printlogo


کد خبر: 249842تاریخ: 1401/3/28 00:00
اخبار

تمایل مجارستان برای برگزاری دیدار دوستانه با تیم ملی فوتبال ایران
رئیس کمیته ملی المپیک ایران از تمایل مجارستان برای برگزاری دیدار تدارکاتی با تیم ملی فوتبال ایران خبر داد. رضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک ایران که به مجارستان سفر کرده است، درباره مهم‌ترین دستاوردهای دیدار با مسؤولان کمیته ملی المپیک مجارستان صحبت کرد. صالحی‌امیری در برنامه تلویزیونی «ورزش و مردم» بیان کرد: تیم ملی فوتبال مجارستان برنامه دیدارهای تدارکاتی خود را تا آبان سال جاری بسته است اما به ما اعلام کردند تمایل دارند در نیمه اول آبان بازی دوستانه و تدارکاتی با تیم ملی فوتبال ایران در تهران داشته باشند. صالحی‌امیری همچنین از امضای تفاهمنامه بین کمیته ملی المپیک ایران و مجارستان خبر داد و گفت: در این تفاهمنامه مجارستان برای تبادل مربی و برگزاری اردوی مشترک در رشته‌هایی مانند کشتی و ورزش‌های رزمی که ایران قوی‌تر است، تاکید داشت و ایران نیز تبادل مربی و برگزاری اردوهای مشترک در رشته‌هایی مانند قایقرانی، شمشیربازی و شنا که مجارستان وضعیت بهتری دارد را خواستار شد. 
***
کسب مدال نقره و برنز توسط وزنه‌بردار معلول ایران در قهرمانی آسیا
در ادامه رقابت‌های پاراوزنه‌برداری قهرمانی آسیا و اقیانوسیه که در کره‌جنوبی در حال برگزاری است، نماینده ایران در دسته ۶۵ کیلوگرم به مدال نقره و برنز دست یافت. در ادامه رقابت‌های آزاد پاراوزنه‌برداری قهرمانی آسیا و اقیانوسیه که در کره‌جنوبی در حال برگزاری است، دیروز جمعه ۲۷ خرداد امیر جعفری، وزنه‌بردار ایران در دسته ۶۵ کیلوگرم موفق به کسب ۲ مدال نقره و ۲ مدال برنز شد. امیر جعفری در حرکت اول خود وزنه ۱۸۷ کیلوگرمی را مهار کرد اما در دومین حرکت از مهار وزنه ۱۹۵ کیلوگرمی بازماند. ملی‌پوش ایران در حرکت سوم خود وزنه ۱۹۵ کیلوگرمی را بالای سر برد و به مدال نقره دست یافت. وی در مجموع با رکورد ۳۸۲ کیلوگرم توانست مدال برنز مجموع در قسمت مسابقات آسیا و اقیانوسیه و مسابقات آزاد را کسب کند. همچنین علی سیفی، دیگر نماینده ایران در دسته ۶۵ کیلوگرم، در حرکت اول، دوم و سوم از مهار وزنه ۱۷۷ کیلوگرمی بازماند و از دور رقابت‌ها حذف شد. با توجه به اینکه رقابت‌ها به صورت آزاد و آسیا و اقیانوسیه برگزار می‌شود، برای هر سری از رقابت‌ها ۲ مدال برای انفرادی و مجموع اهدا می‌شود. در بخش بانوان نیز سمانه هدی آق‌قلعه، ملی‌پوش دسته ۸۶ کیلوگرم به عنوان نماینده ایران روی تخته رفت. او در حرکت اول وزنه ۸۱ کیلوگرمی و در حرکت دوم وزنه ۸۷ کیلو را مهار کرد اما در حرکت سوم از مهار وزنه ۹۳ کیلوگرمی بازماند و در جایگاه پنجم قرار گرفت. ملی‌پوش ایران در مجموع همین گروه با رکورد ۱۶۸ کیلوگرم در رده چهارم مسابقات آسیا و اقیانوسیه و مسابقات آزاد قرار گرفت. در ادامه این مسابقات، امروز شنبه ۲۸ خرداد فاطمه انصاری نماینده دسته ۶۷ کیلوگرم در بخش بانوان به مصاف حریفان خود خواهد رفت. در بخش مردان نیز سامان رضی و علی‌اکبر غریب‌شاهی نمایندگان ایران در دسته ۱۰۷ کیلوگرم و مهدی صیادی و احمد امین‌زاده در دسته مثبت ۱۰۷ کیلوگرم برابر حریفان خود رقابت خواهند کرد. 
***
هفتمی تیم ملی ژیمناستیک ایران در آسیا
ملی‌پوش ژیمناستیک ایران سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی جهان را به دست آورد. به گزارش ایسنا، در پایان مرحله مقدماتی ژیمناستیک هنری قهرمانی آسیا در قطر مهدی احمد کهنی، ژیمناست ایرانی در مجموع 6 وسیله امتیاز ۷۷/۸۳۴ را کسب کرد و با قرار گرفتن در رده دوازدهم جواز حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان در انگلیس را به دست آورد. کشورهای چین، ژاپن، کره‌جنوبی، چین تایپه، قزاقستان، ازبکستان و هند هرکدام با ۲ ورزشکار و یک ژیمناست از فیلیپین به همراه احمدکهنی مسافر انگلیس شدند. همچنین با اعلام فدراسیون ژیمناستیک در پایان بخش تیمی نیز تیم ایران با کسب ۲۳۳/۲۳۴ امتیاز بعد از چین، ژاپن، چین‌تایپه، کره‌جنوبی، قزاقستان و ازبکستان در رده هفتم آسیا قرار گرفت. 
***
محرومیت مادام‌العمر تاماش آیان از فعالیت‌های ورزشی
رئیس و نایب‌رئیس پیشین فدراسیون جهانی وزنه‌برداری به طور مادام‌العمر از فعالیت‌های ورزشی محروم شدند. به گزارش Inside the games، تاماش آیان، رئیس پیشین فدراسیون جهانی وزنه‌برداری (IWF) توسط دادگاه CAS به صورت مادام‌العمر از فعالیت‌های ورزشی محروم شد. نیکو ولاد رومانیایی که نایب‌رئیس و رئیس کمیته فنی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری بود نیز از سوی این دادگاه با محرومیت مادام‌العمر روبه‌رو شد. این محرومیت‌ها به دنبال درخواست آژانس بین‌المللی تست (ITA) به نمایندگی از IWF از دادگاه CAS بود. طبق اعلام دادگاه CAS، آنها به نقض قوانین ضددوپینگ مربوط به چندین ورزشکار وزنه‌برداری در سالیان متمادی، دستکاری در روند کنترل دوپینگ و مخفی کردن تست‌های مثبت وزنه‌برداران متهم شدند. این دادگاه محرومیت مادام‌العمر این ۲ نفر را به عنوان مجازات مناسب تشخیص داده است. 

Page Generated in 0/0144 sec