printlogo


کد خبر: 249901تاریخ: 1401/3/29 00:00
اخبار

انسداد جاده چالوس و آزادراه تهران- شمال
 رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی از انسداد موقت جاده چالوس و آزادراه تهران- شمال از امروز یکشنبه به مدت ۳ روز خبر داد. سرهنگ احمد شیرانی در گفت‌وگو با ایسنا در این‌ باره گفت:‌ جاده چالوس به علت انجام عملیات عمرانی راه و ایمن‌سازی مسیر از امروز -یکشنبه ۲۹ خردادماه- به مدت ۳ روز از ساعت ۷ صبح تا ۱۷ مسدود خواهد شد. وی با بیان اینکه این انسداد در آزادراه تهران- شمال نیز اعمال خواهد شد، گفت: با توجه به انسداد جاده چالوس، آزادراه تهران - شمال نیز در هر ۲ مسیر از ۲۹ خرداد تا ۳۱ خردادماه از ساعت ۷ صبح تا ۱۷ مسدود است. رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی افزود: هنگام انسداد جاده چالوس و آزادراه تهران - شمال، رانندگان می‌توانند برای تردد از جاده هراز و محور فیروزکوه به عنوان مسیر جایگزین استفاده کنند. 
***
ورود هواپیماهای آتش‌نشان برای مهار آتش جنگل‌ها
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: اگر هواپیمای جدیدی که برای آتش‌سوزی وارد کشور شده بتواند آزمایش‌های مورد نظر را با موفقیت طی کند 4 فروند دیگر از این نوع هواپیما را وارد ناوگان مقابله با بحران آتش‌سوزی جنگل‌ها خواهیم کرد. محمدحسن نامی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به وظایف سازمان‌ها در قبال مقابله با آتش‌سوزی جنگل‌ها، اظهار کرد: خوشبختانه در قانون مدیریت بحران برای هر سازمانی وظیفه‌ای تعیین شده و یکی از این وظایف بر عهده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است که ناوگان هوایی را باید آماده کنند و الحمدلله در سطح آمادگی بسیار بالایی قرار دارند. وی در پاسخ به این پرسش که آیا ظرفیت ناوگان هوایی برای مقابله با آتش‌سوزی در جنگل‌های کشور تقویت شده، خاطرنشان کرد: اخیراً هواپیمای جدیدی برای مقابله با آتش‌سوزی در جنگل‌ها، بویژه جنگل‌های بلوط اختصاص داده‌ایم که این هواپیما برای تمرین آماده است؛ سطح آمادگی این هواپیما طی هفته‌های آینده برای مقابله با آتش‌سوزی جنگل‌ها بررسی خواهد شد. نامی ادامه داد: اگر هواپیمای جدیدی که برای آتش‌سوزی وارد کشور شده بتواند آزمایش‌های مورد نظر را با موفقیت طی کند 4 فروند دیگر از این نوع هواپیما را وارد ناوگان مقابله با بحران آتش‌سوزی جنگل‌ها خواهیم کرد. 
***
بهانه عجیب راننده اتوبوسی که آمبولانس را پنچر کرد
راننده اتوبوسی که چند روز قبل با پنچر کردن چرخ‌های یک آمبولانس در تهران، زمینه‌ساز مرگ دختربچه ۲ ساله شده بود، درباره علت این اقدام گفت: آمبولانس در خط ویژه پارک کرده و هوا بشدت گرم بود. کولر هم نداشتم و از صبح بشدت عرق کرده بودم. گرما تا مغزم نفوذ کرده بود و به همین دلیل اصلا متوجه نبودم اقدام هولناک من باعث مرگ کودکی می‌شود. خیلی پشیمانم و نمی‌دانید چه عذابی می‌کشم. 
وی افزود: آمبولانس درست جایی پارک کرده بود که نمی‌توانستم درجا تغییر لاین بدهم. باید کمی دنده عقب می‌گرفتم تا بتوانم وارد لاین دیگر شوم اما مغزم کار نمی‌کرد. بعد از حادثه مسافتی را دنده عقب رفتم و وارد لاین دیگر شدم و رفتم.
***
ایمن‌سازی ۷ نقطه حادثه‌خیز منطقه ۱۴
معابر و شریان‌های بزرگراهی منطقه ۱۴ به منظور کاهش نقاط حادثه‌خیز و تصادفات، ایمن می‌شود. به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۴، سرپرست معاونت حمل‌و‌نقل و ترافیک منطقه با بیان اینکه در حوزه ترافیک ارتقای ایمنی معابر امری ضروری است، گفت: برای این منظور و با حضور سرپرست اداره کل مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری تهران نقاط حادثه‌خیز معابر منطقه شناسایی شد. محمد ملاصالحی افزود: این طرح با توجه به آمار نوع و تعداد ثبت تصادفات در ۷ نقطه بزرگراهی منطقه چون بسیج، شهید محلاتی، خاوران، بلوار هجرت، خیابان ده‌حقی، شاه‌آبادی و میدان ۱۳ آبان در اولویت رفع خطر و ایمن‌سازی معابر اجرایی می‌شود. ملاصالحی با اشاره به ایمن‌سازی دوربرگردان بسیج، ایجاد پهلوگاه جهت تامین ایمنی ورودی و خروج پارک اضطراری در این بزرگراه، کانالیزه کردن خودروهای عبوری، ایمن‌سازی و مناسب‌سازی کانال عابر پیاده و اصلاح هندسی در محورهای ابوذر، ده‌حقی، ‌الله‌اکبر و... به عنوان کارهای انجام شده، گفت: ایمن‌سازی بلوار هجرت، تقاطع خیابان‌های شاه‌آبادی، گلشناس، ابوذر، ده‌حقی و اصلاح هندسی در ۳ نقطه در ادامه ایمن‌سازی معابر و شریان‌های عبوری انجام خواهد شد. 
***
کاربران «تهران من» رمز خود را تغییر دهند
 طبق اعلام سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، کاربران سامانه «تهران من» باید رمز ورود به این سامانه را تا ۳۱ خردادماه تغییر دهند. در پی حمله سایبری به سامانه‌های شهرداری تهران و در ادامه تلاش نیرو‌های متخصص مجموعه شهرداری برای رفع این اختلال در سامانه‌ها از جمله سامانه «تهران من»، سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران اعلام کرد: با توجه به لزوم ارتقای سطح امنیت سامانه «تهران من» از کاربران خواهشمندیم حداکثر تا ۳۱ خرداد برای تغییر رمز عبور خود اقدام کنند. در صورت عدم تغییر رمز عبور در بازه زمانی اشاره شده، رمز عبور توسط کارشناسان سامانه تا زمان تغییر توسط کاربر غیرفعال خواهد شد.

Page Generated in 0/0058 sec