printlogo


کد خبر: 249616تاریخ: 1401/3/22 00:00
اخبار

احتمال انتقال آبله میمون از طریق هوا وجود دارد
کارشناسان معتقدند گاهی اوقات ویروس آبله میمون می‌تواند از طریق هوا، حداقل در فواصل کوتاه، منتشر شود اما دقیقا مشخص نیست چقدر در گسترش این بیماری نقش دارد. به گزارش مهر به نقل از مدیسن نت، سازمان کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا اخیرا اعلام کرده: «ماسک بزنید. استفاده از ماسک می‌تواند از شما در برابر بسیاری از بیماری‌ها از جمله آبله میمون محافظت کند». این سازمان هنوز به بیماران مبتلا به آبله میمون توصیه می‌کند از ماسک جراحی استفاده کنند، «بویژه کسانی که علائم تنفسی دارند» و همچنین از سایر اعضای خانواده می‌خواهد در حضور فرد مبتلا به آبله میمون «استفاده از ماسک جراحی را در نظر بگیرند». در شیوع‌های قبلی آبله میمون، بیشتر موارد در میان افرادی رخ می‌داد که تماس نزدیک با فرد یا حیوان آلوده داشتند اما انتقال از طریق هوا همچنان تنها توضیح برای برخی موارد ابتلا بود. با این حال، آبله میمون برخلاف پاتوژن‌هایی مانند ویروس کرونا یا آنفلوآنزا براحتی پخش نمی‌شود. «آندریا مک کولوم» کارشناس برجسته این سازمان درباره ویروس می‌گوید: «عفونت آبله میمون به تماس بسیار نزدیک مداوم نیاز دارد». او توضیح داد: «این ویروسی نیست که از فاصله چند متری منتقل شود». 
***
۹۰ درصد داروی کشور در داخل تولید می‌شود
مدیرعامل شستا گفت: هلدینگ دارویی شستا باید با استفاده از ظرفیت‌های دانش‌بنیان خود، ظرفیت لازم جهت تولید داروهای وارداتی و کاهش نیاز کشور به این مهم را محقق سازد. ابراهیم بازیان با بازدید از شرکت‌های تماد، توفیق‌دارو، شیمی دارویی داروپخش و داروسازی رازک، از نزدیک در جریان امور شرکت‌های دارویی هلدینگ تیپیکو قرار گرفت. 
وی با اشاره به نقش حاکمیتی و ملی هلدینگ دارویی شستا افزود: امروز نقش ملی ما در حوزه دارو چه در مواد اولیه، چه در محصول نهایی باید توسعه یابد. حدود ۹۰ درصد داروی کشور در داخل تولید و مابقی وارداتی است. هلدینگ دارویی شستا باید با ارتباط با دانشگاه و بهره‌گیری از شرکت‌های دانش‌بنیان در فراهم‌سازی بستر لازم جهت تولید داروهای وارداتی نقش‌آفرینی کند. این امر نیاز به اندیشه، تفکر و برنامه‌ریزی راهبردی دارد. دوران کرونا نشان داد که می‌شود نشدها را به واقعیت تبدیل کرد. 
***
اعزام مددجویان زیارت اولی کمیته‌امداد به مشهد در دهه کرامت
معاون امور فرهنگی کمیته امداد گفت: در دهه کرامت ۳۲۵ مددجوی زیارت اولی در قالب طرح شوق زیارت به مشهد مقدس اعزام شدند. 
حجت‌الاسلام علی جعفری با تبریک فرا رسیدن سالروز میلاد علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) افزود: در دهه کرامت ۳۲۵ مددجوی کمیته امداد به سفر زیارتی مشهد مقدس اعزام شدند. وی ادامه داد: این اعزام‌ها در قالب طرح شوق زیارت و با همکاری خیران انجام می‌شود. 
معاون امور فرهنگی کمیته امداد با اشاره به اینکه اعزام زائران به اردوهای شوق زیارت با اولویت مددجویان زیارت اولی انجام می‌شود، اظهار کرد: اعزام زائران در پی شیوع کرونا متوقف شده بود اما از سال جاری و با کاهش چشمگیر این بیماری، سفرهای معنوی شوق زیارت از سر گرفته شده است. 
جعفری خاطرنشان کرد: این طرح بستری مناسب برای شناسایی و اعزام آن گروه از مشتاقان اهل‌بیت است که به دلیل نیاز مالی، امکان زیارت حرم اهل‌بیت را ندارند. 
***
اهتزاز پرچم رضوی بر بام تهران
به مناسبت ولادت باسعادت حضرت امام رضا(ع)، پرچم رضوی در بوستان پرواز منطقه۲ تهران برافراشته شد. اهتزاز پرچم رضوی طی مراسمی با حضور مهدی صالحی شهردار منطقه 2 و جمعی از مدیران شهری و شهروندان و دل‌باختگان اهل‌بیت عصمت و طهارت‌(ع) در بوستان پرواز انجام شد. 
براساس این گزارش، همزمان با اهتزاز پرچم، جشن بزرگ میلاد باسعادت سلطان خراسان حضرت امام رضا‌(ع) در این بوستان برگزار شد. اجرای هنرمندان برجسته کشور، مراسم آتش‌بازی و نور‌افشانی بخشی از اهم برنامه‌های این جشن باشکوه بود. 
***
مالک مجتمع تجاری قائم تجریش ملزم به اخذ تأییدات ایمنی شد
تیم کمیته ایمنی شهرداری منطقه یک تهران در بازدید از وضعیت تاسیسات ایمنی مجتمع تجاری قائم تجریش، ۱۰ بند را جهت اجرا و اخذ تأییدات لازم به مالک اعلام کرد.
بنا بر اعلام روابط عمومی شهرداری منطقه یک تهران، پیرو بازدید مشترک شهردار منطقه یک و معاون دادستان تهران از مجتمع تجاری قائم تجریش که ۸ خردادماه انجام شده بود، تیم کمیته ایمنی منطقه یک جهت بررسی کارشناسی اقدامات انجام شده توسط مالک مربوطه در روز پنجشنبه ۱۹ خردادماه از مجتمع تجاری قائم تجریش بازدید کرد. 
بر اساس این گزارش، این بازدید ۲ ساعته با حضور مدیر اداره پیشگیری منطقه ۳ آتش‌نشانی تهران، معاون خدمات شهری، مدیر ستاد مدیریت بحران و شهردار ناحیه 7 منطقه یک از تاسیسات اطفای حریق، پایدارسازی سازه و استحکامات بنا، تاسیسات برقی،گازی و واحدهای صنفی انجام و موارد کارشناسی مجدد در ۱۰ بند به مالک مربوط ابلاغ و مالک متعهد به اخذ تاییدیه‌های لازم شد. 
گفتنی است در صورت عدم احراز صلاحیت ایمنی مجتمع، با هماهنگی دستگاه قضایی تدابیر لازم لحاظ خواهد شد. 

Page Generated in 0/0060 sec