printlogo


کد خبر: 249830تاریخ: 1401/3/28 00:00
اخبار

اهدای نشان درجه یک هنری به هنرمند خودآموخته شهرضایی
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه سفر به استان اصفهان به دیدار حسینعلی شعبانپور، پدر شهید محمودرضا شعبانپور و پیشکسوت خودآموخته آواز ایرانی رفت. به گزارش «وطن‌امروز»، محمدمهدی اسماعیلی با حضور در محل زندگی حسینعلی شعبانپور، پدر شهید محمودرضا شعبانپور واقع در ۱۰ کیلومتری شهرستان شهرضا با این هنرمند پیشکسوت خودآموز دیدار و گفت‌و‌گو کرد. 
وزیر فرهنگ در این دیدار از اهدای نشان درجه یک هنری به این هنرمند در آینده نزدیک خبر داد و گفت: شرایطی فراهم خواهد شد که حسینعلی شعبانپور از خدمات مرتبط با صندوق اعتباری هنر هم بهره‌مند شود.  حسینعلی شعبانپور، پدر شهید محمودرضا شعبانپور هنرمند خودآموخته ۸۶ ساله‌ای است که بتازگی انتشار فیلمی از آوازخوانی او در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفت. 
وی در ۱۰ کیلومتری شهرضا به تنهایی زندگی می کند و به گفته خودش دستگاه‌های موسیقی ایرانی را بخوبی می‌شناسد و از نوجوانی آواز را به صورت خودآموز تمرین کرده است.
***
«روز ششم» اکران می شود
فیلم سینمایی «روز ششم» نخستین تجربه کارگردانی حجت قاسم‌زاده‌اصل با بازی جمشید هاشم‌پور، نخستین روز تیرماه نمایش خود را در سینماها آغاز می‌کند. به گزارش ایرنا، فیلم سینمایی روز ششم از چهارشنبه اول تیرماه اکران می‌شود. 
پوستر فیلم‌ روز ششم‌ را حمیدرضا اسحاقی با استفاده از عکس‌های حسن هندی طراحی کرده و پوسترگرافی نیز توسط محمد واحد انجام‌ شده است. مصطفی زمانی، بهاره افشاری، امیر جعفری، مهران احمدی، افشین هاشمی، همایون ارشادی، بهرام ابراهیمی، مهدی حسینی‌نیا و جمشید هاشم‌پور بازیگران فیلم‌ روز ششم هستند. 
روز ششم به زندگی جوانی به نام احمد می‌پردازد که بعد از آزادی از زندان فقط ۵ روز وقت دارد جواب چند معما را پیدا کند، احمد اگر موفق نشود در روز ششم کشته خواهد شد. این فیلم به تهیه‌کنندگی رحمان سیفی‌آزاد تولید شده و پخش آن بر عهده موسسه سینمایی راه عرفان است.
***
چاپ دوم «راهنمای فیلم سینمای ایران»
جلد نخست کتاب «راهنمای فیلم سینمای ایران» توسط انتشارات روزنه‌کار به چاپ دوم رسید. به گزارش «وطن‌امروز»، جلد نخست کتاب «راهنمای فیلم سینمای ایران» که در ۵۱۷ مدخل به بررسی، تحلیل و نقد برگزیده فیلم‌های سینمای ایران در سال‌های ۱۳۰۹ تا ۱۳۶۱ پرداخته است، به چاپ دوم رسید. در چاپ جدید این کتاب، مقدمه و همچنین نکات تازه‌ای درباره برخی فیلم‌ها به متن افزوده شده است. 
«راهنمای فیلم سینمای ایران» را می‌توان ادامه مسیری دانست که حسن حسینی پیش از این با انتشار مجموعه درس‌گفتارهای «فیلمفارسی» آغاز کرده بود. تفاوت مهم این کتاب با سایر نمونه‌های مشابه که پیش از این منتشر شده‌اند، بخش «نقد فیلم» است که حاصل این پژوهش ۵ ساله را به تاریخ‌نگاری سینمای ایران از خلال فیلم‌ها بدل کرده و در آن آثار سینمایی به عنوان متن، در قالب زمینه‌های گوناگونی که حوزه مطالعات فرهنگی به آنان شکل داده‌، بررسی شده‌اند. بخش اطلاعات فیلم‌ها و خلاصه داستان نیز در قیاس با نمونه‌های مشابه، مفصل‌تر است و با جزئیات بیشتر و تصاویری کمتر دیده‌ شده تکمیل شده‌اند. چاپ دوم این ‌کتاب با ۸۲۰ صفحه منتشر شده است.
***
چاپ هفتم کتابی درباره شهید نوروزی
کتاب «دیدار پس از غروب» به قلم منصوره قنادیان روایت زندگی شهید مهدی نوروزی، با استقبال مخاطبان به چاپ هفتم رسید. به گزارش «وطن‌امروز»، کتاب «دیدار پس از غروب» روایت زندگی شهید مهدی نوروزی توسط مریم عظیمی همسر شهید، با استقبال مخاطبان رو‌به‌رو شده و به چاپ هفتم رسید. در این کتاب محوریت با سخنان همسر شهید است که در قالب مصاحبه از وی، گردآوری و تنظیم شده است. 
در این اثر، ویژگی‌های شخصیتی این شهید از زاویه دید همسر شهید روایت می‌شود. قرار است در کتاب‌های آینده به وجوه دیگری از شخصیت این شهید بزرگوار در گفت‌وگو با همرزمان و دوستان وی، پرداخته و منتشر شود. 
شهید نوروزی از فعالان میدانی مقابله با فتنه ۸۸ بود که به صورت داوطلبانه برای دفاع از حرم امامین عسکریین(ع) عازم عراق شد و در این راه نیز به شهادت رسید. شهید مهدی نوروزی اهل کرمانشاه در دفاع از حرمین عسکریین در سامرا توسط گروهک تروریستی داعش به شهادت رسید. پیکر مطهر این شهید ۲۴ دی‌ماه ۹۳ در کرمانشاه تشییع و به خاک سپرده شد. 
***
درگذشت پیشکسوت رادیو
سرور پاک‌نشان، گوینده پیشکسوت رادیو بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت. به گزارش تسنیم، بر اساس اعلام رادیو ایران، نصرت‌الله علیمی همسر مرحوم سرور پاک‌نشان خبر درگذشت این پیشکسوت رادیو را تأیید کرد. 
پاک‌نشان متولد 1322 در شاهرود بود که از سال 1342 در رادیو گرگان به عنوان گوینده مشغول کار شد و در همان سال‌های اولیه کار در رادیو به تهران آمد و تا امروز گویندگی برنامه‌های مختلفی چون «گلها»، «فرهنگ و مردم»، «خانواده»، «علم و زندگی» و برنامه‌های بسیار دیگر را به عهده داشته است. او همیشه از رادیو به عنوان زندگی یاد می‌کرد.

Page Generated in 0/0176 sec