printlogo


کد خبر: 249662تاریخ: 1401/3/23 00:00
فوت یک بیمار کرونایی طی ۲۴ ساعت گذشته
ارائه برخی خدمات منوط به تزریق واکسن است

تعداد فوتی‌های روزانه کرونا در 24 ساعت اخیر به یک نفر رسید تا روند کاهشی آمار قربانیان همچنان تداوم داشته باشد. 
به گزارش «وطن‌امروز» به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، در شبانه‌روز منتهی به ۲۲ خرداد ۱۴۰۱  بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 160 بیمار جدید مبتلا به «کووید-19» در کشور شناسایی و 23 نفر از آنها بستری شدند. به این ترتیب مجموع بیماران «کووید-19» در کشور به ۷ میلیون و ۲۳۳ هزار و ۶۸۸ نفر رسید. 
همچنین در طول این 24 ساعت، متاسفانه یک بیمار «کووید-19» جان خود را از دست داد و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۴۱ هزار و ۳۵۰ نفر رسید. 
خوشبختانه تاکنون ۷ میلیون و ۵۸ هزار و ۹۷۲ نفر از بیماران بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. 
این در حالی است که 372 نفر از بیماران مبتلا به «کووید-19» در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. 
همچنین تاکنون ۵۲ میلیون و ۴۴۲ هزار و ۹۹۱ آزمایش تشخیص «کووید-19» در کشور انجام شده است. 
در حال حاضر 113 شهرستان در وضعیت زرد و 335 شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند. 
درباره آخرین آمار رسمی واکسیناسیون نیز تاکنون ۶۴ میلیون و ۵۸۰ هزار و ۳۶۵ نفر دوز اول، ۵۷ میلیون و ۹۱۰ هزار و ۷۵۵ نفر دوز دوم و ۲۷ میلیون و ۶۲۱ هزار و ۱۶۹ نفر دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۰ میلیون و ۱۱۲ هزار و ۲۸۹ دوز رسیده است. همچنین در شبانه‌روز منتهی به ۲۲ خرداد، ۲۲ هزار و ۷۳۲ دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است. 
 
* ارائه برخی خدمات؛ منوط به تزریق واکسن
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: تزریق واکسن اجباری نیست اما ارائه برخی خدمات منوط به تزریق واکسن است. 
عباس شیراوژن درباره اقناع کسانی که واکسن نزده‌اند، اظهار داشت: باید اطلاع‌رسانی و اعلام هشدار داشته باشیم، ضمن اینکه باید ثمرات و نتایجی که تزریق واکسن برای سایر اقشار مردم داشته است بیان شود. 
بنا بر اعلام مهر، وی ادامه داد: ما نمی‌توانیم اجبار کنیم اما می‌توانیم بعضی از خدمات را منوط به دریافت واکسن کنیم. 
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: استفاده صددرصدی از واکسن را در دنیا نداریم؛ برخی از تزریق واکسن می‌ترسند یا فکر می‌کنند بدون تزریق واکسن، مشکلی برای آنها ایجاد نمی‌شود. عده‌ای هم تصور می‌کنند چون تاکنون کرونا نگرفته‌اند از این به بعد هم نخواهند گرفت و این خودش یک مسأله است که اشتباه فکر می‌کنند و ممکن است نوبت بعدی یک کرونای خطرناک و سخت بگیرند. شیراوژن افزود: عده‌ای که در موج دلتا یا اُمیکرون، کرونا گرفتند افرادی بودند که پیش‌تر دریافت واکسن نداشتند و اتفاقا بیماری سختی هم گرفتند. 
وی درباره ارائه خدمات با استفاده از کارت واکسیناسیون گفت: در سفرهای نوروزی تزریق ۲ نوبت واکسن را لازم دانستیم تا مردم بتوانند از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند اما نوبت سوم هنوز برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی الزامی نشده است اما احتمال دارد در نوبت‌های بعدی محدودیت‌هایی تصویب شود. 
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه ۵۷ میلیون نفر ۲ نوبت واکسن را تزریق کرده‌اند، افزود: پیش‌بینی شده است کرونا مانند آنفلوآنزا از حالت پاندمیک خارج و به یک بیماری آندمیک تبدیل شود و سالانه در ابتدای فصل پاییز که امکان ابتلا بالا می‌رود، برای بیماران مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای و ضعف سیستم ایمنی، تزریق واکسن انجام شود.  
 

Page Generated in 0/0045 sec