printlogo


کد خبر: 249794تاریخ: 1401/3/26 00:00
روزنامه صهیونیستی: گسترش همکاری ایران و ونزوئلا خبر بد برای آمریکا و متحدانش
خطر برای اسرائیل

گروه سیاسی: روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست» در گزارشی با اشاره به سفر رئیس‌جمهور ونزوئلا به ایران و گسترش همکاری بین ایران و ونزوئلا، نوشت: این همکاری خبر بدی برای ایالات متحده و اسرائیل است. 
روزنامه جروزالم‌پست در این گزارش با پرداختن به جزئیات سفر «نیکلاس مادورو» به تهران در روزهای گذشته و دیدار با مقام‌های ارشد ایران و همکاری ۲ کشور در حوزه‌های مختلف از جمله انرژی نوشت: نکته‌ای که ایران به آن اشاره می‌کند این است که می‌تواند همکاری با «کاراکاس» را افزایش دهد و با انجام این کار ممکن است بتواند تحریم‌های ایالات متحده را خنثی کند و تجارت و اقتصاد هر ۲ کشور را افزایش دهد. 
این روزنامه اسرائیلی در گزارش خود آورده است: این خبر بدی برای ایالات متحده، اسرائیل و منطقه خواهد بود، زیرا هر ۲ کشور (ایران و ونزوئلا) علیه اسرائیل و واشنگتن فعالیت می‌کنند و همچنین ممکن است با روسیه، ترکیه و چین به عنوان بخشی از نظم جدید جهانی مشارکت کنند. 
صبح روز شنبه‌ای که گذشت (21 خرداد 1401) رئیس‌جمهور کشورمان سیدابراهیم رئیسی از نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا، در مجموعه «سعدآباد تهران» به صورت رسمی استقبال کرد. در سفر ۲ روزه‌ای که مادورو به تهران داشت، اسناد همکاری در زمینه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، نفتی و پتروشیمی، گردشگری و همچنین سند ۲۰ ساله به امضا رسید. 
 
* همچنین نفتکش «افراماکس 2»
نیز که به سفارش ونزوئلا توسط ایران ساخته شده است، تحویل ونزوئلا شد. این نفتکش دومین نفتکش از سفارش‌های ونزوئلا بود که همزمان با حضور رئیس‌جمهور این کشور در ایران، تحویل شد. 
مادورو در آستانه سفر به تهران در مصاحبه با شبکه «هیسپان تی‌وی» ضمن بیان اینکه ایران و ونزوئلا پیشگامان ظهور نظم جدید جهانی در دنیا هستند، هدف اصلی از سفر به تهران را تلاش برای ارتقای راهبردی فرآیند همکاری‌ها در سطوح عالی‌تر و در راستای پیشرفت ایران و ونزوئلا توصیف و عنوان کرد: «این فرآیند سال ۲۰۰۱ توسط هوگو چاوز پایه‌گذاری شد و تمام این سال‌ها، سعی کردیم به آن تداوم بخشیم. روابط دیپلماتیک ما قدمت ۲۱ ساله دارد و در طول این مدت بر استحکام و تقویت این رابطه برادرانه که بر اساس همکاری دوجانبه و در راستای پیشرفت و آبادانی ۲ کشور پایه‌ریزی شده، افزوده شده است».
 مادورو همچنین در توئیتی نوشت: «ما در حال ایجاد نقشه همکاری با راهبردها و برنامه‌های ۲۰ سال آینده برای توسعه روابط ایران و ونزوئلا هستیم و آینده بزرگ مردم‌مان را در نظر داریم. این دنیای جدید است».
 

Page Generated in 0/0056 sec