printlogo


کد خبر: 249652تاریخ: 1401/3/23 00:00
اخبار

استقلال با ۲ بازیکن جدید به توافق رسید
استقلالی‌ها با ۲ بازیکن جدید به توافق نهایی رسیدند و این امکان وجود دارد که حتی قبل از معرفی سرمربی جدید، از ۲ بازیکن جدیدشان رونمایی کنند. تیم فوتبال استقلال، قهرمان فصل بیست‌و‌یکم لیگ برتر فوتبال ایران که بلافاصله پس از قهرمانی سرمربی خود را از دست داد، هنوز در نقل و انتقالات به صورت رسمی وارد نشده و تنها اتفاق نقل و انتقالاتی این تیم جدایی قطعی یک مهاجم خارجی به نام رودی ژستد بود. آبی‌های پایتخت که همچنان سرمربی ندارند، به صورت چراغ خاموش مذاکرات نقل و انتقالاتی خود را در راستای تمدید با بازیکنان خود و همچنین باز کردن باب مذاکره با برخی گزینه‌های مورد نظر آغاز کرده‌اند. در همین راستا گفته می‌شود آنها با یک هافبک میانی و یک مهاجم به توافق نهایی دست یافته‌اند و احتمال اینکه حتی قبل از انتخاب سرمربی از این ۲ بازیکن جدید خود به صورت رسمی رونمایی کنند وجود دارد. همچنین در سبد خرید تیم استقلال یک مدافع میانی و یک مهاجم دیگر وجود دارد. فصل بیست‌و‌یکم رقابت‌های لیگ برتر برای آبی‌های پایتخت فصلی رویایی بود و آنها بدون تحمل شکست و با ثبت آمارهایی جالب توجه توانستند قهرمانی را از آن خود کنند. 
***
سعید علی‌حسینی، سرمربی تیم ‌ملی وزنه‌برداری شد
با حکم رئیس فدراسیون وزنه‌برداری، «سعید‌علی حسینی» مسؤولیت هدایت تیم ‌ملی بزرگسالان را بر عهده گرفت و جانشین محمدحسین برخواه شد. بدین ترتیب اردوی تیم ‌ملی وزنه‌برداری بزودی با نظر علی‌حسینی و دعوت از وزنه‌برداران جهت حضور در مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی برگزار خواهد شد. 
«حمید محمدی» نیز به عنوان مربی در کنار تیم ‌ملی خواهد بود. حکم علی مرادی برای سرمربی جدید در حالی صادر شد که چندی پیش اردونشینان تیم ‌ملی وزنه‌برداری در اعتراض به آنچه امکانات ضعیف اردو و عدم رسیدگی متولیان فدراسیون خوانده شد، کمپ تیم‌های ملی را ترک کردند. به تبع این اتفاق محمد‌حسین برخواه نیز به دلیل حمایت از اردونشینان تیم ‌ملی از سوی علی مرادی برکنار شد. کارشناسان و اهالی وزنه‌برداری با توجه به اتفاقات اخیر و صدور حکم سرمربیگری ‌علی‌حسینی، منتظر واکنش ملی‌پوشان هستند که آیا به اردوی تیم ‌ملی باز خواهند گشت یا خیر. 
***
پین در آستانه جدایی از استقلال
مربی ایتالیایی تیم فوتبال استقلال در آستانه جدایی از جمع آبی‌پوشان قرار گرفته است. به گزارش تسنیم، پس از اینکه مشخص شد اولویت مسؤولان باشگاه استقلال انتخاب سرمربی خارجی برای سرمربیگری است، گابریله پین مربی ایتالیایی آبی‌پوشان در آستانه جدایی از این تیم قرار گرفته است. پین که فصل گذشته دستیار فرهاد مجیدی بود انتظار داشت با جدایی مجیدی جایگزین او شود، در حالی که مسؤولان استقلال چنین نظری ندارند و در صورتی که سرمربی خارجی برای نیمکت استقلال انتخاب شود پین از جمع آبی‌پوشان جدا خواهد شد. 
***
کناره‌گیری ایراندوست از هدایت تیم ‌ملی فوتبال بانوان
سرمربی تیم ‌ملی فوتبال بانوان کشورمان با انتشار پستی کناره‌گیری خود را از هدایت تیم‌ملی اعلام کرد. 
به گزارش فارس، مریم ایراندوست که مدت‌ها هدایت تیم ‌ملی فوتبال بانوان کشورمان را بر عهده داشت با انتشار پستی در صفحه شخصی خود با تیم ‌ملی خداحافظی کرد. متن منتشر شده در پست مریم ایراندوست به شرح زیر است: از تمام عزیزانی که در یک سال گذشته کنار من بودند و همواره مرا حمایت کردند سپاسگزارم. خوشحالم فوتبال زنان هواداران میلیونی خود را پیدا کرد و از این به بعد مریم ایراندوست‌های زیادی هستند که سکوت نمی‌کنند. با آرزوی موفقیت برای تیم ‌ملی فوتبال ایران در مسابقات پیش رو. فعلا مجبورم خداحافظی کنم و به خاطر موفقیت دختران ایران سکوت! اما در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن دارم!
***
5 کشور آماده میزبانی جام ملت‌های آسیا
کنفدراسیون فوتبال آسیا میزبان جام ملت‌های آسیا 2023 را تعیین‌کننده زمان آغاز مسابقات دانست. فدراسیون فوتبال چین ماه گذشته اعلام کرد از میزبانی مسابقات جام ملت‌های آسیا 2023 به دلیل شرایط کرونایی انصراف داده است. کنفدراسیون فوتبال آسیا از فدراسیون‌های عضو خواست تا هر کشوری آماده میزبانی از این مسابقات فوتبال است نامزدی خود را تا پایان ماه میلادی جاری اعلام کند. در همین رابطه نشریه «الاتحاد» امارات در گزارشی در این زمینه نوشت: ژاپن، استرالیا و کره‌جنوبی به صورت رسمی نامزدی برای میزبانی از جام ملت‌های آسیا 2023 را اعلام کردند. در شرایط کنونی تنها 5 کشور در آسیا آمادگی میزبانی از این تورنمنت را دارند که عبارتند از: قطر، امارات، ژاپن، کره‌جنوبی و استرالیا. طبق گزارش‌های رسیده AFC آغاز مسابقات جام ملت‌های آسیا 2023 را منوط به تصمیم‌گیری میزبان کرده است. AFC ۲ زمان برای آغاز مسابقات تعیین کرده که میزبان در آینده می‌تواند بنا به شرایطش یکی از این زمان‌ها را انتخاب کند. زمان اول پیشنهادی AFC برای آغاز مسابقات جام ملت‌های آسیا 2023، ژانویه بعد از مسابقات جام‌جهانی 2022 قطر است. زمان دوم AFC آغاز این تورنمنت از ماه ژوئن 2023 است.

Page Generated in 0/0059 sec