printlogo


کد خبر: 249890تاریخ: 1401/3/29 00:00
اخبار

طارمی و هری کین در بین ستاره‌های گروه B جام جهانی
سایت اسپانیایی یونیورسال به معرفی ستاره‌های گروه دوم جام‌جهانی پرداخت. به گزارش یونیورسال، در گروه دوم جام‌جهانی، انگلیس شانس اصلی صعود از گروه است و سایر تیم‌ها روی کاغذ برای دوم شدن مبارزه خواهند کرد. 
هری کین، گلزن اول و ستاره تیم ‌ملی انگلیس است. گل‌های او نقش مهمی در بردهای اخیر انگلیس داشته است. او همچنین کسی است که بازوبند کاپیتانی سه شیرها را بر بازو دارد. گرت بیل، ستاره تیم‌ملی فوتبال ولز است که نقش مهمی در صعود این تیم به جام‌جهانی ایفا کرد. او در تیم رئال مادرید بود ولی از این تیم جدا شده و به دنبال تیم جدید است. مهدی طارمی، بازیکن پورتو پرتغال ستاره ایران است. گل‌های او در اروپا چشمگیر بوده است و او توانسته خودش را به عنوان ستاره مطرح کند. کریستین پولیسیچ جوان که برای چلسی انگلیس بازی می‌کند، به عنوان تعیین‌کننده‌ترین بازیکن تیم آمریکا محسوب می‌شود. او استعداد خود را در قطر نشان خواهد داد. 
***
محرومیت ۳ ساله یک وزنه‌بردار و ملی‎‌پوش کوراش بانوان
عضو تیم ‌ملی کوراش بانوان و همچنین یک وزنه‌بردار به دلیل استفاده از مواد نیروزا از تمام فعالیت‌های ورزشی به مدت ۳ سال محروم شدند. به گزارش ستاد ملی مبارزه با دوپینگ، با رأی ایران نادو، محمدهادی پورحسین، ورزشکار رشته وزنه‌برداری به دلیل استفاده از ماده ممنوعه گروه S۱ (آندروستان دیول) به مدت ۳ سال از تاریخ 17/۲/1401 تا 16/۲/1404 محروم شد. همچنین صدف بیرانوند، ورزشکار رشته کوراش هم به دلیل استفاده از ماده ممنوعه گروه S۱ (نورآندروسترون) از تاریخ 8/۳/1401 تا 7/۳/1404 از تمام فعالیت‌ها محروم شده است. همچنین با عنایت به پذیرش تخلف توسط ورزشکاران مربوط و همکاری با ایران نادو احکام صادره برای آنان از ۴ سال به ۳ سال تقلیل پیدا کرده است. 
***
امیر غفور به شهداب یزد پیوست
ملی‌پوش سابق والیبال ایران با قرارداد رسمی به تیم شهداب یزد پیوست. به گزارش سایت باشگاه شهداب، امیر غفور «قطرپاسور» باتجربه والیبال ایران با قراردادی رسمی به تیم شهداب یزد پیوست. قرارداد غفور یک‌ساله است و در این تیم پیراهن شماره ۱۰ را به تن خواهد کرد. شهداب یزد فصل گذشته به مقام قهرمانی لیگ برتر رسید و در فصل نقل و انتقالات نیز با جذب محمدرضا تندروان به عنوان سرمربی و بازیکنانی چون امیر غفور و مسعود غلامی به دنبال حضور قدرتمند در فصل آینده لیگ است. امیر غفور فصل گذشته در تیم سپاهان اصفهان بود. 
***
قائدی منتظر صدور حکم ژاردیم برای شاگردی مجیدی
سرمربی قهرمان آسیا تعیین‌کننده آینده مهاجم ملی‌پوش کشورمان در الاهلی شد. سایت «اسپورت» امارات خبر داد مهدی قائدی لژیونر ایرانی و توماس اولسن ستاره نروژی منتظر حکم نهایی لئوناردو ژاردیم، سرمربی جدید الاهلی برای انتقال قرضی به تیم دیگر هستند. طبق گزارش این رسانه اماراتی، مهدی قائدی منتظر تصمیم نهایی ژاردیم است تا به صورت قرضی راهی اتحاد کلبا شود تا بار دیگر زیر نظر فرهاد مجیدی کار کند. قائدی فصل گذشته از استقلال و مجیدی جدا شد و با قراردادی 5 ساله به الاهلی دوبی پیوست. ستاره ایرانی نتوانست انتظارات را در تیم اماراتی برآورده کند به همین خاطر مدیران باشگاه با تصمیم ژاردیم سرمربی جدید خود به دنبال فروش قرضی این بازیکن هستند. احمد نوراللهی دیگر ملی‌پوش کشورمان هم منتظر تصمیم ژاردیم است تا ماندن یا جدایی‌اش از تیم مشخص شود. هافبک ایرانی با عزیز جانیف ازبک برای ماندن رقابت می‌کند. مجیدی بعد از قهرمانی در لیگ ایران با استقلال، راهی امارات شد و با قراردادی یک ساله هدایت اتحاد کلبا را بر عهده گرفت. 
***
رکورد عجیب؛ 788 میلیون نفر تماشاگر فوتبال آسیا
کنفدراسیون فوتبال آسیا از رشد چشمگیر و بی‌نظیر دنبال‌کننده‌های فوتبال این قاره خبر داد. به گزارش فارس، کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی از رشد چشمگیر دنبال‌کننده‌های فوتبال قاره کهن در مسابقات مرحله نهایی انتخابی جام‌جهانی 2022 قطر خبر داد. طبق آمار 788 میلیون نفر دنبال‌کننده مسابقات فوتبال در انتخابی جام‌جهانی 2022 بودند. این رقم نسبت به 4 سال پیش رشدی 2108 برابری داشته که رشدی چشمگیر و بی‌نظیر است. سهم یوتیوب از این تماشاگران 290 میلیون نفر بوده است. 212 میلیون نفر از طریق اینستاگرام اخبار فوتبال آسیا را دنبال کردند. فیسبوک هم در این میدان 142 میلیون نفر را دنبال خود کشاند. 46 میلیون نفر هم از طریق توئیتر دنبال‌کننده فوتبال قاره کهن بودند. شبکه‌های تازه‌تاسیس به زبان چینی برای پخش فوتبال آسیا بیش از 100 میلیون نفر را به این تعداد از تماشاگران اضافه کرد. همچنین مطالعه اخبار سایت AFC نیز 155 درصد رشد داشته است. 

Page Generated in 0/0068 sec