printlogo


کد خبر: 249827تاریخ: 1401/3/28 00:00
بازگشت حمید جبلی به تلویزیون، به‌‌مثابه اهمیت به سرمایه اجتماعی
تعامل جواب می‌دهد

خبر بازگشت حمید جبلی به تلویزیون، می‌تواند خبر مهمی باشد اگر برنامه‌ریزی‌های لازم برای تولید برنامه توسط او جنبه عینی و واقعی به خود بگیرد. حمید جبلی یکی از سرمایه‌های مهم تلویزیون است که عمده توفیق‌هایش به دوران حضور او در تلویزیون تعلق دارد. به گزارش «وطن‌امروز»، اگر چه در ماه‌ها و سال‌های اخیر آنچنان که باید ارزش سرمایه‌های مهم تلویزیون درک نمی‌شود، ولی هر از گاهی خبر حضور یکی از چهره‌های برجسته سینما و تلویزیون که پیشینه‌ای تلویزیونی و صداوسیمایی دارد، به همه ما یادآوری می‌کند چه دارایی‌های ارزشمندی وجود دارند که می‌توانند با حفظ سرمایه اجتماعی تلویزیون، فضای کمی و کیفی تولیدات را نیز رونق بخشند. خبر بازگشت حمید جبلی به تلویزیون که باعث ذوق علاقه‌مندان به او و بچه‌های دهه 60 شده، از سوی مهدی فرجی، تهیه‌کننده و مدیر سیما مطرح شده است. مهدی فرجی در این باره به تسنیم گفت: «فکر می‌کنم بزودی خواهید شنید که آقای حمید جبلی سریالی را در واقع نویسندگی و اداره خواهد کرد ان‌شاءالله. امیدوارم ساخته شود. البته بنا دارد با تلوبیون همکاری داشته باشد. اگر این اتفاق بیفتد یک سریال در حوزه کودک و نوجوان ساخته خواهد شد».
فرجی با اشاره به رویکرد مدیرعامل صداوسیما نسبت به حضور مجدد چهره‌های صاحبنامی که قبلا در تلویزیون فعالیت داشته‌اند، افزود: «خوشبختانه آقای دکتر جبلی با سعه صدر با هنرمندان برخورد می‌کنند؛ من بارها در سخنان خودشان شنیده‌ام و دیده‌ام که علاقه‌مندند همه برندها به تلویزیون برگردند و با رسانه ملی کار کنند اما باید این دغدغه در بدنه سازمان صداوسیما جاری و ساری شود. واقعا دوباره تکرار می‌کنم چاره کار در گفت‌وگو و تعامل با هنرمندان است. وقتی مدیر شبکه ۲ شدم در همان سالِ اول، با ایرج طهماسب تماس گرفتم و از ایشان دعوت کردم به دفتر من بیاید. گفتم چرا «کلاه قرمزی» را 20 سال است کار نمی‌کنید؟ گفتند موانعی وجود دارد. گفتم موانع‌تان چیست؟ رفتیم و حل کردیم و «کلاه قرمزی» بعد از ۲ دوره غیبت روی آنتن رفت».
فرجی در بخش دیگر گفت‌وگوی خود، سرمایه اجتماعی تلویزیون را بالا دانست و گفت: بالاخره تلویزیون تنها نیست. تلویزیون باید راه‌های جدیدی پیدا کند، انگیزه‌های جدیدی به وجود آورد و به نوعی بتواند با اهالی فرهنگ و هنر گفتمان و تعامل داشته باشد. اینها سرمایه‌های اجتماعی و هنری تلویزیون‌ هستند و عموماً 90 درصد از آنها که امروز بسیار می‌درخشند و حتی برخی از آنها دست‌نیافتنی‌ شده‌اند، از تلویزیون برخاسته‌اند. تلویزیون باید تدبیر کند. شما نمی‌توانید انتظار داشته باشید وقتی یک‌دفعه‌ تورم 50 درصدی به وجود می‌آید، هنرمند 5 درصد روی دستمزدش اضافه کند؛ بقیه موارد ساخت برنامه و سریال هم افزایش قیمت دارد، مثل خرید غذا، اجاره لوکیشن، ترابری و خیلی چیزهای دیگر. اینها همان نکاتی است که تلویزیون باید به آنها فکر کند، چون در نمایش ‌خانگی برای این موارد فکر می‌کنند و راه پیدا می‌کنند. البته آنجا هم سامان ندارد؛ من موافق این نوع افزایش افسارگسیخته دستمزدها در نمایش خانگی نیستم اما بالاخره آنها دارند تدابیری می‌اندیشند و تلویزیون نباید جا بماند. 

Page Generated in 0/0044 sec