printlogo


کد خبر: 249787تاریخ: 1401/3/26 00:00
گروه مشهور هکری پس از هک موفق شبکه برق رژیم صهیونیستی: به زودی در تاریکی فرو خواهید رفت
هشدار عصای موسی به اسرائیل
سرزمین‌های اشغالی در هفته‌های گذشته شاهد آتش‌سوزی‌های متعدد در مراکز مختلف نظامی و صنعتی بوده است

گروه بین‌الملل: سونامی حوادث مترقبه و غیرمترقبه روزهای گذشته از شمال تا جنوب فلسطین اشغالی و حملات سایبری به زیرساخت‌ها و مراکز حساس رژیم صهیونیستی، نشانه آشکار بی‌بازگشت بودن روند زوال غده سرطانی منطقه است. این در حالی است که طبق آخرین گزارش‌ها، در میان استیصال این رژیم در مقابل توفان مشکلات داخلی که باعث هشدارهای متوالی مقامات ارشد صهیونیست درباره قطعیت ورود دولت عبری به بحران دهه هشتم موجودیت منحوس خود شده است، آتش مقاومت درکرانه باختری شعله‌ورتر از هر زمان دیگر است و فلسطینی‌ها در آستانه یک قیام بی‌سابقه علیه اشغالگران قرار دارند. طی ۲ هفته گذشته سلسله وقایع مرموز در گوشه و کنار سرزمین‌های اشغالی - از آتش‌سوزی و انفجار در مراکز حمل‌و‌نقل، صنعتی، نظامی و امنیتی گرفته تا حمله به نیروهای پلیس رژیم- اسرائیلی‌ها را گیج کرده بود اما این هفته موعد وارد آمدن ضربه‌هایی مهلک‌تر به زیرساخت‌های رژیم بود. 
بر اساس جدیدترین گزارش‌های رسمی و غیررسمی، طی حملات هدفمند و دامنه‌دار هکری، سامانه بورس و شبکه برق فلسطین اشغالی، دوربین‌های مداربسته خیابانی و دوربین‌های مداربسته شرکت‌های تسلیحاتی اسرائیلی، سازمان فرودگاه‌های رژیم صهیونیستی، تعدادی از وبگاه‌های ارگانی و دولتی رژیم و حتی ایمیل‌های مقامات امنیتی هدف قرار گرفته‌اند. همه این تحولات سونامی‌وار ضدامنیتی، دیروز در ستون‌های دود و آتش که از پالایشگاه بندر حیفا، در شمال سرزمین‌های اشغالی به هوا برخاست نمود یافت. 
 
* پیام عصای موسی: در تاریکی فرو خواهید رفت!
دیروز در اوج حملات سایبری به زیرساخت‌های رژیم، بار دیگر نام گروه هکری «عصای موسی» لرزه بر اندام صهیونیست‌ها انداخت. این گروه که در ماه‌های اخیر تبدیل به بزرگ‌ترین دشمن سایبری اشغالگران اسرائیلی در کنار گروه‌های هکری دیگر چون «الطاهره»، «سایه سیاه» و «آنونیموس» شده، عصر دیروز از هک شبکه برق رژیم فلسطین اشغالی پرده برداشت.  گروه Moses staff با انتشار یک ویدئو و اشتراک اطلاعاتی در تارنمای خود در قالب یک فایل فشرده، به ۲ زبان انگلیسی و عبری اعلام کرد: «این تازه شروع است. از این پس صدمات جبران‌ناپذیری به شما وارد می‌شود. ما شما را مجازات خواهیم کرد. هدف روشن، معین و دقیق است. این تنها بخش کوچکی از دسترسی ما به شبکه برق شماست. بزودی در تاریکی فرو خواهید رفت». این گروه همچنین در روزهای گذشته موفق به هک کردن دوربین‌های مداربسته خیابان‌های فلسطین اشغالی و دوربین‌های شرکت رافائل، فعال در زمینه تولید تسلیحات نظامی برای ارتش رژیم صهیونیستی شده بود. عصای موسی در پیامی به ۲ زبان عبری‌ و انگلیسی تحت عنوان «ما با چشمان شما می‌بینیم» روی سامانه‌های مزبور اعلام کرده بود: «ما سال‌ها، در هر لحظه و در هر قدم شما را زیر نظر داشتیم. این تنها بخشی از نظارت ما بر فعالیت‌های شما از طریق دسترسی به دوربین‌های مدار بسته داخلی است. گفته بودیم در حالی که تصورش را هم نمی‌کنید، شما را هدف قرار خواهیم داد». این گروه پیش‌تر نیز با حمله به سرورهای اطلاعاتی شرکت‌ها و ارگان‌های اسرائیلی، اسنادی از جمله شناسنامه، اوراق دفاتر وکلا، چک‌ها، گزارش‌های مالی و... به دست آمده را هک و منتشر کرده بود. 
 
