printlogo


کد خبر: 249851تاریخ: 1401/3/28 00:00
اخبار

اهدای 50 هزار جلد کتاب تخصصی دانش زیباسازی شهری
در مراسم امضای سند همکاری بین سازمان زیباسازی شهرداری تهران و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، بیش از 50 هزار جلد کتاب تخصصی دانش زیباسازی برای توزیع در شهرداری‌های سراسر کشور اهدا شد. به گزارش اداره ارتباطات و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، آیین امضای سند همکاری و اهدای بیش از 50 هزار جلد کتاب تخصصی دانش زیباسازی به سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌ها با حضور رضا صیادی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران و اسماعیل زیارتی‌نصرآبادی، رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش شهری و روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در سالن کتابخانه سازمان زیباسازی شهر تهران برگزار شد. 
رضا صیادی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در این مراسم با بیان اینکه خوشحالم امروز چنین اتفاقی را شاهد هستیم، گفت: بیشتر خوشحالم که اندیشه تعدادی از نویسندگان خوب کشور، متخصصانی که سال‌ها کار کرده‌اند، امروز قرار است به ثمر بنشیند. امیدوارم این همکاری‌ها با سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ادامه داشته باشد و ما بتوانیم دانش، تخصص و تجربه متخصصان سازمان زیباسازی شهر تهران را به همه همکاران خود در سراسر کشور منتقل کنیم. 
***
معاون وزیر کشور:
آمار طلاق در حال کاهش است
معاون اجتماعی وزیر کشور درباره وضعیت آمار طلاق در کشور گفت: در حال حاضر امکان ارائه آمار وجود ندارد، زیرا مرکز رصد ما در حال جمع‌بندی آمار جدید بوده و داده‌های گذشته نیز قابل استناد نیست اما به طور کلی آمار طلاق در کشور در حال کاهش است. 
محمد عباسی به همراه فرماندار مشهد و چند تن از مدیران استان از مناطقی در حاشیه شهر مشهد بازدید و نحوه ارائه خدمات در مجتمع‌ ساماندهی و نگهداری متکدیان سرای سبز مشهد و مرکز اورژانس اجتماعی بشارت را مورد بررسی قرار داد. وی تصریح کرد: نظام برنامه‌ریزی برای آسیب‌های اجتماعی توانسته بخشی از این آسیب‌ها، بویژه در زمینه طلاق را کاهش دهد اما هنوز نیاز به نظام برنامه‌ریزی مساله‌محور داریم. 
عباسی با اشاره به نقش مهم وزارت آموزش‌وپرورش در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: باید با اقدامات فرهنگی و اجتماعی جلوی زایش و تولید این آسیب‌ها را بگیریم، آموزش‌وپرورش نیز پذیرفت این موضوع را در سال جدید جدی بگیرد. در این جلسه به نقش مهم وزارت ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی که می‌توانند از سمن‌های فعال در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده کنند نیز اشاره شد. 
***
دستگیری کاسبان کنکور در پایتخت
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از شناسایی و دستگیری ۲ کلاهبردار اینترنتی خبر داد که ضمن ادعای فروش سوالات، اقدام به فروش تجهیزات پیشرفته ارتباطی پنهان و ابزار تقلب در امتحان نیز می‌کردند. 
سرهنگ داوود معظمی‌گودرزی در گفت‌و‌گو با مهر گفت: طی رصد و پایش فضای مجازی و در اجرای طرح برخورد با کلاهبرداران اینترنتی در پوشش ادعای فروش سوالات کنکور ۱۴۰۱ و امتحانات نهایی، چندین کانال تلگرامی و صفحه اینستاگرامی در این باره مشاهده و مورد پیگیری ویژه قرار گرفت. 
وی افزود: افسران سایبری پلیس فتا تحقیقات خود را آغاز کردند و متوجه شدند تعداد ۵ کانال و صفحه که در مجموع بیش از ۵۰ هزار نفر دنبال‌کننده دارند ضمن ادعای فروش سوالات امتحانات نهایی و کنکور، تجهیزات پیشرفته ارتباطی را نیز تحت عنوان ابزار تقلب با قیمت‌های گزاف در این کانال‌ها به فروش می‌رسانند. 
سرهنگ گودرزی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با بررسی‌های تخصصی و اقدامات فنی تعداد ۲ نفر ادمین اصلی این کانال‌ها را شناسایی و پس از احراز هویت این افراد و تشریفات قضایی در یک اقدام غافلگیرانه این شیادان کلاهبردار را در محل اختفای خود دستگیر کردند. 
***
رزرو طرح ترافیک در سامانه «تهران من» فعال شد
پس از گذشت ۲ هفته از غیر فعال بودن سامانه «تهران من» و عدم نیاز به رزرو طرح ترافیک، این سامانه فعال شد و شهروندان می‌توانند طرح ترافیک را رزرو کنند. 
حدود ۳ هفته پیش بود که سامانه‌های شهرداری تهران مورد حمله گسترده سایبری قرار گرفت و از مدار خارج شد. سامانه «تهران من» شهرداری تهران نیز یکی از سامانه‌هایی بود که دچار حمله سایبری شد و از دسترس خارج شد. پس از این حمله، معاونت حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد تا زمان بازگشت سامانه «تهران من» به مدار نیازی به رزرو طرح ترافیک در این سامانه نیست و عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا، مانند گذشته با توجه به شرایط و زمان تردد، محاسبه و در حساب شهروندی لحاظ خواهد شد و فقط رزرو جهت ورود به محدوده طرح ترافیک الزامی نیست. حالا پس از حدود ۲ هفته سامانه «تهران من» در دسترس قرار گرفته و امکان رزرو طرح ترافیک میسر شده است و شهروندان می‌توانند با ورود به حساب کاربری خود در این سامانه طرح ترافیک را رزرو کنند. همچنین با توجه به هفتادوچهارمین جلسه شورای حمل‌و‌نقل و ترافیک شهر تهران ساعت اجرای طرح ترافیک در تهران از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۷:۰۰ است.

Page Generated in 0/0074 sec