printlogo


کد خبر: 249661تاریخ: 1401/3/23 00:00
اخبار

۲۰ کلانتری در تهران احداث می‌شود
آیین کلنگ‌زنی سومین کلانتری منطقه 8 با حضور فرمانده انتظامی تهران بزرگ، معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران و شهردار منطقه برگزار شد. 
سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در فراجا برای سال ١٤٠١ گفت: بر این اساس قرار است ٢٠ کلانتری به شرط تأمین زمین از سوی شهرداری در تهران بزرگ احداث شود. 
وی افزود: روزانه ١٢ هزار نفر مراجعه‌کننده شخصی به کلانتری‌ها داریم که افزایش تعداد کلانتری‌ها زمینه‌ساز امنیت در شهر و ‌ام‌القرای جهان اسلام خواهد شد. 
در ادامه این مراسم فاطمه تنهایی، شهردار منطقه 8 راه‌اندازی کلانتری جدید در این منطقه را یکی از اولویت‌های مطالبات مردمی عنوان و تصریح کرد: ١٥ سال است که شهروندان این منطقه برای راه‌اندازی کلانتری سوم درخواست داشته‌اند به طوری که نخستین درخواست شهروندان در دیدارهای مردمی در مساجد همین مساله بود. 
***
مدیر عامل متروی تهران خبر داد
اعزام قطارهای فوق‌العاده با تغییر ساعت کاری ادارات
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران گفت: وظیفه ما در مدیریت شهری و حمل‌و‌نقل عمومی، برنامه‌ریزی بر اساس نیاز مسافران است، لذا تمهیداتی را برای تسهیل در تردد مسافران مترو با توجه به تغییر ساعت کاری ادارات در نظر داریم؛ بویژه در پیک صبحگاهی در صورت لزوم قطارهای فوق‌العاده پیش‌بینی و اعزام خواهد شد تا مسافران حتی‌الامکان با سرفاصله مناسب عبور و مرور کنند. مهدی شایسته‌اصل با اشاره به آمار جابه‌جایی مسافران در مترو اظهار داشت: بعد از شرایط کرونایی، آمار مسافران‌ در شهر زیرزمینی زیاد شده و طی 4 ماه قبل 30 درصد به تعداد مسافران مترو افزوده شده است. هم‌اکنون در پایتخت و کلانشهر کرج در خط ۵ روزانه حدود یک میلیون و 500 هزار نفر از طریق مترو تردد می‌کنند. 
وی درباره ساماندهی دستفروشان نیز گفت: سامانه‌ای برای ساماندهی دستفروشان مترو در نظر گرفتیم تا اطلاعات آنها بارگذاری شود. در این طرح، ویترین رایگان در اختیار دستفروشان ثبت‌نام کرده قرار می‌گیرد و شکل آن با غرف مترو متفاوت است. 
***
افتتاح برنامه ملی سنجش نوآموزان دبستانی
برنامه ملی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستانی با حضور وزیر آموزش‌و‌پرورش در منطقه ۳ تهران آغاز به کار کرد. یوسف نوری، وزیر آموزش‌و‌پرورش با حضور در دبستان دخترانه رازی در منطقه ۳ تهران، برنامه ملی سنجش نوآموزان بدو ورود دبستان و پیش‌دبستانی را افتتاح و از پایگاه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بازدید کرد. 
بر این اساس، وزیر آموزش‌و‌پرورش با حضور در بخش‌های مختلف پایگاه سنجش از نزدیک در جریان فرآیند سنجش نوآموزان قرار گرفت. گفتنی است آزمایندگی‌های مختلف تحصیلی از جمله شنوایی، گفتار درمانی، آمادگی جسمانی، توانایی حرکت و... از جمله مراحل انجام سنجش در پایگاه‌های مذکور است. فعالیت تعداد ۲۴۷۲ پایگاه سنجش در سطح کشور از روز گذشته آغاز شده است و تا ۳۰ مهرماه ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت. 
***
وزش شدید باد و خیزش گرد و خاک در تهران
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد و خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود. بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی از وضعیت جوی استان تهران طی 5 روز آینده، آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد در بعضی ساعت‌ها بویژه در ساعات بعدازظهر روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (۲۳ و ۲۴ خرداد) وزش باد شدید، گاهی خیلی شدید و احتمال توفان گردوخاک در مناطق مستعد یا خیزش موقت گردوخاک همراه با کاهش دید و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود. 
***
تحویل جسد ۱۴ قربانی حادثه قطار به خانواده‌های‌شان
مدیرکل پزشکی قانونی استان یزد گفت: با تحویل 5 پیکر دیگر به خانواده‌ها، کار شناسایی و تعیین هویت اجساد حادثه قطار مشهد- یزد به اتمام رسید. فریبرز آیتی افزود: در حادثه خروج قطار مشهد- یزد از ریل، متأسفانه تعدادی از هموطنان جان خود را از دست دادند که یک نفر در شهرستان طبس (محل وقوع حادثه) شناسایی و تحویل بستگان شد اما مابقی پیکرها برای تعیین هویت به پزشکی قانونی یزد انتقال یافتند. وی تصریح کرد: از پیکرهای منتقل شده به سالن تشریح یزد، ۸ پیکر در روز پس از حادثه شناسایی و طبق دستور قضایی اجساد آنان به بستگان تحویل شد. پیکر 5 قربانی نیز برای انجام آزمایش‌های ژنتیک و تطبیق نمونه‌های ارسالی به اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان ارسال و پس از انجام آزمایشات تعیین هویت به خانواده‌ها تحویل شدند. 

Page Generated in 0/0071 sec