printlogo


کد خبر: 249823تاریخ: 1401/3/26 00:00
اخبار

کمیسیون اصل 90 مجلس:
استنکاف روحانی از اجرای قانون «اقدام راهبردی» محرز است
گزارش کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی درباره نحوه اجرای قانون «اقدام راهبردی برای رفع تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» در نشست علنی دیروز مجلس شورای اسلامی قرائت شد. در بخشی از گزارش این کمیسیون تصریح شده است: با توجه به تصریح ماده ۸ قانون مبنی بر اینکه «مسؤول اجرای صحیح و کامل این قانون، رئیس‌جمهور، مقامات، مدیران مربوط و دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط می‌باشند»، استنکاف رئیس‌ سابق سازمان انرژی ‌اتمی و همچنین رئیس‌جمهور سابق از انجام وظایف مصرح در قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» برای کمیسیون اصل 90 محرز گردیده است و موضوع برای رسیدگی به مراجع قضایی ارسال می‌شود. 
***
سفیر ایران در تاجیکستان:
پرواز مستقیم تهران-‌ دوشنبه از سر گرفته می‌شود
سفیر ایران در تاجیکستان اعلام کرد: پرواز مستقیم هفتگی تهران ـ دوشنبه ـ تهران، از ۲۹ تیر ۱۴۰۱ خورشیدی با پرواز شرکت هواپیمایی «وارش» آغاز می‌شود. محمدتقی صابری در صفحه اینستاگرام خود ضمن اعلام این خبر نوشت: در حال حاضر پرواز مستقیم در مسیر مشهد ـ دوشنبه برقرار است. قبل از برقراری این پرواز‌های مستقیم، شهروندان عزیز ۲ کشور ناگزیر بودند از مسیر غیرمستقیم و از طریق کشورهای ثالث مسافرت کنند که علاوه بر افزایش هزینه سفر، موجب طولانی شدن زمان سفر نیز می‌شد. سفیر ایران در تاجیکستان اظهار کرد: با عنایت به توسعه روابط ۲ کشور هم‌فرهنگ و هم‌زبان ایران و تاجیکستان و امضای تفاهمنامه گسترش همکاری‌ها در حوزه گردشگری و افزایش تعداد مسافران و با بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت شرکت‌های هواپیمایی ایرانی و تاجیکستانی، امیدواریم به یاری خداوند تعداد پروازهای مستقیم بین ۲ کشور، در آینده باز هم افزایش یابد. 
***
ایران و روسیه بر اهمیت اجرایی شدن همه توافقات آستانه تأکید کردند
هیات جمهوری اسلامی ایران در نخستین روز برگزاری هجدهمین دور از نشست‌های بین‌المللی روند آستانه در نورسلطان قزاقستان به سرپرستی علی‌اصغر خاجی، مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی با هیات روسیه ملاقات و آخرین تحولات سیاسی و میدانی سوریه را مورد بررسی قرار دادند. مشاور ارشد وزیر امور خارجه در این نشست، با اشاره به آخرین تحولات بین‌المللی و تاثیرات آن بر سوریه، بر اهمیت و اراده مشترک کشورهای ضامن در آستانه در حل‌وفصل مسالمت‌آمیز بحران سوریه تاکید کرد. 
وی تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به فرودگاه دمشق که منجر به خسارت وسیع و متوقف شدن فعالیت آن شد را محکوم کرد و از تداوم حملات این رژیم که منجر به آسیب دیدن زیرساخت‌های شهری سوریه می‌شود ابراز نگرانی کرد. علی‌اصغر خاجی ضمن انتقاد از رفتار کشورهای غربی بویژه آمریکایی‌ها در سیاسی کردن کمک‌های بشردوستانه، خواستار عملی شدن آنها بدون هرگونه رفتار تبعیض‌آمیز در این باره شد. لاورنتیف، فرستاده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور سوریه در این ملاقات با تاکید بر مواضع مشترک 2 کشور ایران و روسیه در سوریه، از گسترش همکاری‌های دوجانبه در این باره استقبال کرد. 
وی با انتقاد از رویکرد غرب در اجرای توافقات و قطعنامه‌ها بویژه قطعنامه ۲۵۸۵، بر لزوم بازنگری غربی‌ها در مواضع و سیاست‌های‌شان و سیاسی نکردن کمک‌های بشردوستانه به سوریه تاکید کرد. 
در این ملاقات ۲ طرف بر اهمیت اجرایی شدن همه توافقات آستانه از جمله احترام به تمامیت ارضی، یکپارچگی و حاکمیت ملی سوریه تاکید کردند. همچنین در جریان این نشست، هیات‌های عراق و لبنان نیز دیدارهای جداگانه‌ای با هیات ایرانی انجام دادند و درباره مسائل سوریه و منطقه به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداختند. 
***
معاون عملیات پدافند ارتش: 
دشمنان حتی توان ارزیابی حمله به ایران را هم ندارند
امیر سرتیپ دوم ستاد محسن یوسفی‌خوش‌قلب، معاون عملیات نیروی پدافند هوایی ارتش صبح روز گذشته ۲۵ خرداد از منطقه پدافند هوایی شمال بازدید کرد و در این بازدید توان رزمی، آمادگی دفاعی، میزان سرعت عمل و هوشیاری فرماندهان و کارکنان این منطقه پدافندی را در برابر هرگونه تهدید و جنگ هیبریدی- ترکیبی دشمن مورد ارزیابی قرار داد. 
امیر یوسفی‌خوش‌قلب در این بازدید گفت: پدافند هوایی ارتش با به‌کارگیری راهبرد‌های عملیاتی، تاکتیکی، خلاقانه و نیز ناشناخته از دید دشمن در ابعاد مختلف و پیچیده، اقتداری شگرف را در سطح منطقه به دست آورده که ماحصل همین اقتدار موجب توسعه کشور و ایجاد امنیت پایدار شده است. 
معاون عملیات نیروی پدافند هوایی ارتش در پایان با بیان اینکه امروز در مجموعه‌ پدافند هوایی شاهد رشد جهشی و پیشرفت لحظه‌ای علوم پدافندی هستیم، خاطرنشان کرد: دشمنان توان ارزیابی حمله به کشورمان را ندارند و دچار سردرگمی شده‌اند، چرا که لحظه‌ای غفلت و تجاوز علیه کشورمان پاسخ کوبنده و فراموش‌نشدنی رزمندگان پدافند هوایی ارتش از جای‌جای ایران پهناور را به دنبال خواهد داشت.

Page Generated in 0/0055 sec