printlogo


کد خبر: 249864تاریخ: 1401/3/28 00:00
اخبار

توضیحات سپاه پاسداران درباره دستگیری مدیران ۳ کانال تلگرامی
روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پی دستگیری ادمین‌های ۳ کانال تلگرامی به اتهام انتشار اسناد طبقه‌بندی شده و تشویش اذهان عمومی، اطلاعیه‌ای صادر کرد. متن این اطلاعیه به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
به استحضار ملت شریف، قهرمان و همیشه در صحنه ایران اسلامی می‌رساند:
با یاری خداوند متعال و مجموعه اقدامات فنی و اطلاعاتی چند ماهه سربازان گمنام امام زمان(عج) در سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ادمین‌های (مدیران) کانال‌های «نیمه‌محرمانه»، «سرائر» و «سایه‌نویس» به اتهام انتشار اسناد طبقه‌بندی شده و تشویش اذهان عمومی دستگیر شدند. افراد بازداشت‌شده درصدد بودند با انتشار اسناد طبقه‌بندی شده، اعتماد بخشی از مخاطبان را جلب کرده و سپس با انتشار اخبار گزینشی و کذب، در میان مسؤولان کشور ایجاد شکاف و اختلاف نمایند. دستگیرشدگان ۳ نفر هستند که در مدت فعالیت خود، با سوءاستفاده از خلأ قانونی موجود در مدیریت فضای مجازی کشور و از بستر پیام‌رسان تلگرام، اقدامات مذکور را دنبال می‌کردند. در پایان، ضمن درخواست از اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی جهت پرهیز از هرگونه گمانه‌زنی پیرامون این پرونده، تاکید می‌شود اخبار تکمیلی متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد.
***
امیر عبداللهیان در گفت‌وگو با وزیر خارجه عمان:
بر گفت‌وگو و همکاری منطقه‌ای تأکید داریم
وزیر امور خارجه کشورمان عصر روز گذشته با بدر البوسعیدی، وزیر خارجه سلطنت عمان درباره مهم‌ترین موضوعات در دستور کار دوجانبه و همچنین برخی مسائل مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی به صورت تلفنی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد. حسین امیرعبداللهیان با اشاره به سفر رئیس‌جمهور کشورمان به عمان، این سفر را نقطه عطف جدیدی در روابط 2 کشور برشمرد. وی با توجه به اهتمام ویژه سران ۲ کشور برای توسعه بیش از پیش مناسبات تهران و مسقط، بر ضرورت پیگیری و اجرایی شدن توافقات انجام‌شده در این سفر تاکید کرد. امیرعبداللهیان ضمن استقبال از سفر هیاتی از سوی دولت عمان به تهران با هدف پیگیری توافقات، بر عزم جدی 2 طرف برای پیشبرد همکاری‌ها تاکید کرد. رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان نقش عمان را در تحولات منطقه‌ای مهم ارزیابی و از تلاش‌های این کشور در استقرار صلح و ثبات و همکاری در منطقه تقدیر کرد. امیرعبداللهیان با اشاره به سفر آتی بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه یادآور شد: مقامات منطقه نباید اجازه دهند بیگانگان، همکاری و ثبات منطقه‌ای را تحت تاثیر قرار دهند. ما بر گفت‌وگو و همکاری منطقه‌ای تاکید داریم. معتقدیم اهل منطقه باید درباره آینده منطقه تصمیم بگیرند. 
بدر البوسعیدی، وزیر خارجه عمان نیز در این گفت‌وگو ضمن تاکید بر اجرایی شدن توافقات انجام‌شده میان ۲ کشور در جریان سفر موفق آیت‌الله رئیسی به عمان، اظهار داشت: ما نسبت به رویکرد دولت جدید جمهوری اسلامی ایران که بر پایه توسعه روابط با کشورهای منطقه است، اطمینان داریم. وزیر خارجه عمان همچنین از تشکیل کارگروهی در دولت عمان برای پیگیری توافقات صورت‌گرفته در سفر اخیر رئیس‌جمهور کشورمان به مسقط خبر داد. طرفین در این تماس از استمرار آتش‌بس در یمن استقبال کردند. امیرعبداللهیان بر ضرورت لغو کامل محاصره انسانی یمن تاکید کرد. 
***
نیروی دریایی ارتش در بالاترین سطح آمادگی قرار دارد
فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش گفت: امروز نیروی دریایی به لحاظ آمادگی و توان رزمی در سطح بالایی قرار دارد و توان پایه دانش، آموزش و تجهیزات آن در حوزه زیر دریا، سطح دریا و هوا به حدی رسیده است که قدرت‌های بزرگ دریایی امروز در کنار ما تمرینات مشترک انجام می‌دهند. 
امیر دریادار شهرام ایرانی در حاشیه بازدید از دوازدهمین نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی افزود: حضور در بالاترین سطح فناوری‌های روز جهان از الزامات نیروی دریایی راهبردی ارتش است و برای تحقق این هدف در کنار توانمندی نیروهای جان برکف این نیرو، از توان شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های مرتبط بدون هیچ محدودیتی استفاده می‌کنیم. وی با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش همواره در ساخت تجهیزات خود از توان کل کشور استفاده می‌کند، اضافه کرد: امروز این نیرو به لحاظ آمادگی و توان رزمی در سطح بالایی قرار دارد و توان پایه دانش، آموزش و تجهیزات آن در حوزه زیر دریا، سطح دریا و هوا به حدی رسیده است که قدرت‌های بزرگ دریایی امروز در کنار ما تمرینات مشترک انجام می‌دهند. فرمانده نیروی دریایی یادآور شد: حوزه دریا حوزه پیچیده‌ای است و اگر کشوری در کنار کشوری دیگر برای انجام تمرین و رزمایش قرار می‌گیرد بدون‌شک توانایی و توانمندی آن را قبول دارد. 
***
سخنگوی دولت:
مناسبات اقتصادی محور دیپلماسی دولت سیزدهم است
سخنگوی دولت با بیان اینکه مناسبات اقتصادی محور دیپلماسی دولت سیزدهم است، یادآور شد: زبان دنیا را کسی می‌داند که زبان مردم خود را بلد است. بهادری‌جهرمی در توئیتر نوشت: مناسبات اقتصاد محور دیپلماسی دولت سیزدهم است. حجم بالای دیدارها و مذاکرات تلفنی با مسؤولان سایر کشورها، ده‌ها سفر هیأت‌های بلندپایه سیاسی و اقتصادی به ایران، ثبت رکوردهای جدید در ترانزیت، صادرات و دریافت طلب‌های خارجی ثابت کرد زبان دنیا را کسی می‌داند که زبان مردم خود را بلد است. 

Page Generated in 0/0146 sec