printlogo


کد خبر: 249877تاریخ: 1401/3/29 00:00
کتاب «یک قاسم و دو کربلا» راهی بازار نشر شد
مرد میدان در روایت فتح

کتاب «یک قاسم و دو کربلا» نوشته مجید سانکهن نخستین کتاب مستند داستانی از فرماندهی حاج‌قاسم سلیمانی در ۲ عملیات کربلای ۴ و ۵ راهی بازار نشر شد. به گزارش «وطن»امروز»، کتاب «یک قاسم و دو کربلا» نخستین کتاب مستند داستانی از فرماندهی حاج قاسم سلیمانی در ۲ عملیات کربلای ۴ و ۵ به قلم مجید سانکهن و روایت نادر نوروزشاد توسط انتشارات روایت فتح منتشر شده ‌است. 
این‌ کتاب با اینکه نخستین کتاب مستند داستانی است که بر اساس دفاتر راوی و نوارهای مرکز اسناد دفاع‌مقدس و روایت راوی از فرماندهی حاج‌قاسم سلیمانی در ۲ عملیات کربلای ۴ و ۵ تألیف شده است اما به هیچ وجه بنای خاطره‌گویی ندارد و در یک مثلث روایی و اسنادی ۱- راوی فرمانده ۲- دفترچه راوی و  ۳- نوار تألیف شده است‌. سعی نویسنده در تألیف این کتاب بر این بوده که زمختی روایت‌های پنهان در اسناد جنگ را با دراماتیزه و داستانی کردن آنها برای مخاطب قابل درک و استفاده کند و خواننده را با حاج‌قاسم در التهابات و حوادث تلخ و شیرین ۲ عملیات کربلای ۴ و ۵ همراه کند. 
مجید سانکهن، نویسنده این کتاب درباره اتمسفر شکل‌گیری این کتاب گفت: «وقتی حرف به حرف این کتاب را می‌نوشتم تمام تلاشم این بود که بتوانم برای نخستین بار با خوانش داستانی از اسناد تحقیقی جنگ (نوار و دفترچه راوی) خوانندگان جوان را با یک فرمانده خاص (حاج‌قاسم سلیمانی) و یک راوی فرمانده جوان و پرایده و انرژی (آقای نادر نوروزشاد) آشنا کنم». کتاب «یک قاسم و دو کربلا» دومین کتاب از مجموعه «راویان» در ۱۱۰۰ نسخه با قیمت ۹۰ هزار تومان منتشر شده است.

Page Generated in 0/0060 sec