، تأثیر معدل در کنکور مشخص شد. 
حسن زارعی ادامه داد: تأثیر نمره سابقه تحصیلی برای سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی در سال تحصیلی جاری به صورت ۴۰ درصد مثبت است که از سال آینده به صورت قطعی خواهد بود. 
وی با بیان اینکه سیاست تأثیر قطعی معدل به صورت تدریجی اعمال خواهد شد، افزود: تأثیر معدل در سال تحصیلی ۱۴۰۳ـ۱۴۰۲ عدد ۴۰ درصد قطعی برای پایه دوازدهم و در سال تحصیلی ۱۴۰۴ـ۱۴۰۳ عدد ۵۰ درصد قطعی برای پایه دوازدهم خواهد بود. 
زارعی ادامه داد: تأثیر معدل در سال تحصیلی ۱۴۰4-۱۴۰5 عدد ۶۰ درصد قطعی برای پایه‌های یازدهم و دوازدهم و در نهایت در سال تحصیلی۱۴۰۶-۱۴۰۵ سهم سوابق پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم به میزان ۶۰ درصد قطعی می‌رسد. 
رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی با بیان اینکه دروس عمومی از آزمون سراسری حذف و بر اساس امتحانات نهایی مورد سنجش قرار خواهد گرفت، گفت: در سال تحصیلی ۱۴۰۲ـ۱۴۰۱، امتحانات نهایی پایه دوازدهم و در سال تحصیلی ۱۴۰۳ـ۱۴۰۲ و پس از آن، امتحانات نهایی پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم برگزار خواهد شد. 
بنا بر اظهارات این مقام مسؤول، تکلیف برگزاری کنکور سراسری در سال‌های آینده مشخص شده است و دانش‌آموزان، خانواده‌ها و مدارس می‌توانند با خیال راحت برای برنامه‌ریزی درسی و مطالعاتی خود اقدام کنند. البته انتظار می‌رود در روزهای آینده بار دیگر شاهد اظهارات متناقض در این باره نباشیم تا آرامش فکری و ذهنی دانش‌آموزان کنکوری بر هم نخورد.

Page Generated in 0/0058 sec