printlogo


کد خبر: 249811تاریخ: 1401/3/26 00:00
آتش‌سوزی در سفره‌خانه شهرستان شهریار 8 نفر را به کام مرگ برد
جشن تولد مرگبار

اعضای خانواده‌ای که جشن تولد خود را در سفره‌خانه‌ای برگزار کردند بر اثر آتش‌سوزی و خفگی ناشی از دود جان باختند. مدیرعامل هلال‌احمر استان تهران از انفجار در سفره‌خانه‌ای در شهر اندیشه خبر داد و گفت: ساعت ۲۱ سه‌شنبه‌شب با اعلام این حادثه، نیروهای هلال‌احمر به عنوان پشتیبان آتش‌نشانی و اورژانس وارد عمل شدند. 
فتحی گفت: در این حادثه که در «شهرک مریم» رخ داد، متأسفانه ۸ نفر از هموطنان‌مان جان خود را از دست دادند و ۲ نفر دیگر که در مقابل ورودی این سفره‌خانه بودند، صدمه‌ای ندیدند. ۷ نفر در محل وقوع حادثه جان باخته و یک کودک ۳ ساله هم پس از انتقال به بیمارستان جانش را از دست داد. علت این حادثه توسط نیروهای آتش‌نشانی بررسی و اعلام خواهد شد. دادستان شهریار نیز در این باره گفت: این سفره‌خانه در زیرزمین قرار دارد. تمام دیوارها و اشیای موجود در آن قابلیت اشتعال داشته است. مراسم تولد نیز در نزدیکی پله‌ها و خروجی سفره‌خانه در حال برگزاری بوده که حادثه رخ داده است. بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد با وقوع آتش‌سوزی و پس از شعله‌‎ور شدن فضا، متوفیان به سمت انتهای رستوران تا نزدیکی آشپزخانه فرار می‌کنند ولی در نهایت در همین نقطه بر اثر خفگی جان خود را از دست می‎دهند. در محل حادثه جنازه ۳ کودک خردسال، ۳ زن و یک مرد میانسال در حالی که دچار خفگی شده ‎بودند پیدا شد، اگر چه آثار سوختگی روی آنان بسیار خفیف بود. 
 
* خفگی؛ عامل مرگ جان‌باختگان
علت حادثه آتش‌سوزی سفره‌خانه اندیشه انفجار بادکنک هلیومی نیست. دادستان شهریار در این باره گفت: بر اساس بررسی صحنه آتش‌سوزی سفره‌خانه شهر اندیشه در این شهرستان، به نظر بادکنک هلیومی وجود نداشته و آتش‌سوزی به علت دیگری رخ داده است. حمید عسگری‌پور در گفت‌و‌گو ایرنا افزود: عملیات اطفای حریق و انتقال اجساد این حادثه آتش‌سوزی تا ساعت ۱۱ شب سه‌شنبه ادامه داشت. 
وی یادآورشد: متوفیان به پزشکی قانونی برای کشف علت فوت منتقل شدند و به احتمال زیاد فردا پنجشنبه (امروز) اجساد به خانواده‌ها تحویل خواهد شد. عسگری‌پور اظهار داشت: اطلاعاتی که در فضای مجازی درباره انفجار بادکنک هلیومی منتشر شده، بر اساس حدس و گمان است. دادستان شهریار با بیان اینکه احتمال می‌رود نخستین افرادی که موضوع انفجار بادکنک هلیومی را مطرح کرده باشند، نیروهای اورژانس باشند، گفت: اکنون تنها اطلاعات قطعی در اختیار ما وقوع آتش‌سوزی و مرگ 8 نفر به علت خفگی بر اثر استنشاق گازهای سمی و دود است. 
وی تاکید کرد: بررسی دقیق‌تر صحنه وقوع حادثه می‌تواند جزئیات بیشتری در اختیار ما قرار دهد و از همین رو نمی‌توان با قطعیت درباره وجود و انفجار بادکنک هلیومی به عنوان علت حادثه نظری داد.

Page Generated in 0/0092 sec