printlogo


کد خبر: 249707تاریخ: 1401/3/24 00:00
اخبار

پاکبان پاکدست 8 میلیارد پول گمشده را به صاحبش بازگرداند
پاکبان فلاورجانی که هنگام انجام وظیفه کیفی پر از چک و پول نقد را پیدا کرد به صاحبش بازگرداند. یاسر فکاری، پاکبان با وجدانی که در حین انجام وظیفه با کیفی روبه‌رو می‌شود که میلیاردها تومان پول نقد و چک در آن بوده است، بدون اینکه بداند چه مقدار پول در آن وجود دارد آن را به صاحبش باز‌می‌گرداند. وی در پاسخ به اینکه شما در یک خانه محقر زندگی می‌کنید چطور شد که این پول را به صاحبش بازگرداندی؟ گفت: روزی من دست خداست و اوست که دست من را می‌گیرد. بنا به این گزارش، هر چند این پاکبان از لحاظ مالی رفاهی نسبی نداشت اما خوردن نان حلال باعث شد تا چشم به مال دیگری نداشته باشد. صاحب کیف نیز گفت: این کار خدا بود که سرمایه من و فرزندام به‌ دست فردی با‌ خدا بیفتد که اکنون به آن رسیدم. شهرداری نیز به پاس تقدیر از این انسان شریف قرار است حمایت بیشتری از وی داشته باشد.
***
ایجاد «خط ویژه» موتوسیکلت‌ها در پایتخت
معاون حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران درباره ایجاد مسیر تردد ویژه برای موتوسیکلت‌سواران می‌گوید: ما نباید صورت مساله موتوسیکلت‌ها را پاک کنیم، چراکه موتوسیکلت در جامعه ما یک واقعیت است و تعداد آن نیز به هر دلیلی اعم از اقتصادی و غیراقتصادی هر روز بیشتر می‌شود. مجتبی شفیعی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه پلیس اعلام کرده حدود ۳ الی ۴ میلیون موتوسیکلت در تهران بر اساس شماره‌گذاری‌ای که انجام شده فعال هستند، افزود: یکی از مصوبات این طرح، ایجاد خطوط ویژه موتوسیکلت در برخی نقاط خاص است که در حال امکان‌سنجی معابر هستیم و باید ابتدا این طرح به صورت آزمایشی در بخشی از شبکه حمل‌و‌نقل اجرایی خواهد شود که بر این اساس با هدف ایمن‌سازی، تفکیک حرکت موتوسیکلت از خودرو ایجاد می‌شود. این طرح در بسیاری از کشورهایی که تعداد موتوسیکلت‌ها در آنها بالاست، اجرا شده و موفق بوده و انضباط بهتری در شهر ایجاد شده است. وی تاکید می‌کند: هم‌اکنون در حال مطالعه برای امکان‌سنجی معابر پایتخت هستیم تا ببینیم این طرح یعنی ایجاد خط ویژه برای تردد موتوسیکلت‌ها در کدام قسمت شهر ایجاد شود. 
***
خیزش گرد و خاک از شمال تا جنوب کشور
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار باران و وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک در برخی استان‌ها و ریزش تگرگ در مناطق مستعد خبر داد. صادق ضیاییان در گفت‌و‌گو با ایسنا درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، سه‌شنبه ۲۴ خرداد (امروز) در بخش‌هایی از شمال شرق، شرق، جنوب شرق و ارتفاعات البرز شرقی وچهارشنبه و پنجشنبه (۲۵ و ۲۶ خرداد) در بخش‌هایی از شمال غرب و شمال شرق خیزش گردوخاک و در نقاط مستعد تگرگ پیش‌بینی می‌شود. جمعه (۲۷ خرداد) در اغلب نقاط کشور جوی نسبتا پایدار حاکم خواهد بود. رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: پنجشنبه و جمعه در نوار شرقی کشور، جنوب و جنوب غرب افزایش سرعت باد، گردوخاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود. وی افزود: سه‌شنبه شرق خلیج‌فارس و تنگه هرمز و چهارشنبه غرب خلیج‌فارس مواج پیش‌بینی می‌شود. 
***
برخورد سخت با زائران حامل مواد مخدر
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت گفت: پلیس مطابق قانون از ادامه سفر زائران که برای مصرف خود حتی یک گرم موادمخدر حمل کنند، جلوگیری کرده و آنها را به دستگاه قضایی معرفی می‌کند. به گزارش ایسنا به نقل پایگاه اطلاع‌رسانی حج، سردار سرتیپ دوم مجید کریمی در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت گفت: حساسیت بالای پلیس نسبت به حمل حتی یک گرم مواد مخدر توسط مسافران، از یک سو با هدف صیانت از عزت و اعتبار هموطنان و از سوی دیگر با هدف پیشگیری از عواقب بسیار شدیدی است که در کشورهای دیگر در انتظار حاملان مواد مخدر است. او تاکید کرد: پلیس ایران قادر به کشف هرگونه جاسازی مواد مخدر است و بر همین اساس پلیس مصمم است از حمل حتی یک گرم مواد مخدر جلوگیری کند. وی به استقرار پرسنل مجرب و متخصص که قابلیت شناسایی متهمان را دارند، در فرودگاه‌های محل عزیمت مسافران و مبادی ورودی وسایل همراه و غیرهمراه زائران و نیز استفاده از تجهیزات فنی و دستگاه‌های موادیاب اشاره کرد و افزود: نیروی انتظامی مطابق قانون از ادامه سفر زائران که برای مصرف خود حتی یک گرم موادمخدر حمل کنند، جلوگیری کرده و فرد را به دستگاه قضایی معرفی می‌کند.
***
سرقت ۵۰ میلیاردی زن معتاد برای تهیه موادمخدر
رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری سارقی که ۵۰ میلیارد ریال اموال سرقت شده را برای تهیه مواد مخدر فروخته بود خبر داد. سرهنگ کارآگاه سعید دالوند درباره این پرونده اظهار کرد: پنجم خردادماه سال گذشته، پرونده‌ای درباره سرقت از منزلی در کلانتری ولنجک تشکیل شد که با دستور قضایی رسیدگی به آن در دستور کار کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت از منزل پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. با آغاز تحقیقات و بر اساس بررسی‌های اولیه کارآگاهان، مشخص شد سارق این منزل زنی بوده که به منزل مالباخته و واحد کناری شاکی رفت‌و‌آمد داشته است. وی افزود:‌ با شناسایی متهم، مخفیگاه وی مورد شناسایی قرار گرفت و هماهنگی‌های لازم برای انجام عملیات و دستگیری این فرد با مقام قضایی نیز انجام شد. سرانجام ماموریت به اجرا درآمده و ماموران زن سارق را حین مصرف موادمخدر در مخفیگاهش بازداشت و به مقر انتظامی منتقل کردند.

Page Generated in 0/0055 sec