printlogo


کد خبر: 249697تاریخ: 1401/3/24 00:00
اخبار

تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران در رده سوم آسیا ایستاد
عنوان سوم مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا در اسلحه سابر به تیم ایران رسید. دیدار رده‌بندی مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا میان ۲ تیم ایران و هنگ‌کنگ برگزار شد که تیم ایران با نتیجه ۴۵ بر ۳۳ حریف خود را شکست داد و به مدال برنز دست یافت. تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر که در مرحله یک‌هشتم استراحت داشت، در نخستین دیدار مقابل تایلند در مرحله یک‌چهارم نهایی به برتری دست یافت اما با شکست برابر ژاپن از صعود به فینال بازماند. مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا به میزبانی کره‌جنوبی در جریان است. 
***
گل‌محمدی تکلیف سیدجلال را مشخص کرد
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با درخواست سرمربی تیم تصمیم به برگزاری جلسه با کاپیتان سرخپوشان گرفت. به گزارش مهر، اتمام قرارداد سیدجلال حسینی با باشگاه پرسپولیس باعث ایجاد شائبه‌هایی درباره فرا رسیدن زمان خداحافظی مدافع ۴۰ ساله این تیم از مستطیل سبز شده است. پیگیری‌ها در این باره نشان می‌دهد یحیی گل‌محمدی ادامه حضور سیدجلال را به طور کامل در اختیار خودش قرار داده است تا اینگونه احترام کاپیتان تیمش را حفظ کند. درخواست گل‌محمدی درباره آینده مدافع باتجربه پرسپولیس باعث شد رضا درویش قرار ملاقاتی را برای امروز با حسینی ترتیب دهد تا این بازیکن پس از جلسه با درویش در این باره تصمیم‌گیری کند. سیدجلال تا پایان هفته جاری قرار است درباره ادامه فعالیت خود تصمیم‌گیری کند تا تکلیف تمام مدافعان میانی پرسپولیس برای فصل آینده مشخص شود. 
***
الگوی نقل و انتقالاتی استقلال مشخص شد
مدیران استقلال در حالی رفته رفته برای حضور در بازار نقل و انتقالات آماده می‌شوند که هنوز سرمربی جدید خود را نمی‌شناسند. با گذشت ۲ هفته از جدایی فرهاد مجیدی از استقلال، مدیران این مجموعه هنوز سرمربی جدید خود را انتخاب و معرفی نکرده و برای همین هنوز به صورت رسمی وارد بازار نقل و انتقالات نشده‌اند. همین موضوع باعث شده هواداران این تیم آنها را تحت فشار قرار دهند. حتی اگر مدیران باشگاه همین امروز هم مربی جدید خود را (که به احتمال زیاد یک خارجی است که برای نخستین‌بار حضور در فوتبال ایران را تجربه می‌کند) معرفی کنند، با توجه به عدم شناخت وی از بازیکنان استقلال و فوتبال ایران ورود به نقل و انتقالات عملا با نظر چنین مربی‌ای امکان‌پذیر نیست، لذا مدیران استقلال می‌توانند با الهام گرفتن از لیست احتمالی که از سرمربی سابق خود دریافت کرده‌اند یا با نظر گابریل پین هر چه زودتر وارد بازار نقل و انتقالات شوند تا از فشار هواداران بر مجموعه مدیریتی این باشگاه نیز کاسته شود. تاکنون فقط جدایی «رودی ژستد» مهاجم فصل گذشته استقلال از این تیم قطعی شده و هیچ بازیکنی به صورت رسمی به عضویت این تیم در نیامده است. 
***
محمد بنا قید تیم ملی را زد؟
پس از غیبت محمد بنا در اردوی تیم ملی کشتی فرنگی، شنیده‌ها حاکی است وی اعلام کرده قصدی برای ادامه همکاری ندارد. 
پس از بازگشت فرنگی‌کاران ایران از جام تورلیخانوف قزاقستان، محمد بنا در اردوی تیم ملی کشتی فرنگی حاضر نشده است. اردوی تیم ملی کشتی فرنگی از روز یکشنبه در کمپ تیم‌های ملی کشتی آغاز شد اما بنا غایب اردو است و تلفن همراه وی نیز از دسترس خارج شده است. پیگیری‌های ایسنا از فدراسیون کشتی حاکی است محمد بنا اعلام کرده دیگر خسته شده و قصدی برای ادامه همکاری با تیم ملی کشتی فرنگی ندارد. البته ظاهرا بنا اختلافی با مسؤولان فدراسیون کشتی و علیرضا دبیر با توجه به حمایت‌های همه‌جانبه از تیم ملی کشتی فرنگی ندارد اما به دلیل برخی مسائل، عنوان کرده قصدی برای ادامه سرمربیگری تیم ملی ندارد. عدم حضور بنا در اردوی تیم ملی در شرایطی است که وی پیش از این بارها ضمن تمجید از حمایت‌های فدراسیون کشتی، از برنامه‌ریزی برای حضور پرقدرت در المپیک پاریس خبر داده بود. بنا طی سال‌ها فعالیت خود در تیم ملی کشتی فرنگی، بارها به دلایل مختلف از سرمربیگری تیم ملی به یکباره کنار کشیده و باید دید آیا این بار برای همیشه قید تیم ملی را زده یا دوباره به اردو بازمی‌گردد؟ علیرضا دبیر به توانایی‌های فنی بنا اعتقاد دارد و قرار است با کمک حمید سوریان، برای بازگشت بنا به تیم ملی تلاش کنند. 
***
شکست سنگین و عجیب تیم ملی والیبال برزیل مقابل چین!
تیم ملی والیبال برزیل مقابل هواداران خود با نتیجه سنگین ۳ بر صفر در لیگ ملت‌ها شکست خورد. در جریان رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال تیم ملی والیبال چین به مصاف تیم ملی والیبال برزیل، میزبان هفته اول این رقابت‌ها رفت و در یک نتیجه عجیب و غریب ۳ بر صفر برزیل را شکست داد. این رقابت در ۳ ست و به ترتیب با نتایج ۲۳-۲۵، ۲۹-۳۱ و ۲۳-۲۵ به سود تیم ملی والیبال چین پایان یافت. تیم ملی والیبال برزیل که در این مسابقه پراشتباه ظاهر شد ۲۵ امتیاز از اشتباهاتش به حریف پوئن داد اما چینی‌ها
خطای فردی کمتری داشتند و تنها ۱۸ امتیاز را به برزیل واگذار کردند. در پایان این رقابت ژانگ جینگین با کسب ۲۵ امتیاز بهترین بازیکن زمین نام گرفت. در طرف مقابل «سوزآ آلن» با کسب ۱۹ امتیاز بهترین بازیکن برزیل بود اما این کافی نبود تا برزیل مدعی، مقابل هواداران خود شکست سنگینی را تجربه کند. 

Page Generated in 0/0062 sec