* لانه عنکبوت سایبری
موج حملات به لانه عنکبوت سایبری اسرائیل به همین جا ختم نمی‌شود. به گزارش یدیعوت آحارانوت، در جریان موج جدید حملات هکری که از صبح دیروز آغاز شده، همچنین تارنمای رسمی دسترسی به فرودگاه‌های فلسطین اشغالی و تارنمای کانال‌های ۹ و ۱۱ تلویزیون عبری و همچنین سایت شبکه کان دچار اختلال شده یا از دسترس خارج شده‌اند. 
در 10 روز اخیر همچنین هکر‌ها سراغ سامانه بورس اوراق بهادار رژیم صهیونیستی رفتند. ۱۹ خردادماه سال جاری و کانال صابرین‌نیوز در خبری فوری نوشت حمله‌ای سایبری از سوی یک تیم عراقی، سرور بورس اوراق بهادار تل‌آویو و اپلیکیشن سالک در دوبی را هدف قرار داد. در پی حمله به سرور‌های معاملات و فروش بورس اوراق بهادار تل‌آویو، قیمت سهام شرکت‌های صهیونیستی در بورس تل‌آویو سقوط کرد. 
روزنامه یدیعوت آحارانوت اخیرا مدعی شده بود گروه هکری ایرانی «الطاهره» مستقر در عراق این حمله را در پاسخ به ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس سپاه پاسداران انجام داده است. 
بر اساس این گزارش، الطاهره عراق همچنین با شعار «یالثارات ابومهدی المهندس» حمله گسترده‌ای به زیرساخت‌های بخش حمل‌و‌نقل رژیم صهیونیستی انجام داد و بزرگ‌ترین شرکت ترابری فلسطین اشغالی را از کار انداخت. رسانه‌های نزدیک به گروه‌های مقاومت عراقی نیز اعلام کردند پایگاه رزرو بلیت از کار افتاده است. خدمات‌رسانی شرکت «اگد»، بزرگ‌ترین شرکت حمل‌و‌نقل رژیم صهیونیستی در پی این حمله متوقف شد و امکان ثبت‌نام برای محموله‌های جدید را از دست داد. 
 
