printlogo


کد خبر: 249711تاریخ: 1401/3/24 00:00
اخبار

بازنشستگان تأمین‌اجتماعی بسته‌های ویژه حمایتی دریافت می‌کنند
بر اساس اعلام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با دستور رئیس جمهور، بازنشستگان صندوق تامین‌اجتماعی بسته‌های ویژه دریافت می‌کنند. 
حجت‌الله عبدالملکی در حساب شخصی توئیتر خود نوشت: «با توجه به دستور رئیس‌جمهور محترم نسبت به دغدغه برخی از بازنشستگان عزیز تامین اجتماعی، مقرر شد بسته‌های ویژه در قالب‌های مختلف که جزئیات آن به اطلاع می‌رسد برای آنها در نظر گرفته شود؛ معیشت بازنشستگان بویژه عزیزانی که دریافتی آنها حداقل است، از اولویت‌های دولت مردمی است». 
***
احتمال ثبت‌نام مجدد نهضت ملی مسکن در سال ۱۴۰۱
مدیرکل راه‌و‌شهرسازی استان تهران از احتمال ثبت‌نام مجدد در نهضت ملی مسکن طی امسال خبر داد و گفت: در برخی مناطق با موانعی پیش‌بینی ‌نشده مواجه شدیم. 
خلیل محبت‌خواه یادآور شد: ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن با توجه به درخواست متقاضیان تا پایان اردیبهشت‌ماه ادامه داشت و تلاش می‌کنیم پایان ماه جاری (خرداد 1401) پالایش متقاضیان را به اتمام برسانیم. 
وی ادامه داد: در تهران و شهر‌های جدید پرند، هشتگرد و پاکدشت متقاضیان می‌توانستند ثبت‌نام کنند و در ویرایش جدید متقاضیان باید شهر مورد سکونت خود را انتخاب کنند. 
وی با اشاره به اینکه حدود 5.5 میلیون نفر در نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند، گفت: حدود 4 میلیون نفر واجد شرایط نهضت ملی مسکن بودند، امیدواریم امسال مجددا زمینه ثبت‌نام متقاضیان را فراهم کنیم. 
مدیرکل راه‌وشهرسازی استان تهران از افتتاح واحدهای نهضت ملی مسکن طی امسال خبر داد و گفت: در برخی مناطق با موانعی پیش‌بینی‌نشده مواجه شدیم اما سعی خواهیم کرد در برخی شهر‌ها امسال قطعا واحدهایی را افتتاح کنیم. 
***
الزام بانک‌ها به ثبت و تأیید چک‌های تضمینی در سامانه صیاد
سخنگوی اجرای قانون جدید چک گفت: استفاده از چک تضمین شده در مواردی است که مبادله در حال شکل گرفتن است و افراد می‌خواهند وجه را نقداً پرداخت کنند. 
آمنه نادعلی‌زاده درباره روند صدور چک تضمین شده در بانک افزود: متقاضی چک تضمین شده با مراجعه به بانک و درخواست چک تضمین شده می‌تواند یک فقره چک بر اساس مبلغ درخواستی تحویل بگیرد. 
وی ادامه داد: بانک صادر‌کننده موظف است در حین تحویل چک تضمین شده، اطلاعات چک شامل تاریخ، هویت صادرکننده، مبلغ چک و هویت گیرنده را در سامانه صیاد ثبت و تایید کند. 
سخنگوی اجرای قانون جدید چک ادامه داد: ثبت و تایید این چک توسط خود بانک انجام می‌شود اما گیرنده بهتر است حتما چک را از مسیر‌های استعلامی بررسی کند و مطمئن شود که این چک با مبلغ و تاریخ صادر شده به نفع او ثبت شده است. 
***
کاهش ارزش بیت‌کوین به کمترین میزان 18 ماه گذشته
بیت‌کوین صبح دوشنبه به کمتر از 25 هزار دلار افت کرد و به کمترین میزان در 18 ماه گذشته رسید. قیمت بیت‌کوین امسال 43 درصد از بیشترین قیمت خود یعنی 49000 دلار در ماه مارس، کاهش یافته است. قیمت بیت‌کوین 12 هفته متوالی است که روند کاهشی را دنبال می‌کند.
***
عوارض صادرات تخم‌مرغ حذف شد
 بر اساس تصمیم قرارگاه امنیت غذایی، تعرفه صادرات تخم‌مرغ برداشته و به گمرک ابلاغ شد. قیمت مصوب جدید هر شانه تخم‌مرغ ۳۰ عددی بعد از اصلاح یارانه کالاهای اساسی به ۷۶ هزار تومان افزایش یافت اما این محصول در حال حاضر تا محدوده هر شانه ۵۱ هزار تومان نیز کاهش یافته است. 
از ابتدای طرح اصلاح یارانه کالاهای اساسی این وعده به مرغداران داده شده بود امکان صادرات این محصول وجود دارد که اکنون نیز دولت برای حمایت از تولید‌کنندگان تعرفه صادرات این محصول را حذف کرد. 
پس از ارائه مجوز برای افزایش قیمت 4 کالای اساسی، به دلیل کاهش تقاضا، این محصولات در خرده‌فروشی‌ها کمتر از نرخ‌های مصوب عرضه شدند. مسؤولان وزارت جهاد کشاورزی نیز در هفته‌های اخیر، از مازاد تولید این محصولات خبر داده‌اند. 
رئیس اتحادیه مرغ تخم‌گذار در همین زمینه گفت: به‌ رغم حذف عوارض صادرات مرغ و تخم‌مرغ، باز هم صادرات انجام نمی‌شود، چراکه قیمت‌های ما از دیگر تولیدکنندگان جهانی بالاتر است. به همین خاطر تا دولت مشوق صادراتی ندهد امکان صادرات ایجاد نمی‌شود. 
او ادامه داد: به نظر می‌رسد با افزایش صادرات، قیمت مرغ و تخم‌مرغ افزایش یابد و به قیمت مصوب دولت برسد. البته دولت در حالی اقدام به حذف عوارض صادراتی کرد که مشوقی در این زمینه در نظر نگرفت. از این رو بعید است صادراتی صورت گیرد.

Page Generated in 0/0058 sec