printlogo


کد خبر: 249876تاریخ: 1401/3/29 00:00
نشست خبری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان برگزار شد
همدان میزبان کودکان و نوجوانان تئاتری

نشست رسانه‌ای بیست‌و‌هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، دیروز شنبه ۲۸ خرداد برگزار شد. به گزارش «وطن‌امروز»، سالن کنفرانس مجموعه تئاتر شهر صبح روز شنبه ۲۸ خرداد میزبان نشست رسانه‌ای بیست‌و‌هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان بود. امیر مشهدی‌عباس دبیر جشنواره، مسعود ویژه مدیرکل ارشاد استان همدان و مهدی حاجیان مدیر بخش جشنواره‌های اداره کل هنر‌های نمایشی در این نشست حضور داشتند. 
در ابتدای این نشست، مسعود ویژه، مدیرکل ارشاد استان همدان گزارشی درباره روند برنامه‌ریزی و برگزاری جشنواره بیست‌و‌هفتم در استان همدان ارائه داد. وی توضیح داد: سال گذشته بنا بود جشنواره برگزار شود ولی هر بار با سویه‌ای جدید از کرونا مواجه شدیم و چند بار تاریخ برگزاری جشنواره تغییر کرد و در نهایت تصمیم به برگزاری جشنواره از یکم تا ششم تیر ۱۴۰۱ گرفته شد. وی یادآور شد: در بسیاری از کشورهای پیشرفته جشنواره‌های تخصصی ویژه کودک و نوجوان در امر آموزش بسیار مهم است. 
مدیرکل ارشاد استان همدان تلاش برای برگزاری برنامه‌های جنبی و اجراهای جشنواره در ۹ سالن شهرستان‌های استان همدان را از ویژگی‌های جشنواره بیست‌و‌هفتم تئاتر کودک و نوجوان در این استان ذکر کرد. سپس امیر مشهدی‌عباس، دبیر بیست‌و‌هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان گفت: ۷۶ اثر در کل جشنواره اجرا دارند و ۷۰ درصد آثار نیز از استان‌ها هستند و ۳۰ درصد آثار به تهران اختصاص دارد. برخی از مخاطبان کودک و نوجوان ما به عنوان شرکت‌کننده در جشنواره حضور دارند. 
وی تأکید کرد: رویکرد ما در این دوره، استانداردسازی بود زیرا جشنواره باید برآیند فعالیت‌های حرفه‌ای باشد. بخش زیر ۱۸ سال، بخش فراگیر و بخش نمایش‌های ایرانی در راستای این استانداردسازی به جشنواره بیست‌و‌هفتم اضافه شدند. وی درباره بخش ملل جشنواره نیز با اشاره به اینکه ۹ اثر قابل توجه در این بخش حضور داشتند، افزود: متأسفانه به دلیل تغییر زمان برگزاری جشنواره تنها ۳ اثر در این دوره حضور دارند. 
دبیر جشنواره در ادامه به این نکته هم اشاره کرد که به دلیل شرایط کرونایی فیلم اجراهای جشنواره تهیه شده و همزمان با ایام برگزاری به صورت آفلاین در تلویزیون تئاتر ایران پخش می‌شود. 
 مشهدی‌عباس بودجه جشنواره بیست‌و‌هفتم را یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هم هزینه‌های اسکان و دیگر موارد از تعهدات استان همدان است. همچنین برگزاری مراسم یادبود زنده‌یادان محمدرضا الوند و کریم اکبری‌مبارکه و مراسم قدردانی از مریم کاظمی، مهدی فرشیدی‌سپهر و سعید باغبانی، هنرمند تئاتر کودک و نوجوان همدان از برنامه‌های ویژه بیست‌و‌هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان است. 

Page Generated in 0/0056 sec