printlogo


کد خبر: 249793تاریخ: 1401/3/26 00:00
اخبار

فرهاد مجیدی ممنوع‌الفعالیت نشده است
عضو هیات مدیره باشگاه استقلال تاکید کرد فرهاد مجیدی ممنوعیتی برای کار در فوتبال ایران ندارد. به گزارش نورنیوز، در روزهای اخیر شایعاتی پیرامون ممنوع‌الفعالیت بودن فرهاد مجیدی، سرمربی سابق تیم فوتبال استقلال منتشر شده است که برخی صفحات فضای مجازی از قول محمد مومنی دلیل آن را نامه‌ای از سوی برخی نهادها اعلام کرده‌اند. حال مومنی با تکذیب صریح این موضوع، متنی را در اختیار رسانه‌ها قرار داده که در آن دلایل جدایی مجیدی از استقلال را صرفا نظر شخصی او عنوان کرده است. مومنی نوشته است: شخصی مجهول‌الهویه با انتشار فایلی صوتی نسبتی دروغ به بنده داده است. آقای مجیدی نه در گذشته و نه در حال منعی برای کار در فوتبال ایران ندارند و با اصرار خودشان در حالی که ٢ سال دیگر با باشگاه استقلال قرارداد داشتند، از تیم جدا شدند. باشگاه به ‌دلیل فراهم شدن شرایط مالی بهتر، این گذشت را برای او انجام داده است و دیگر موارد مطرح شده در این باره کذب و در جهت انحراف افکار عمومی است. 
***
توافق ۸۰۰ هزار دلاری دستیار مورینیو با سپاهان
باشگاه سپاهان در آستانه جذب «ژوزه مورایس» است. پس از جدایی محرم نویدکیا از جمع سپاهانی‌ها مدیران این باشگاه مذاکرات خود را با چند گزینه آغاز کردند و حالا شنیده می‌شود با ژوزه مورایس به توافق رسیده‌اند و در آستانه امضای قرارداد با این سرمربی پرتغالی هستند. مورایس پرتغالی پیش از این در تیم‌هایی چون اینتر، رئال‌مادرید و چلسی دستیار مورینیو بوده و به عنوان سرمربی هم سابقه حضور در الهلال، چونبوک موتورز، بارنزلی، آ.اک آتن و آنتالیا اسپور ترکیه را در کارنامه دارد و در لیگ‌های داخلی عربستان و کره‌جنوبی قهرمان شده است. گفته می‌شود قرارداد این سرمربی پرتغالی با زردپوشان اصفهانی ۸۰۰ هزار دلار است. 
 
طلسم انتخاب سرمربی استقلال ادامه دارد
با آنکه الکس نوری گزینه اصلی هدایت تیم استقلال بود، مذاکره با این مربی هم بدون نتیجه ماند تا حضور او روی نیمکت آبی‌های تهران منتفی شود. پس از جدایی فرهاد مجیدی از استقلال نام مربیان مختلفی به عنوان گزینه‌های هدایت این تیم مطرح شد که یکی از جدی ترین این اسامی، الکس نوری، مربی ایرانی- آلمانی بود که حتی گفته می‌شد تا یکی، دو روز آینده به صورت رسمی به عنوان سرمربی معرفی خواهد شد. در مذاکراتی که بین نوری و نماینده‌های استقلال در دوبی برگزار شد، در نهایت توافقی بین طرفین حاصل نشد و نوری که از روند مذاکرات ناامید شد، ترجیح داد پرونده حضور در استقلال را برای خودش ببندد و این موضوع را منتفی اعلام کند. نوری بدون آنکه از این مذاکرات نتیجه‌ای بگیرد، بزودی دوبی را ترک می‌کند. یکی از دلایلی که باعث شد حضور نوری در استقلال منتفی شود، عدم توافق بر سر مبلغ قرارداد و چگونگی پرداخت آن بود. پیش از این جواد نکونام گزینه اصلی استقلال بود که او هم به حضور در این تیم پاسخ منفی داده بود. 
 
کسب مدال طلا توسط پاراوزنه‌بردار ایران در قهرمانی آسیا
در نخستین روز رقابت‌های پاراوزنه‌برداری قهرمانی آسیا و اقیانوسیه که در کره‌جنوبی در حال برگزاری است، نماینده ایران به مدال طلا دست یافت. به گزارش ایسنا، در نخستین روز رقابت‌های پاراوزنه‌برداری قهرمانی آسیا و اقیانوسیه که در کره‌جنوبی در حال برگزاری است، حامد صلحی‌پور در دسته ۹۷ کیلوگرم موفق به کسب مدال طلا شد. وی در حرکت اول توانست وزنه ۲۱۷ کیلوگرمی را مهار کند، در حرکت دوم وزنه ۲۲۳ کیلوگرمی را بالای سر برد و در حرکت سوم موفق به مهار وزنه ۲۲۵ کیلوگرمی شد و در مجموع با مهار ۶۶۵ کیلوگرم به مدال طلای این رقابت‌ها دست یافت. در ادامه این رقابت‌ها امروز محسن بختیار در دسته ۵۹ کیلوگرم به مصاف حریفان خود خواهد رفت. 
***
رونمایی از پوستر جام‌جهانی قطر
کمیته برگزاری جام‌جهانی قطر از پوستر رسمی این رقابت‌ها رونمایی کرد. جام جهانی 2022 به میزبانی کشور قطر برگزار خواهد شد. این پوستر طرح چفیه مخصوص قطری‌هاست و روی آن عبارت «هیا2022» به معنی پیش به سوی جام‌جهانی 2022 آمده است. 
***
تنیس‌بازان روس و بلاروس در اوپن آمریکا شرکت می‌کنند
اتحادیه تنیس ایالات متحده به ورزشکاران روس و بلاروس اجازه حضور در تنیس اوپن آمریکا را داد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، اتحادیه تنیس ایالات متحده اعلام کرد تنیسورهای روسیه و بلاروس اجازه دارند در مسابقات آزاد آمریکا شرکت کنند اما این تنیسورها به عنوان ورزشکار بی‌طرف در رقابت‌ها حاضر خواهند بود. این در حالی است که پیش از این سران ویمبلدون اعلام کرده بودند تنیسورهای روسیه و بلاروس از حضور در این رقابت‌ها محروم هستند. تصمیم اتحادیه تنیس ایالات متحده به دنیل مدودف مرد شماره یک جهان اجازه می‌دهد از نخستین عنوان گرنداسلم خود پس از شکست نواک جوکوویچ در فینال سال گذشته دفاع کند. در بیانیه این سازمان آمده است:‌ به همه تنیسورهای واجد شرایط، بدون در نظر گرفتن ملیت، اجازه داده می‌شود در مسابقات آزاد آمریکا ۲۰۲۲ شرکت کنند. بازیکنان روسیه و بلاروس نیز مجاز به بازی در اوپن آمریکا هستند. پیش از این نیز فدراسیون بین‌المللی جودو بر سیاست خود مبنی بر اجازه دادن به ورزشکاران روس و بلاروس برای حضور در رقابت‌ها تاکید کرد. «ماریوس ویزر» رئیس فدراسیون جهانی جودو گفت: فدراسیون جهانی جودو از موضع خود دفاع می‌کند و به ورزشکاران روس و بلاروس اجازه می‌دهد به عنوان ورزشکار بی‌طرف در رقابت‌ها حاضر شوند.

Page Generated in 0/0049 sec