* دست‌های باز برای هک اطلاعات مقامات صهیونیست
شرکت آمریکایی- اسرائیلی «چک پوینت» که در حوزه کنترل فضای سایبری فعالیت می‌کند، می‌گوید مقامات رژیم بیشتر و بیشتر از قبل هدف حمله سایبری قرار گرفته‌اند. از جمله «تزیپی لیونی» وزیر سابق خارجه رژیم، یک ژنرال سابق ارتش رژیم اشغالگر و سفیر سابق آمریکا در سرزمین‌های اشغالی جزو اهداف بوده‌اند. به گزارش نشریه تایمز اسرائیل، در این حمله که از نوع «فیشینگ» بوده است، هکرها کنترل حساب‌های ایمیل مقامات این رژیم را به دست آورده‌اند.
رئیس فعلی یکی از اندیشکده‌های امنیتی مهم رژیم، رئیس سابق یک مرکز پژوهشی درباره خاورمیانه و مدیر ارشد صنایع دفاعی اسرائیل هم در فهرست قربانیان حملات هکری قرار گرفته‌اند که به زعم سخنگوی شرکت «چک پوینت» به نظر می‌رسد هدف عملیات، دسترسی به ایمیل قربانیان، اطلاعات شخصی و اسناد هویتی آنها باشد؛ همانند آنچه زمستان گذشته برای «بنی‌گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی رخ داد و عکس‌ها و اطلاعات شخصی‌اش توسط گروه‌های هکری در فضای عمومی به اشتراک گذاشته شد. 
به گزارش روزنامه عبری هاآرتص، چندی پیش نیز تلفن همراه همسر «دیوید بارنیا» رئیس موساد هک و مطالب آن در یک کانال تلگرامی ناشناس منتشر شد. 
ساعاتی پس از این اتفاق، کانال تلگرامی دیگری با نام «دست‌های باز» ویدئویی منتشر کرد که در آن عکس‌ها و اسناد شخصی رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی نمایان بود. در تصاویر منتشر شده، شکلک‌های احمقانه‌ای از رئیس موساد نیز دیده می‌شد که ظاهرا در حین ویدئو چت با همسرش گرفته بود. اما این تمام ماجرا نبود؛ هکر‌ها با نفوذ به تلفن همراه همسر به‌اصطلاح امنیتی‌ترین مقام رژیم صهیونیستی توانسته بودند به کارت شناسایی، اسناد مالیاتی، بلیت هواپیما و تصاویر ماهواره‌ای از منزل شخصی او نیز دسترسی پیدا کنند. گروه هکری «دست‌های باز» ملیت خود را مشخص نکرد اما رسانه‌های عبری بار دیگر انگشت اتهام را به سمت ایران نشانه گرفتند. پس از انتشار این اسناد، رسانه‌های صهیونیستی اذعان کردند: «نفوذ به رایانه رئیس موساد یک شکست واقعی بود. هکر‌ها اخیرا فیش حقوق رئیس موساد را منتشر کردند که بر اساس آن، او سالانه ۸۷۰ هزار شکل حقوق دریافت می‌کند».
گروهی موسوم به «سایه سیاه» نیز اخیرا با هک کردن یک اپلیکیشن اسرائیلی، اطلاعات ۳۰۰ هزار صهیونیست را در فضای مجازی منتشر کرد. رژیم اسرائیل در حالی مدعی سرشاخ شدن با کشورهای بزرگ خاورمیانه است که آشکارا از تامین امنیت داخلی خود در مساحتی ناچیز در حدود 22 هزار کیلومترمربع (کوچک‌تر از استان مازندران) عاجز مانده است. 
موارد آتش‌سوزی‌های مهیب و انفجارهای بدون توضیح فنی در هفته‌های گذشته چنان در سرزمین‌های اشغالی فزونی گرفته که به نظر می‌رسد دستگاه امنیتی اسرائیل کارآیی خود را برای سانسور خبری سوانح مرموز و متعدد همانند گذشته از دست داده و حالا رسانه‌های عبری تیترها و عناوین بیشتری را به گزارش این اخبار نگران‌کننده به جامعه وحشت‌زده صهیونیست‌ها اختصاص می‌دهند. 
