printlogo


کد خبر: 249781تاریخ: 1401/3/26 00:00
اخبار

شروع پیش‌تولید سریال «نون خ»
پیش‌تولید فصل چهارم مجموعه «نون خ» به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه‌کنندگی مهدی فرجی آغاز شد. به گزارش «وطن‌امروز»، بنا بر اعلام تهیه‌کننده سریال «نون خ»، پیش‌تولید فصل چهارم این مجموعه طنز آغاز شده است. مهدی فرجی، تهیه‌کننده سریال «نون خ»، با انتشار عکسی همراه با سعید آقاخانی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی، از آغاز پیش‌تولید سریال «نون خ ۴» خبر داد. فصل سوم مجموعه تلویزیونی «نون خ» در نوروز ۱۴۰۰ از شبکه یک، شبکه تماشا و شبکه نسیم پخش شد. 
فصل نخست این مجموعه تلویزیونی به کارگردانی سعید آقاخانی و نویسندگی امیر وفایی در نوروز ۱۳۹۸ از شبکه یک پخش شد. فصل دوم این مجموعه طنز نیز سال ۹۹ پخش شد. سعید آقاخانی، علی صادقی، شقایق دهقان، سیروس میمنت، سیدعلی صالحی، هدیه بازوند، ندا قاسمی، کاظم نوربخش، پاشا جمالی، نسرین مرادی و... از بازیگران اصلی «نون خ» هستند. 
***
اوج در تدارک ساخت ۱۰ فیلم سینمایی 
 سازمان هنری- رسانه‌ای «اوج» قصد دارد سال جاری ۱۰ پروژه سینمایی را با همکاری فیلمسازان جوان و باسابقه به سرانجام برساند. به گزارش «وطن‌امروز»، مهرماه سال گذشته بود که احسان محمدحسنی، رئیس سازمان اوج طی نشستی عنوان کرد ساخت چند فیلم سینمایی در دستور کار این سازمان است اما به دلیل شرایط کرونایی و بحث درآمدزایی ترجیح این مجموعه بر این بوده است که در عرصه سریال‌سازی فعال باشد. به طوری که سال گذشته تنها فیلم سینمایی «مسیح پسر مریم» به کارگردانی علی جعفرآبادی به عنوان محصول اوج ساخته شد اما به دلیل مشکلات پروانه نمایش از رقابت در جشنواره فیلم فجر بازماند. 
محمدحسنی در همان نشست همچنین اعلام کرد سازمان اوج در نظر دارد فیلمی درباره پیامبر اکرم با نام «خدیجه» به نویسندگی داوود میرباقری، فیلمی درباره امام حسین(ع) با محوریت زندگی یکی از شهدای کربلا و... را سینمایی کند. سازمان اوج قرار است در سال جاری ۱۰ پروژه سینمایی را با همکاری فیلمسازان جوان و باسابقه تولید کند که با برخی از آنها پیش‌تر هم همکاری داشته است. 
محصولات سازمان اوج در حال حاضر در مرحله نهایی کردن متن فیلمنامه، انتخاب بازیگر و البته تولید هستند. این سازمان در نظر دارد از میان این آثار حداقل ۸ فیلم را به چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر برساند. 
***
۳۰ خرداد اختتامیه «همایش ملی متن‌پژوهی ادبی» برگزار می‌شود
آیین اختتامیه «همایش ملی متن‌پژوهی ادبی» با عنوان «هنر و ادبیات عرفانی» توسط انجمن آثار و مفاخر فرهنگی با همکاری هسته مطالعات ادبی و متن‌پژوهی، دوشنبه ۳۰ خرداد برگزار می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، آیین اختتامیه «همایش ملی متن‌پژوهی ادبی» با عنوان «هنر و ادبیات عرفانی» به همت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی با همکاری هسته مطالعات ادبی و متن‌پژوهی، انجمن علمی پژوهش‌های هنری ایران و انجمن علمی هنر و ادبیات تطبیقی ایران از ساعت ۱۷ دوشنبه ۳۰ خردادماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود. 
در این رویداد که در تالار اجتماعات شهید مطهری(ره) انجمن برگزار خواهد شد، حسن بلخاری، رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی با موضوع «هنر از منظر عرفان»؛ حمیدرضا شعیری، عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس با عنوان «از تن بدخیم تا تن خوش‌خیم: استعلاء وجودی سوژه در نزد مولانا»؛ مهدی محبتی، عضو هیأت علمی دانشگاه زنجان با موضوع «کشکول اقتدار، عرفان به‌مثابه امر سیاسی» و محسن روستایی، مشاور سازمان اسناد وکتابخانه ملی ایران با عنوان «توصیف یک سند تاریخی از سلسله شاه نعمت‌اللهی» به ایراد سخن می‌پردازند. ورود برای عموم علاقه‌مندان به این مراسم آزاد است. انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در خیابان ولیعصر(عج)، پل امیر بهادر، خیابان سرلشکر علی‌اکبر بشیری، شماره ۷۱ واقع است. 
***
برگزاری نخستین جلسه بخش پوشاک سلامت‌محور جشنواره مد و لباس فجر
نخستین جلسه اعضای بخش پوشاک سلامت‌محور با تأکید بر حضور فعال حوزه طب و محیط‌زیست در یازدهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر برگزار شد. به گزارش «وطن‌امروز»، از آنجا که امروزه ۲ مؤلفه سلامت و محیط‌زیست از محوری‌ترین دغدغه‌های جوامع مختلف است؛ کارگروه ساماندهی مد و لباس در سیاست‌گذاری‌های کوتاه و بلندمدت به این‌ حوزه توجه ویژه کرده است. نخستین جلسه اعضای بخش پوشاک سلامت‌محور، با حضور اطبا، پزشکان، سازمان محیط‌زیست و هلال‌احمر در شورای فرهنگ عمومی، سه‌شنبه ۲۴ خرداد تشکیل شد. در این‌ جلسه بر حضور فعال حوزه طب و محیط‌زیست در برنامه‌های مختلف بویژه یازدهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر تأکید شد. از سوی دیگر اعضا بر لزوم حمایت از فعالان حوزه مد و لباس کشور با محوریت سلامت و محیط‌زیست تاکید کردند و در ادامه نیز برنامه‌های راهبردی در راستای ارتقای حوزه مد و لباس کشور ارائه شد. 

Page Generated in 0/0052 sec