printlogo


کد خبر: 249705تاریخ: 1401/3/24 00:00
نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس:
ایثار کادر سلامت آمار فوتی‌ها را کاهش داد

نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، کاهش آمار فوتی‌های کرونا و رسیدن آن به صفر در برخی روزهای اخیر را نتیجه ایثار، تلاش و کوشش کادر سلامت کشور دانست. 
سیدکریم حسینی اظهار داشت: علاوه بر ایثار و از خودگذشتگی کادر بهداشت و درمان، همکاری و همراهی مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز تأثیر زیادی در مهار بیماری کرونا داشت. 
وی گفت: از ۲ سال قبل که ما با شیوع ویروس کرونا در کشور مواجه شدیم، با فراز و فرودهای قابل توجهی درباره آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا مواجه بودیم. 
حسینی با بیان اینکه در دولت قبل آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا بسیار بالا بود، خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم توانست در ماه‌های ابتدای کار خود این بیماری را مهار کند. 
وی افزود: موفقیت دولت در مهار بیماری کرونا به اندازه‌ای است که آمار فوتی‌های کرونا در برخی روزهای اخیر به صفر رسیده و آمار مبتلایان نیز دورقمی شده است. 
 
* روند کاهشی آمار مبتلایان و بستری‌های روزانه کرونا ادامه دارد 
به گزارش «وطن‌امروز» به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، در شبانه‌روز منتهی به ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۹۲ بیمار جدید مبتلا به «کووید-19» در کشور شناسایی و 32 نفر از آنها بستری شدند. بر این اساس مجموع بیماران «کووید-19» در کشور به ۷ میلیون و ۲۳۳ هزار و ۸۸۰ نفر رسید. 
همچنین در طول این 24 ساعت، متاسفانه 2 بیمار «کووید-19» جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور نیز به ۱۴۱ هزار و ۳۵۲ نفر رسید. 
خوشبختانه تاکنون ۷ میلیون و ۵۹ هزار و ۲۵۳ نفر از بیماران بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. 
این در حالی است که 361 نفر از بیماران مبتلا به «کووید-19» در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. 
همچنین تاکنون ۵۲ میلیون و ۴۵۳ هزار و ۴۰۷ آزمایش تشخیص «کووید-19» در کشور انجام شده است. 
در حال حاضر 113 شهرستان در وضعیت زرد و 335 شهرستان در وضعیت آبی بیماری «کووید-19» قرار دارند. 
درباره آخرین آمار رسمی واکسیناسیون نیز اعلام شده است تاکنون ۶۴ میلیون و ۵۸۵ هزار و ۲۸۰ نفر دوز اول، ۵۷ میلیون و ۹۱۷ هزار و ۸۴۳ نفر دوز دوم و ۲۷ میلیون و ۶۳۰ هزار و ۹۰۲ نفر دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۰ میلیون و ۱۳۴ هزار و ۲۵ دوز رسیده است. 
همچنین در شبانه‌روز اخیر، ۲۱ هزار و ۷۳۶ دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.  

Page Generated in 0/0052 sec