printlogo


کد خبر: 249640تاریخ: 1401/3/23 00:00
اخبار

صدور پروانه نمایش برای فیلم «ستون ۱۴»
شورای پروانه نمایش فیلم‌های سینمایی با صدور پروانه نمایش یک فیلم با اعمال رده‌بندی سنی موافقت کرد. یه گزارش «وطن‌امروز»، شورای پروانه نمایش فیلم‌های سینمایی در جلسه اخیر با صدور پروانه نمایش برای فیلم «ستون ۱۴» به تهیه‌کنندگی علیرضا قاسم‌خانی و کارگردانی امیرحسین همتی با رده‌بندی ۱۵+ موافقت کرد. 
***
برگزاری نخستین جلسه کارگروه ارزیابی و برنامه‌ریزی جشنواره کودک
نخستین جلسه کارگروه ارزیابی و برنامه‌ریزی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به منظور بررسی ابعاد و ارائه پیشنهادات درباره نحوه برگزاری جشنواره برگزار شد. به گزارش «وطن‌امروز»، جلسه کارگروه ارزیابی و برنامه‌ریزی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با حضور سیدمهدی جوادی، رائد فریدزاده، مسعود احمدیان، بهروز شعیبی، محمدامین همدانی، سعید حسینی، احسان هوشیارگر و به دبیری مصطفی محمودی شرق تشکیل شد. در این جلسه پس از تبادل نظرهای صورت گرفته بین اعضای این کارگروه، گزارشی جامع درباره معایب و محاسن 34 دوره برگزاری این رویداد بین‌المللی و پیشنهاداتی درباره نحوه برگزاری و ارتقای دوره‌های آتی جشنواره ارائه شد. ارائه راهکارهایی درباره ارتقای حوزه سینمای کودک و نوجوان، برون‌رفت سینمای کودک و نوجوان از شرایط فعلی، برگزاری جشنواره به صورت سالانه یا دوسالانه، شرایط مناسب برای میزبانی جشنواره، بررسی جایگاه بین‌المللی جشنواره و چگونگی ارتقای این جایگاه از دیگر مواردی بود که در این جلسه مورد بحث و ارزیابی قرار گرفت. 
***
برگزاری نشست تخصصی «مسأله‌شناسی هنر و ادبیات پایداری»
نشست تخصصی «مساله‌شناسی هنر و ادبیات پایداری» با حضور استادان، نخبگان و متخصصان این حوزه و سخنرانی مرتضی گودرزی دیباج برگزار می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، محمدرضا سنگری ریاست اندیشکده ادبیات پایداری، استاد علیرضا کمری عضو هیات امنای اندیشکده ادبیات پایداری، دکتر جواد کامور بخشایش دبیر اندیشکده ادبیات پایداری و اعضای هیات امنای اندیشکده ادبیات پایداری در این نشست حضور خواهند داشت. این نشست روز سه‌شنبه ۲۴ خرداد، ساعت ۱۴ تا ۱۶ در سالن صفارزاده حوزه هنری برگزار می‌شود. 
***
افتتاح «منحنی آب» با آثاری از کامیار صادقی
نمایشگاه نقاشی «منحنی آب» شامل بیش از ۴۰ اثر از کامیار صادقی در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری افتتاح می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، نمایشگاه نقاشی «منحنی آب» که شامل بیش از ۴۰ اثر از کامیار صادقی است در حوزه هنری گشایش می‌یابد. این نمایشگاه که آثار آن با موضوع طبیعت و با تکنیک آبرنگ خلق شده‌اند، ۲۳ تیرماه ساعت ۱۱ در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری افتتاح می‌شود. علاقه‌مندان برای تماشای این آثار می‌توانند از ۲۴ خردادماه تا اول تیرماه، شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ الی ۱۸ به حوزه هنری مراجعه کنند. 
***
هنرپیشه برنده  اسکار: 
شبکه‌های اجتماعی هنر را  ویران می‌کند!
برنده اسکار می‌گوید رسانه‌های اجتماعی، بویژه در رابطه با فیلم‌های مخصوص اکران در سالن‌های ویژه، شکل هنری او را تخریب کرده‌اند. به گزارش «وطن‌امروز»، ویولا دیویس می‌گوید رسانه‌های اجتماعی، بویژه در رابطه با فیلم‌های مخصوص اکران در سالن‌های ویژه، شکل هنری او را تخریب کرده‌اند. وی اضافه کرد: «رسانه‌های اجتماعی تعریف هنر را تغییر داده‌اند. فکر می‌کنم واژه «فیلم‌های سرگرم‌کننده» چیز جالبی است؛ هدف همه ما این است که چیپس بخوریم و از دیدن یک فیلم سرگرم‌کننده لذت ببریم و مشکلات زندگی‌مان را فراموش کنیم اما به معنای واقعی کلمه، همین شکل فیلم‌سازی و در کنارش رسانه‌های اجتماعی، دارند شکل هنری ما را نابود می‌کنند». دیویس توضیح داد که حتی دختر دوساله‌اش طرفدار سینمای مارول و قهرمانی و سرگرم‌کننده است ولی هر بار که در اتاقی هستید و در حال فروش چنین روایتی از سینما و هنر هستید با خود فکر کنید همین دنیا و همین قالب سینمایی چقدر می‌تواند به ما آسیب بزند و ذهن ما را تهی کند. ما تا زمانی که یک فیلم خوب و مفهومی به سینما می‌آید و ذهن‌مان را شکوفا می‌کند، در غفلت به ‌سر می‌بریم و آنگاه به خودمان می‌آییم. 
***
چاپ سوم «بررسی تقریرهای مختلف وحدت وجود» اثر سیدمحسن هندی
چاپ سوم کتاب «بررسی تقریرهای مختلف وحدت وجود» اثر سیدمحسن هندی توسط مجموعه مطالعات شیعی منتشر شد. به گزارش «وطن امروز»، مجموعه مطالعات شیعی چاپ سوم کتاب «بررسی تقریرهای مختلف وحدت وجود: به ضمیمه نسخه خطی «ابطال وحدت وجود» قاضی سعید قمی» اثر سیدمحسن هندی را در ۵۴۰ صفحه و بهای ۱۶۰ هزار تومان منتشر کرده است. کتاب حاضر که رساله دکترای سیدمحسن هندی است به بررسی‌ تقریرات مختلف وحدت وجود از زمان ابن عربی تا فلاسفه معاصر می‌پردازد. ابن عربی، صدرالدین قونوی، علاءالدین سمنانی، ملاصدرا، آقا علی مدرس زنوزی، قاضی سعید قمی، علامه طباطبایی، آقایان جوادی آملی، مصباح یزدی، غلامرضا فیاضی و حسین عشاقی افرادی هستند که نظرات و مبانی آنان به طور مفصل در این رساله تقریر و بررسی شده است. نویسنده فصل مجزایی را نیز به مکتب تفکیک اختصاص داده و به نقد و بررسی مبانی و آرای مؤسسان این مکتب پرداخته است. ضمیمه شدن نسخه خطی «ابطال وحدت وجود» قاضی سعید قمی و نقد و بررسی اشکالات او به وحدت وجود به غنای این کتاب ارزشمند افزوده است. 

Page Generated in 0/0170 sec