printlogo


کد خبر: 249867تاریخ: 1401/3/28 00:00
رئیس‌جمهور در سفر استانی به اصفهان تأکید کرد
اصلاحات اقتصادی ضرورت امروز کشور

گروه سیاسی: رئیس‌جمهور در بیست‌و‌پنجمین سفر استانی دولت سیزدهم روز پنجشنبه راهی اصفهان شد. حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در بدو ورود به اصفهان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های مردم اصفهان پروژه‌ها و طرح‌های نیمه‌تمام است، اظهار داشت: در همه استان‌ها طرح‌های نیمه‌تمام داریم، لذا در سفرهای دولت مردمی به استان‌ها طرح جدیدی آغاز نمی‌شود. بازدید هوایی از رودخانه زاینده‌رود و تالاب گاوخونی و دیدار با اهالی و کشاورزان روستای قلعه‌بالا نخستین برنامه رئیسی بود. بازدید از شهرک علمی - تحقیقاتی استان اصفهان و شرکت دانش‌بنیان صنایع هواپیماسازی ایران (هسا) از دیگر برنامه‌های رئیس‌جمهور بود. 
رئیسی در نشست با جمعی از نخبگان این استان گفت: با وجود جانفشانی‌ها و پیشرفت‌های بسیار راه زیادی تا رسیدن به نقطه مطلوب باقی مانده است و باید گام‌های آتی را بلندتر برداریم. وی با بیان اینکه ما پرورش‌یافتگان مکتب «ما می‌توانیم» هستیم و لذا از سختی‌های مسیر هراسی نداریم، خاطرنشان کرد: دولت مردمی خود را موظف می‌داند با تکیه بر همین باور، با یاری خدا و کمک مردم بر مشکلات فائق آید. رئیس‌جمهور در ادامه سخنانش به طرح مشکل کم‌آبی از سوی سخنرانان این جلسه اشاره کرد و گفت: با علم به همین مساله نخستین برنامه و حضور میدانی سفر خود به اصفهان را به بازدید از زاینده‌رود و تالاب گاوخونی اختصاص دادم. رئیسی با بیان اینکه عدم بهره‌برداری صحیح و کاهش نزولات آسمانی از جمله مهم‌ترین دلایل کم‌آبی در کشور است، افزود: آنچه مردم در زمینه مقابله با مشکل کم‌آبی می‌خواهند همان چیزی است که بر اساس کار یعنی عمل به عدالت هم تطبیق دارد. اجرای عدالت در این زمینه یعنی عمل بر اساس طرحی جامع که همه جوانب و ملاحظات موضوع را در نظر گرفته و راهکارهای کارشناسانه برای برون‌رفت از وضعیت موجود را ارائه کرده باشد. 
 
* اصلاحات اقتصادی باید پیش از اینها انجام می‌شد
رئیس‌جمهور در دیدار جمعی از اقشار مختلف مردم در مجموعه ورزشی نقش جهان اصفهان با بیان اینکه هر جا عقب‌ماندگی به‌ وجود آمده محصول کم‌کاری یا تأخیر در انجام مسؤولیت بوده است، تأکید کرد: اصلاحات اقتصادی باید زودتر در کشور اتفاق می‌افتاد. اصلاح نظام اقتصادی و قطع دست رانت‌خواران و مفسدان و دلالان از خدا بی‌خبر و باز کردن راه برای جوانان آماده کار و تلاش و فعالان اقتصادی، ضرورت امروز کشور است. 
رئیسی گفت: انضباط مالی در دولت امری ضروری بوده و دولت به دنبال تحقق اداره کشور با کمترین هزینه و بیشترین بهره است. وی رشد اقتصادی را در گرو افزایش سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و افزایش بهره‌وری دانست و تأکید کرد: تلاش دولت این است که با همکاری مردم اصلاحات اقتصادی را با قوت دنبال کند و معتقدیم اگر مردم متدین ما به طور شفاف در جریان اقدامات قرار گیرند، دولت را در این مأموریت مهم یاری می‌دهند. رئیس‌جمهور با بیان اینکه از مسائل کشور آگاهم و درون مردم هستم و از مشکلات معیشتی و گرفتاری آنها رنج می‌برم، گفت: اقدامات و اصلاحات دولت با صبر و همکاری مردم و پیگیری مجدانه مسؤولان و حضور همه دلسوزان کشور و فعالان اقتصادی به فرجام می‌رسد و شرایط به نفع مردم رقم خواهد خورد. 
 
* طرح جامع احیای زاینده‌رود روی میز دولت
رئیسی در پایان بیست‌و‌پنجمین سفر استانی دولت مردمی به مقصد اصفهان، در نشست با خبرنگاران در تشریح نتایج و دستاوردهای سفر یک‌روزه‌اش به این استان گفت: اصلی‌ترین مشکل مردم اصفهان کم‌آبی است و لذا در نخستین مرحله از برنامه‌های سفر بازدیدی از بخش‌هایی از مسیر زاینده‌رود و تالاب گاوخونی داشتیم. وی در پاسخ به این سوال که دولت به طور مشخص برای احیای زاینده‌رود چه خواهد کرد، تصریح کرد: دولت در قالب طرح جامع احیای زاینده‌رود و توزیع عادلانه آب برای زنده کردن زنده‌رود برنامه دارد. هیچ ظرفیت، امکان و راهکاری برای احیای زاینده‌رود نادیده گرفته نخواهد شد.  

Page Generated in 0/0146 sec