printlogo


کد خبر: 249808تاریخ: 1401/3/26 00:00
خبر خوب وزیر بهداشت برای پرستاران
22 هزار پرستار جذب بیمارستان‌ها می‌شوند

تسهیل شرایط جذب و اشتغال پرستاران بویژه با توجه به گزارش‌هایی که اخیرا درباره قطع همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی با پرستاران منتشر شد، به طور جدی در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، طی چند هفته گذشته شاهد انتشار اخباری درباره تهدید شغلی پرستاران بودیم البته کارشناسان بارها بر ضرورت حفظ این سرمایه انسانی و حرفه‌ای برای نظام سلامت کشور تاکید کردند. 
اواخر اردیبهشت‌ماه امسال بود که خبر قطع همکاری با 5 هزار پرستار با فروکش کردن کرونا در کشور توسط رئیس سازمان نظام پرستاری اعلام شد تا حساسیت‌های بیشتری برای دفاع از امنیت شغلی این قشر خدوم ایجاد شود. محمد میرزابیگی با ابراز تعجب از تصمیم برخی مراکز بهداشتی و درمانی برای قطع همکاری با پرستاران گفته بود: این درحالی است که ما بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور کمبود داریم و باید سازمان امور اداری و استخدامی مجوزهایی به وزارت بهداشت بدهد. ضمن اینکه بیش از 200 پرستار در مسیر مقابله با کرونا جان خویش را نثار کرده‌اند و باید قدردان ایثار و از خودگذشتگی این قشر باشیم. 
روز گذشته اما وزیر بهداشت از پیگیری جذب ۲۲ هزار نیروی پرستار برای بیمارستان‌های کشور خبر داد. 
بنا به اعلام مهر، بهرام عین‌اللهی با بیان اینکه امسال ۱۲ هزار تخت بیمارستانی را به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی کشور اضافه می‌کنیم، گفت: با توجه به این موضوع باید ۱۲ هزار پرستار را هم استخدام کنیم. از طرفی در ۳ سال گذشته ۳۰ هزار نفر از کادر سلامت بازنشسته شده‌اند و بر همین اساس پیگیریم که ۱۰ هزار پرستار دیگر را هم اضافه کرده و جمعا ۲۲ هزار پرستار را اضافه کنیم. 
وی با اشاره به اینکه استخدام این تعداد پرستار منوط به مجوز سازمان اداری و استخدامی کشور است که در حال فعالیت برای گرفتن این مجوز هستیم، افزود: عزیزانی هم در طول دوران کرونا زحمت کشیدند و به عنوان کادر بیمارستان کمک کردند. برای افرادی که در این دوره زحمت کشیدند ۲۰ امتیاز قرار می‌دهیم که در استخدام آنها به عنوان امتیاز منظور می‌شود تا بتوانیم از نیروهای جدید بهره ببریم. 
عین‌اللهی درباره عدم تمدید قرارداد افرادی که در طول دوره کرونا در بیمارستان‌ها به کارگیری شده بودند، اظهار کرد: ما به طور قانونی از نیروهایی در طرح نیروی انسانی استفاده می‌کنیم و این ظرف مشخصی دارد به طوری که وقتی دوره طرح افراد تمام می‌شود، می‌روند و عده دیگری می‌آیند بنابراین جدا از استخدام باید این ظرف را همیشه نگه داریم و افراد جدیدتری بیایند و طرح نیروی انسانی خودشان را بگذرانند. بعد از اتمام طرح‌شان هم ما باید از نیروهای جدید طرحی استفاده کنیم. 
 
* برنامه جدید برای ماندگاری پزشکان در مناطق محروم
وزیر بهداشت با اعلام اینکه سیاست جدید جذب و ماندگاری پزشکان در مناطق محروم وارد فاز نهایی شده است، گفت: با اجرای آن‌، دسترسی عادلانه مردم به خدمات سلامت در همه نقاط کشور تسهیل می‌شود. 
عین‌اللهی یکی از عوامل نابرابری‌های خدمات سلامت در مناطق محروم را توزیع نامتوازن پزشک در کشور توصیف کرد و افزود: برای حل این مسأله باید انگیزه پزشکان به منظور حضور در مناطق محروم و مراکز درمانی دولتی افزایش یابد و برای پزشکانی که در این بخش‌ها خدمت می‌کنند، رضایتمندی ایجاد شود. وی ادامه داد: لازمه این تصمیم آن است که نسبت درآمد پزشکان شاغل در مناطق محروم و کلانشهرها اصلاح و بازتعریف شده و توزیع پزشک با سند آمایش سرزمین منطبق شود. 
عین‌اللهی تصریح کرد: با تصمیم جدید وزارت بهداشت، جذب پزشکان به بخش دولتی افزایش می‌یابد و بهره‌وری و کیفیت خدمات بیمارستان‌های دولتی بیشتر می‌شود.
***
    4 فوتی کرونایی در 24 ساعت   
آمار فوتی‌ها، مبتلایان و بستری‌های روزانه کرونا اندکی افزایش یافت اما در مجموع، همچنان شاهد کنترل کرونا و به ثمر نشستن تلاش‌های نظام بهداشت و درمان کشورمان هستیم. به گزارش «وطن‌امروز» به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، در شبانه‌روز منتهی به 25 خرداد ۱۴۰۱ براساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۷۹ بیمار جدید مبتلا به «کووید-19» در کشور شناسایی و ۴۴ نفر از آنها بستری شدند. به این ترتیب مجموع بیماران «کووید-19» در کشور به ۷ میلیون و ۲۳۴ هزار و ۲۲۱ نفر رسید. همچنین در طول این 24 ساعت، متاسفانه 4 بیمار «کووید-19» جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۴۱ هزار و ۳۵۷ نفر رسید. خوشبختانه تاکنون ۷ میلیون و ۵۹ هزار و ۷۳۸ نفر از بیماران بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. این در حالی است که ۳۳۲ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-19» در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. همچنین تاکنون ۵۲ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۵۰۲ آزمایش تشخیص «کووید-19» در کشور انجام شده است. در حال حاضر 113 شهرستان در وضعیت زرد و 335 شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند. درباره آخرین آمار رسمی واکسیناسیون نیز تاکنون ۶۴ میلیون و ۵۹۴ هزار و ۴۱۳ نفر دوز اول، ۵۷ میلیون و ۹۳۰ هزار و ۳۵۱ نفر دوز دوم و ۲۷ میلیون و ۶۴۸ هزار و ۴۵۳ نفر دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۰ میلیون و ۱۷۳ هزار و ۲۱۷ دوز رسیده است. همچنین در شبانه‌روز منتهی به 25 خرداد، ۲۰ هزار و ۲۹۳ دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

 


Page Generated in 0/0062 sec