printlogo


کد خبر: 249878تاریخ: 1401/3/29 00:00
اخبار

«جشن سربرون» شهریور به آنتن می‌رسد
تهیه‌کننده سریال «جشن سربرون» با اعلام اینکه همچنان مشغول آماده‌سازی مراحل پس‌تولید این سریال تاریخی هستند، گفت: حجم کار خیلی بالاست؛ با این حال ان‌شاءالله تا شهریور امسال کار را به آنتن تلویزیون می‌رسانیم. به گزارش ایسنا، حسن نجاریان درباره‌ جزئیات کارهای تولید «جشن سربرون» توضیح داد: این روزها همچنان مشغول انجام مراحل پس‌تولید سریال هستیم به دلیل اینکه بخش جلوه‌های ویژه و کامپیوتری این مجموعه خیلی زمان می‌برد و حجم کار بالاست؛ بنابراین تمام تلاش‌مان را می‌کنیم ان‌شاءالله هر چه زودتر سریال آماده شود تا بتوانیم برای شهریور امسال کار را به پخش برسانیم. به احتمال قوی هم این سریال از شبکه یک سیما روی آنتن برود. وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با پخش سریال و استقبالی که مخاطبان از مجموعه می‌کنند، خستگی از تن‌مان بیرون بیاید؛ چون واقعاً برای کار زحمت کشیده شده و چندین سال است درگیر تولید آن هستیم. به گزارش ایسنا، سریال تاریخی «جشن سربرون» به کارگردانی مجتبی راعی محصول سیمافیلم است. حسین محجوب، محمود پاک‌نیت، داریوش کاردان، لاله اسکندری، میرطاهر مظلومی، مرحوم کریم اکبری‌مبارکه، سهیلا رضوی، نادر فلاح، بیوک میرزایی، فرخ نعمتی، قاسم زارع، مهدی فقیه و... در این مجموعه تلویزیونی ایفای نقش کرده‌اند. «جشن سربرون» در ۴۵ قسمت ساخته شده و حدود ۲۷ ماه تصویربرداری‌اش زمان برده است. 
***
«مستوران» به پخش نزدیک شد
فصل نخست سریال «مستوران» به کارگردانی مسعود آب‌پرور و سیدجمال سیدحاتمی از دوم تیرماه روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود. به گزارش روابط عمومی شبکه یک سیما، فصل نخست سریال «مستوران» به کارگردانی مسعود آب‌پرور و سیدجمال سیدحاتمی و تهیه‌کنندگی عطا پناهی از دوم تیرماه هر شب ساعت 22:15 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. تصوبربرداری سریال «مستوران» در بیش از ۱۳ لوکیشن مختلف انجام شده و فصل نخست آن در ۲۶ قسمت و با نگاهی به داستان‌های کهن ایرانی ساخته شده است. حمیدرضا آذرنگ، نازنین فراهانی، رویا میرعلمی، بیژن بنفشه‌خواه، الهام جعفرنژاد، عیسی یوسفی‌پور، رابعه اسکویی و علی دهکردی از جمله بازیگرانی هستند که در فصل نخست «مستوران» مقابل دوربین رفته‌اند. «مستوران» تازه‌ترین محصول سازمان هنری- رسانه‌ای اوج و برگرفته از قصه‌های کهن ایرانی است. 
***
تام هاردی نویسنده ونوم 3
تام هاردی با انتشار روی جلد فیلمنامه «ونوم ۳» نشان داد در نوشتن آن مشارکت داشته است. به گزارش «وطن‌امروز»، تام هاردی تصویری از روی جلد فیلمنامه «ونوم ۳» را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد تا نشان دهد فیلمنامه این فیلم چگونه خلق شده است. در هر حال این تصویر نشان می‌دهد هاردی دوباره با «کلی مارسل» نویسنده برای خلق داستان همکاری کرده و مارسل فیلمنامه را نوشته است. این دو همین نقش را در «ونوم ۲» هم داشتند و این فیلم با عنوان «ونوم: بگذارید کارنیج بیاید» فروش ۵۰۲ میلیون دلاری را در سراسر جهان ثبت کرد و این در حالی بود که سال پیش هنوز خطر پاندمی، رفتن به سینماها را کاهش می‌داد. این ۲ همچنین به عنوان تهیه‌کننده در فیلم حضور دارند. مجموعه فیلم‌های «ونوم» تاکنون 1.4 میلیارد دلار در بازار جهانی فروش داشته و برای فروش قسمت سوم نیز از همین حالا انتظارها بالاست. 
***
گای ریچی هرکول را می‌سازد
انیمیشن «هرکول» فیلم زنده بعدی دیزنی خواهد بود و گای ریچی برای ساخت این فیلم انتخاب شده است. به گزارش مهر به نقل از ورایتی، یکی دیگر از فیلم‌های انیمیشن دیزنی در قالب فیلم زنده درمی‌آید و این بار نوبت «هرکول» خواهد بود. برای کارگردانی این فیلم گای ریجی که سال ۲۰۱۹ فیلم «علاء‌الدین» را ساخت، انتخاب شده است. انیمیشن «هرکول» سال ۱۹۹۷ ساخته شد و پیش‌تر گزارش شده بود که جو و آنتونی روسو که کارگران‌های «انتقام‌جویان: پایان بازی» بودند، برای تولید این فیلم انتخاب شده‌اند. اکنون پس از اینکه «دیو کالاهام» برای نوشتن پیش‌نویس داستان انتخاب شد، گروه نویسندگان در حال تکمیل است و گای ریچی برای کارگردانی این اثر انتخاب شده‌ است. داستان درباره هرکول است که در کودکی ربوده شده و در حالی که از نیمه‌خدایان محسوب می‌شود، مجبور می‌شود در کنار انسان‌های فانی زندگی کند و بزرگ شود. وی می‌آموزد که از نیروی مافوق بشری خود استفاده کند تا اثبات کند شایستگی زندگی در میان خدایان کوه المپوس را بر مبنای داستان‌های اسطوره‌ای یونانی دارد.
***
سیدمحمود رضوی تهیه‌کننده سریال «حضرت موسی(ع)» شد
تهیه‌کننده سریال «حضرت موسی(ع)» در میانه مراحل پیش‌تولید تغییر کرد. به گزارش ایرنا، در حالی که این روزها سریال حضرت موسی(ع) مراحل پیش‌تولید خود را سپری می‌کند، تهیه‌کننده آن به دلیل بیماری با نظر مدیران سازمان صداوسیما تغییر کرد. در حالی که پیش از این تهیه‌کنندگی سریال بر عهده سیداحمد میرعلایی بود، در ادامه کار به سیدمحمود رضوی سپرده شد. در حال حاضر این سریال، مراحل پیش‌تولید و انتخاب بازیگر را سپری می‌کند. فیلمنامه این اثر را مرحوم فرج‌الله سلحشور نوشته و ابتدا قرار بود جمال شورجه آن را کارگردانی کند اما به دلیل بیماری، کارگردانی این اثر فاخر بر عهده ابراهیم حاتمی‌کیا قرار گرفت. پیش از این سیدمحمود رضوی که تهیه‌کنندگی آثار سینمایی و تلویزیونی بسیاری را در کارنامه خود دارد، مشاور فرهنگی رئیس مجلس شورای اسلامی بود که طی روزهای گذشته از این سمت استعفا کرد.

Page Generated in 0/0114 sec