از شنبه ۲ هفته پیش تاکنون بیش از 10 سانحه سریالی بدون هیچ توضیح قانع‌کننده‌ای در سراسر سرزمین‌های اشغالی رخ داده است. دیروز رسانه‌های عبری از وقوع آتش‌سوزی بزرگ در پالایشگاه بندر حیفا در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر دادند. بر اساس ویدئوهای منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی، حریق در این تأسیسات از فاصله دور هم قابل مشاهده بوده و ستون بلندی از دود غلیظ، منطقه را فراگرفته بوده است. اردیبهشت‌ماه سال گذشته نیز یکی از مخازن آمونیاک در حیفا دچار نشت شده بود. 
صبح دیروز همچنین کارخانه‌‌ای در منطقه «روحووت» در جنوب تل‌آویو به‌ دلیل نشت ماده سمی آمونیاک، دچار حریق شده بود. طبق گزارش منابع خبری عبری، چندین نفر بر اثر استنشاق آمونیاک در این کارخانه، مسموم و راهی بیمارستان شدند. پاییز پارسال نیز یک آتش‌سوزی بزرگ در منطقه صنعتی «ناهاریا» در اراضی اشغالی 1948 به وقوع پیوست که تیم اطفای حریق قبل از اینکه دامنه این آتش‌سوزی به انبارهای آمونیاک برسد، آن را مهار کرد. 
همچنین شنبه گذشته ۱۸ دستگاه اتوبوس پشت سر هم در یک پایانه حمل‌و‌نقل در شهر صفد در شمال فلسطین اشغالی دچار حریق شدند. شب پیش از آن نیز در محله وادی صقیع در قدس اشغالی انفجاری قوی رخ داد. خبرگزاری فلسطین الیوم به نقل از منابع محلی گزارش داد صدا مربوط به انفجار یک بمب بوده است. 2 جمعه قبل‌تر هم تصاویر یک فقره آتش‌سوزی در شهر رهط به‌رغم سانسور رسمی رژیم به شبکه‌های اجتماعی درز کرد و تنها ساعتی بعد انفجاری شهر بندری ایلات، جنوبی‌ترین منطقه فلسطین اشغالی را لرزاند. سپس یکشنبه هفته گذشته، یکی از انبارهای منطقه صنعتی عراد واقع در شمال صحرای نقب در جنوب مرکزی فلسطین اشغالی به فاصله تنها 15 کیلومتر از زرادخانه هسته‌ای اسرائیل، دیمونا در حریق سوخت. سه‌شنبه بعد از آن نیز رسانه‌ها از انفجار در غذاخوری دانشکده افسری ارتش اسرائیل و سپس بامداد چهارشنبه از آتش‌سوزی در یک کارخانه چوب در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر دادند. 
***
    تلاش اسرائیلی‌ها برای تقلیل اهمیت حملات سایبری    
در واکنش به سونامی حملات سایبری ضداسرائیلی، رژیم صهیونیستی از در فرافکنی درآمده و اخیرا «مئیر بن شبات» رئیس سابق شورای امنیت داخلی رژیم تلاش کرده این حملات را در حد یک جنگ سایبری میان تل‌آویو و تهران تقلیل دهد؛ حال آنکه ابعاد حملاتی که به زیرساخت‌های عمومی، نظامی و امنیتی اسرائیل وارد شده حکایت از یک هجمه همه‌جانبه در ابعاد وسیع به صهیونیست‌ها دارد و نه فقط محدود به یک دولت خاص.  بن شبات در مصاحبه با روزنامه عبری گلوبس در این باره گفت: این جنگ که در حقیقت در پشت پرده اداره می‌شود، ادامه دارد و پایانش مشخص نیست». او سپس استیصال اسرائیلی‌ها را در واپسین جمله‌اش به نمایش می‌گذارد و چنین به واشنگتن برای نجات دادن رژیم صهیونیستی التماس می‌کند: «از آمریکا می‌خواهم اصل قدرت را در برابر ایران نشان دهد و گزینه نظامی را روی میز بگذارد». با این حال شواهد و قرائن بسیاری وجود دارد که نشان می‌دهد بحران حاضر اسرائیل موجودیتی است و به مؤلفه‌های نظامی و امنیتی محدود نمی‌شود.
 

 


Page Generated in 0/0076 sec