printlogo


کد خبر: 249667تاریخ: 1401/3/23 00:00
اخبار

عمان در میان شرکای اصلی تجاری ایران
سازمان توسعه تجارت از افزایش قابل توجه میزان صادرات ایران به عمان خبر داد. مهرداد فلاح اوریمی، رایزن بازرگانی ایران در عمان با اشاره به رشد ۱۲۶ درصدی صادرات ایران به عمان طی ۲ ماهه ۱۴۰۱ گفت: صادرات کالا به عمان طی ۲ ماهه سال ۱۴۰۱ به ۲۰۳ میلیون دلار رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲۶ درصد از نظر ارزشی افزایش داشته است. 
 فلاح اوریمی ادامه داد: طی مدت یاد شده عمان در رتبه ۷ کشورهای هدف صادرات ایران و در رتبه ۵ کشورهای همسایه و همچنین در رتبه دوم کشورهای شورای همکاری‌ خلیج‌فارس طرف صادرات ایران قرار دارد. 
 وی افزود: در بازه زمانی یاد‌شده مهم‌ترین اقلام صادراتی کشور به عمان شامل قیر نفت، شمش آهن و فولاد، اوره حتی به صورت محلول در آب، میله‌های گرم از آهن یا فولاد، محصولات نیمه‌تمام از آهن یا فولاد، سیمان کلینکر، فرآورده‌ها و کنسروهای ماهی و سیمان سفید پرتلند بوده است. 
 رایزن بازرگانی ایران در عمان تصریح کرد: عمان در ۲ ماهه امسال با رشد ۴ پله‌ای، در رتبه هفتم مقاصد صادراتی ایران، پس از چین، امارات، عراق، ترکیه، هند و افغانستان قرار گرفته است. 
 وی ادامه داد: سهم بازار عمان از کل صادرات ایران 2.4 درصد است و حجم مبادلات تجاری بین 2 کشور طی ۲ ماه سال جاری ۱۴۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است. 
***
قیمت مصوب قند و شکر برای مصرف‌کنندگان اعلام شد
دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی کشور از تعیین و ابلاغ قیمت مصوب قند و شکر از سوی دولت خبر داد و گفت: با توجه به نرخ تعیین شده باید هر کیلوگرم شکر و قند با نرخ‌های مصوب به دست مصرف‌کنندگان برسد. 
قاسمعلی حسنی درباره وضعیت بازار قند و شکر افزود: بر اساس ابلاغ جدید وزارت جهاد کشاورزی دولت سیزدهم به وزارت صنعت، معدن و تجارت و اصناف، قیمت هر کیلوگرم قند ۲۷ هزار و ۱۰۰ تومان و هر کیلوگرم شکر ۲۳ هزار و ۲۳۰ تومان برای مصرف‌کنندگان تعیین شده است. دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی کشور تصریح کرد: این قیمت‌ها روی محصولات مذکور برای مصرف‌کنندگان تعیین شده و هر گونه افزایش قیمت تخلف محسوب می‌شود.
***
یارانه معیشتی متقاضیان بازنگری چه زمانی قابل برداشت می‌شود؟
سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها با بیان اینکه یارانه افراد متقاضی بازنگری به حذف یارانه معیشتی هنوز مسدود است، گفت: فهرست 2.5 میلیون نفری متقاضیان جدید به وزارت رفاه ارسال شد. 
سیده‌‌طیبه حسینی درباره اینکه یارانه کمک‌معیشتی مرحله دوم از دیروز قابل برداشت شد، آیا یارانه افراد متقاضی بازنگری هم قابل برداشت شده است، افزود: یارانه کسانی که در اردیبهشت‌ماه حذف شده و تقاضای خود برای برقراری مجدد یارانه معیشتی را در سامانه حمایتی وزارت تعاون، کار و رفاه ثبت کرده‌اند، هنوز قابل برداشت نشده است. 
وی درباره اینکه یارانه معیشتی خانوارهای متقاضی بازنگری چه زمانی قابل برداشت می‌شود، بیان کرد: تا بررسی نهایی وزارت رفاه نهایی نشود، مسدودی از یارانه افراد متقاضی بازنگری رفع نمی‌شود. 
سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها درباره اینکه چه زمانی بررسی وزارت رفاه به سازمان هدفمندی ابلاغ می‌شود، اضافه کرد: طبق مذاکراتی که شده و همچنین بر اساس دستور رئیس‌جمهور که باید ظرف یک ‌ماه افراد متقاضی بازنگری تعیین‌تکلیف شوند، امیدوارم بررسی وزارت رفاه بزودی انجام و به ما ابلاغ شود. 
وی تأکید کرد: هنوز وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نتیجه بررسی‌های خود را برای متقاضیان بازنگری یارانه کمک معیشتی ارائه نکرده است. 
***
شرایط دریافت وام ودیعه مسکن اعلام شد
مقام مسؤول وزارت راه‌و‌شهرسازی با اشاره به ثبت‌نام ۱۷۰ هزار اجاره‌نشین برای وام ودیعه مسکن شرایط متقاضیان این تسهیلات را اعلام کرد. 
پروانه اصلانی، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن اظهار کرد: وام ودیعه‌ مسکن که امسال مطرح شده ارتباطی با مبالغ و منابعی که سال گذشته برای وام مسکن تعیین شده بود نداشته و اعتبارات آن از محل منابع تسهیلات بانکی که بانک مرکزی باید به بخش مسکن بپردازد، تامین می‌شود. 
وی با بیان اینکه سیستم بانکی موظف است امسال 40 هزار میلیارد تومان تسهیلات ودیعه مسکن پرداخت کند، افزود: کسانی که سال گذشته این وام را دریافت کرده‌اند، امسال در اولویت دریافت وام قرار ندارند. 
وی ادامه داد: کد رهگیری‌هایی که از ابتدای سال 1401 صادر شده می‌توانند برای وام ودیعه امسال ثبت‌نام کنند و حتی کسانی که اسفندماه سال گذشته کد رهگیری دریافت کرده‌اند، فقط درصورتی که اسفندماه سال جاری کد رهگیری جدید قرارداد برای آنها صادر شود امکان ثبت درخواست برای تسهیلات ودیعه مسکن را در سامانه دارند و در همان زمان امکان دریافت تسهیلات را خواهند داشت. 
وی از ثبت‌نام 170 هزار مستأجر برای وام ودیعه مسکن خبر داد و گفت: وام ودیعه مسکن در تهران 100 میلیون، کلانشهرها 70 میلیون و سایر شهرها 40 میلیون تومان است. 
مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن همچنین درباره تسهیلات مسکن برای خانواده‌های دارای ۳ فرزند به بالا، گفت: جلسات آیین‌نامه اجرایی استفاده از تسهیلات مسکن برای ۳ فرزند به بالا در کمیسیون زیربنایی برگزار و کلیات آن تایید شد که امیدواریم برخی موارد باقیمانده نیز بزودی در کمیسیون‌های فرعی نهایی شود.

Page Generated in 0/0057 sec