printlogo


کد خبر: 249687تاریخ: 1401/3/24 00:00
اخبار

ورود وودی آلن به حوزه هنری
نمایشنامه «مرگ در می‌زند» اثر وودی آلن موضوع برنامه نمایشنامه‌خوانی طنز حوزه هنری است که به ۲ شکل مختلف اجرا خواهد شد. به گزارش «وطن‌امروز»، کارگردانی این نمایشنامه‌خوانی طنز را علیرضا گیلان‌پور برعهده دارد و هنرمندانی نظیر فرهاد بشارتی، حمیدرضا مرادی و خود علیرضا گیلان‌پور در این اثر به نقش‌خوانی می‌پردازند. همچنین جلسه چهارم نمایشنامه‌خوانی طنز «خنده در صحنه» روز شنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۸ در سالن مهر حوزه هنری واقع در خیابان سمیه، نرسیده به حافظ برگزار می‌شود و ورود به این برنامه برای عموم آزاد و رایگان است. دوره جدید برنامه «خنده در صحنه» که به نمایشنامه‌خوانی طنز اختصاص دارد، به همت دفتر طنز حوزه هنری میزبان علاقه‌مندان به نمایشنامه‌خوانی و طنز است که تاکنون نمایشنامه‌های «آواز قو»، «در انتظار گودو» و «خواستگاری» اثر آنتون چخوف روی صحنه این برنامه رفته است. 
***
شنبه‌ها و یکشنبه‌ها بازپخش درام دادگاهی «آقای قاضی»
بازپخش «آقای قاضی» به کارگردانی سجاد مهرگان و تهیه‌کنندگی احمد شفیعی شنبه‌ها و یکشنبه‌ها ساعت ۱۵ از شبکه ۲ روی آنتن می‌رود. به گزارش «وطن‌امروز»، «آقای قاضی» درامی دادگاهی به کارگردانی سجاد مهرگان، تهیه‌کنندگی احمد شفیعی و سفارش سازمان صداوسیما است که از ۱۹ خردادماه، هر هفته پنجشنبه و جمعه ساعت ۲۲:۳۰ روی آنتن شبکه ۲ سیما رفته است. بازپخش این سریال نیز شنبه‌ها و یکشنبه‌ها ساعت ۱۵ از تلویزیون پخش می‌شود. «آقای قاضی» درامی دادگاهی با نقش‌آفرینی بهزاد خلج است که تمام اتفاقات آن در دادگاه رقم می‌خورد و همه قسمت‌های آن از موضوعات واقعی اقتباس شده‌اند. فیلمنامه‌های این سریال که در ۴۲ قسمت تولید شده است، توسط ۱۲ نویسنده جوان زیرنظر سیدمحمد حسینی به رشته تحریر درآمده‌اند، در هر قسمت از این سریال شاهد ۲ اپیزود خواهیم بود. در سریال «آقای قاضی» حدود ۳۰۰ بازیگر نقش‌آفرینی می‌کنند که همه آنها برای نخستین بار جلوی قاب تلویزیون می‌روند. 
***
انتشار فراخوان دوازدهمین دوره بین‌المللی تئاتر صاحبدلان
دوازدهمین دوره بین‌المللی تئاتر صاحبدلان به دبیری محمود فرهنگ در گستره بین‌المللی و کشوری برگزار می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، فراخوان دوازدهمین دوره بین‌المللی جشنواره صاحبدلان منتشر شد. این رویداد هنری و نمایشی از مرداد لغایت دی‌ ۱۴۰۱ به همت کانون تئاتر دینی اداره کل هنرهای نمایشی با همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های کشور و انجمن هنرهای نمایشی برگزار خواهد شد. دوازدهمین دوره بین‌المللی جشنواره تئاتر صاحبدلان با هدف ایجاد انگیزه و فرصت برای تولید نمایشنامه با محتوای دینی، تولید نمایش‌های فاخر دینی برای اجرا و تولید تله‌تئاتر، تقویت بنیان‌های تئاتر دینی و استمرار بخشیدن به آن در پیکره تئاتر کشور، بهره‌گیری از شیوه‌های خلاقانه در ارتقای نمایش‌های دینی و تبادل تجارب ملی و بین‌المللی هنرمندان درباره نمایش‌های دینی در سراسر کشور و کشورهای اسلامی از مرداد لغایت دی‌ ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد
***
انتصاب مدیران جدید شبکه ۲
حامد بامروت‌نژاد، مدیر شبکه ۲ سیما طی احکامی ناصر آراسته را به عنوان «قائم‌مقام مدیر شبکه ۲»، سحر دانشور را به عنوان «مشاور مدیر شبکه در امور زنان» و مرضیه فرآورده را با حفظ سمت قبلی به عنوان «سرپرست طرح و برنامه» منصوب کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، حامد بامروت‌نژاد در حکم ناصر آراسته به عنوان قائم‌مقام شبکه آورده: «بدون تردید رسانه ملی با توجه به فراوانی و گستردگی جامعه هدف، با حضور نیروهای توانمند، معتقد و متعهد به آرمان‌های انقلاب اسلامی همچون جنابعالی، نقش و اثربخشی خود را عمیق‌تر و وسیع‌تر از گذشته در مسیر دستیابی به اهداف و تحقق برنامه‌ها خواهد گذاشت». 
مدیر شبکه ۲ سیما در حکم ابلاغی سرپرست طرح و برنامه که توأمان عهده‌دار مدیریت اطلاعات و برنامه‌ریزی این شبکه نیز هست؛ ضمن با اهمیت شمردن برنامه‌ریزی محتوایی برای تولیدات پیش رو و پیش‌بینی برنامه‌سازی شایسته در مناسبت‌های ملی و مذهبی، بر تقویت زیرساخت‌های موثر در طراحی و نظارت کیفی بر تولیدات این شبکه، تقویت زیرساخت‌های مؤثر در طراحی و نظارت کیفی بر تولیدات و همچنین بهره‌گیری شایسته از توان کارشناسی و تخصصی موجود در بدنه نیروی انسانی شبکه تأکید کرد. 
***
برگزاری دومین مهرواره و نمایشگاه «آب و آیینه»
دومین مهرواره و نمایشگاه گروهی «آب و آیینه» با عنوان «هنر کار با چوب‌های آب آورده» (Driftwood) در مرکز آفرینش‌های فرهنگی- هنری کانون برگزار می‌شود. به گزارش «وطن ‌امروز»، دومین نمایشگاه «آب و آیینه: هنر کار با چوب‌های آب آورده» حاصل علاقه، تجربه و کار گروهی مربیان و کارشناسان خلاق کانون استان اردبیل است. نخستین نمایشگاه «آب و آیینه» سال ۱۳۹۸ برگزار شد و دومین دوره این رویداد هنری بعد از دوران کرونا برپا می‌شود. در دومین نمایشگاه، مربیان کانون استان اردبیل با جمع‌آوری چوب‌ها از سواحل دریای خزر، ۱۶۵ اثر را به‌ صورت برجسته و نیمه‌برجسته با تکنیک‌ها و روش‌های مختلف خلق کردند که بعد از داوری پایانی، ۷۸ اثر امکان حضور در این نمایشگاه را پیدا کردند. خلق این آثار هنری با مساعدت معاونت فرهنگی و مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به سرانجام رسیده است. مهرواره و نمایشگاه گروهی «آب و آیینه» (کار با چوب‌های آب آورده) از روز ۲۵ خرداد تا اول تیر ۱۴۰۱، هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی- ‌هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران دایر است. 

Page Generated in 0/0064 sec