printlogo


کد خبر: 249630تاریخ: 1401/3/22 00:00
اخبار

وزیر امور خارجه:
عزم دولت سیزدهم تعامل ویژه با کشورهای آفریقایی است
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: عزم و اراده دولت سیزدهم تعامل و همکاری با کشورهای آفریقایی بویژه نیجریه در چارچوب سیاست خارجی است. حسین امیرعبداللهیان در رایزنی‌های سیاسی با «زبیرو دادا» وزیر مشاور در امور خارجی نیجریه که برای برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و نیجریه به تهران سفر کرده است، ضمن ابراز خرسندی از توسعه روابط فیمابین بویژه در زمینه اقتصادی و تجاری طی ۲ سال اخیر، اظهار داشت: حجم فعلی تعاملات بین ۲ کشور متناسب با ظرفیت‌های موجود در ۲ کشور نبوده و با نقطه مطلوب فاصله زیادی دارد. 
وی با اشاره به عزم و اراده دولت جمهوری اسلامی ایران برای تعامل و همکاری با کشورهای آفریقایی بویژه نیجریه در چارچوب سیاست خارجی دولت سیزدهم، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط و مناسبات با نیجریه هیچ محدودیتی قائل نیست و برگزاری این اجلاس به عنوان گام مهمی برای توسعه روابط دوجانبه قلمداد می‌شود. وزیر امور خارجه با ابلاغ سلام‌ رئیس‌جمهور کشورمان به «محمد بوهاری» همتای نیجریه‌ای او، از رئیس‌جمهور نیجریه برای سفر به تهران به طور رسمی دعوت به عمل آورد. وزیر مشاور در امور خارجی نیجریه نیز با ابراز خرسندی از سفر به تهران و برگزاری موفق اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ۲ کشور، از طرف ایرانی برای هماهنگی‌های انجام‌شده جهت برگزاری موفق این اجلاس سپاسگزاری کرد و افزود: با برنامه‌ریزی خوب، فرصت‌های زیادی در روابط ۲ کشور وجود دارد و ابراز امیدواری کرد اجرای توافقات حاصل در این اجلاس، کمک شایانی به افزایش سطح تعاملات تجاری ۲ کشور کند. 
***
موسوی سخنگوی هیأت‌رئیسه مجلس ماند
نشست هیأت‌رئیسه مجلس برگزار و جایگاه اعضای هیأت‌رئیسه در اجلاسیه سوم مشخص شد. 
حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی روز گذشته در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به نشست هیات‌رئیسه مجلس گفت: در این جلسه جایگاه هر یک از اعضای هیات‌رئیسه در اجلاسیه سوم مشخص شد. وی افزود: در جلسه امروز سید نظام‌الدین موسوی همچون اجلاسیه دوم به عنوان سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس تعیین شد. وظیفه هر یک از کارپردازان و نظار هیات‌رئیسه نیز مشخص شد. عضو هیات‌رئیسه مجلس اظهار داشت: بر این اساس بنده به عنوان یکی از ناظران هیات‌رئیسه و به عنوان مسؤول پیگیری امور فرهنگی، انتخاب شدم و آقای محمدرضا دشتی به عنوان مسؤول امور اداری و مالی و سیدنظام‌الدین موسوی به عنوان سخنگو و پیگیر امور پشتیبانی تعیین شدند. سلیمی خاطرنشان کرد: در این جلسه جایگاه هر یک از دبیران نیز بر اساس قرعه‌کشی‌ای که انجام شد مشخص شد و آقای حاجی‌‌دلیگانی همچون اجلاسیه دوم، کرسی دوم هیات‌رئیسه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در اجلاسیه سوم در اختیار خواهد داشت. 
***
اولیانوف:
هنوز شانس احیای برجام وجود دارد
«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در توئیتی به سوال خبرنگار حوزه خاورمیانه روزنامه انگلیسی «تلگراف» درباره ارزیابی وی از احتمال احیای برجام در زمان کنونی پاسخ داد. دیپلمات روس در توئیتی نوشت: این شانس همیشه وجود دارد. قطعا زود است که بگوییم این توافق مرده است. در وضعیت بن‌بست قرار دارد که به احتمال زیاد پس از تصویب قطعنامه نابخردانه و غیرسازنده در ارتباط با ایران توسط شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، این وضعیت تا مدتی مشخص ادامه خواهد یافت. وی همچنین در توئیتی دیگر نوشت: چهارمین ماه وقفه در مذاکرات وین درباره برجام از امروز آغاز شد؛ زمانی طولانی. اولیانوف بعد از اقدام ضد ایرانی کشورهای غربی در شورای حکام آژانس اتمی در مصاحبه با شبکه «روسیا ۲۴» گفت: با وجود صدور قطعنامه علیه ایران، همچنان می‌توان مذاکرات هسته‌ای با ایران را به نتیجه رساند. نماینده روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیش از آن هم قطعنامه تصویب‌شده در شورای حکام آژانس را «احمقانه» توصیف و بار دیگر از غربی‌ها بابت انتخاب این مسیر به‌شدت انتقاد کرد. اولیانوف در اشاره به اقدامات جبرانی جدید ایران در توئیتر نوشت: جدیدترین خبرها از ایران را شنیدید؟ حالا فهمیدید چرا روسیه دیروز به قطعنامه احمقانه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران رأی مخالف داد؟ متأسفانه همتایان غربی ما نشان می‌دهند هیچ درکی از وضعیتی که در آن قرار داریم ندارند. 
***
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش:
ایران قدرت مطلق پدافند هوایی در منطقه است
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: امروز نیروی مقتدر پدافند هوایی ارتش به مرحله‌ای از رشد و نبوغ رسیده که هیچ وابستگی‌ای در تجهیزات به هیچ کشوری ندارد و قدرت مطلق پدافند هوایی در منطقه هستیم. 
امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد، با اشاره به پیشرفت‌ها و دستاورد‌های نیروی پدافند هوایی ارتش اظهار داشت: امروز نیروی مقتدر پدافند هوایی ارتش به مرحله‌ای از رشد و نبوغ رسیده که هیچ وابستگی‌ای در تجهیزات به هیچ کشوری ندارد؛ امروز در تجهیزات بومی در لبه فناوری دنیا قرار داریم و قدرت مطلق پدافند هوایی در منطقه هستیم. فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه اگر دشمنان ما توانایی رویارویی با ما را داشتند درنگ نمی‌کردند، عنوان کرد: عامل بازدارندگی دشمنان ایران اسلامی در درجه اول وجود فردی آگاه، شجاع، مدیر، مدبر و مجتهد به عنوان فرمانده در رأس کشور و همچنین آمادگی نیرو‌های باایمان و تجهیزاتی که نیرو‌های مسلح در اختیار دارد است که هیچ گلوگاهی ندارند. ما به خاطر داشتن این توانمندی به‌روز به خود می‌بالیم. 

Page Generated in 0/0058 sec