printlogo


کد خبر: 249628تاریخ: 1401/3/22 00:00
رئیس بندر ایرانی - روسی سالیانکا خبر داد
آغاز عملیات آزمایشی حمل کالا از کریدور شمال- جنوب

گروه سیاسی: شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برای نخستین‌بار با نخستین محموله ترانزیت چندوجهی از روسیه به هند، مسیر خود را از طریق کریدور شمال- جنوب موسوم به «‌INSTC‌» آغاز کرده است. 
 رئیس بندر ایرانی- روسی سالیانکا در بندر آستراخان روز گذشته با اعلام این مطلب به ایرنا، خاطرنشان کرد: این محموله‌ها در گذشته به صورت موردی و مقطعی شکل گرفته بود ولی با تلاش‌های تیم کشتیرانی موفق شدیم به‌صورت سراسری و البته پایلوت، سازوکاری را ایجاد کنیم که کانتینرها از روسیه به هند یا آسیای دور فقط با یک بارنامه سراسری حمل شود که این مهم دقیقا هدف و روح اصلی راه‌گذر شمال- جنوب خواهد بود. 
داریوش جمالی کاهش هزینه‌های حمل شامل هزینه بنادر و گمرک، کاهش مدت زمان ماندگاری کانتینرها، سرعت در تحویل کالا، حذف خطر برای صاحبان کالا در حمل داخلی کانتینر پر و خالی، سند حمل معتبر جهت مسائل حقوقی و جبران خسارت احتمالی، تسریع در عملیات بانکی و افزایش اعتبار تجاری را از مزایای بارنامه سراسری اعلام کرد. رئیس بندر ایرانی - روسی سالیانکا افزود: محموله ذکر شده شامل ۲ کانتینر ۴۰ فوتی محموله لمینت چوب با وزن ۴۱ تن، به صورت آزمایشی از مبدا سن‌پترزبورگ واقع در روسیه به راه افتاده و پس از انتقال به بندر آستراخان از طریق دریای خزر وارد ایران می‌شود. جمالی خاطرنشان کرد: عملیات ترانزیتی ذکر شده توسط دفتر منطقه‌ای نمایندگی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در کشور روسیه (شرکت حمل‌و‌نقل بین‌المللی ITS) با همکاری شرکت‌های لجستیکی زیرمجموعه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در هند، در حال انجام است. 
وی گفت: کانتینرهای یاد شده تحت یک بارنامه سراسری وارد منطقه آزاد انزلی می‌شوند و سپس توسط حمل زمینی به وسیله کامیون به بندرعباس انتقال می‌یابند و از آنجا توسط کشتی‌های کانتینربر به بندر «ناواشیوا» در هند که مقصد نهایی است انتقال پیدا می‌کنند. پیش‌بینی زمانی که برای ترانزیت این محموله در نظر گرفته شده، کمتر از ۲۵ روز است. 
رئیس بندر ایرانی - روسی سالیانکا افزود: با توجه به توافقات صورت‌گرفته درباره حمل حجم زیادی از محمولات از سمت روسیه و بلاروس به هند از طریق بنادر آستراخان، این محموله آغاز رونق ترانزیت خارجی در مسیر کریدور شمال- جنوب تلقی می‌شود و در آینده نزدیک شاهد شکوفایی درحوزه ترانزیت کالا و درآمدزایی برای دولت‌های روسیه، ایران و هند خواهیم بود. 
 

Page Generated in 0/0058 sec