printlogo


کد خبر: 249908تاریخ: 1401/3/29 00:00
قیمت بیت‌کوین برای نخستین‌بار در 2 سال اخیر به زیر ۲۰ هزار دلار سقوط کرد
سقوط آزاد بیت‌کوین

قیمت بیت‌کوین برای نخستین‌بار از نوامبر 2020 به زیر سطح کلیدی 20 هزار دلار رسید که خطر موج جدیدی از فروش و عمیق‌تر شدن بحران در بخش رمزارز را به دنبال دارد. قیمت بیت‌کوین که به عنوان معیاری برای بازار رمزارزها عمل می‌کند، صبح شنبه با حدود 9 درصد کاهش به کمتر از 19000 دلار سقوط کرد. بازارهای مالی سنتی در این هفته پس از آنکه ۳ بانک مرکزی بزرگ به رهبری فدرال رزرو آمریکا، نرخ بهره را به عنوان بخشی از تلاش برای کاهش تورم شدید افزایش دادند، متزلزل شدند. بازار رمزارز‌ها نیز به تبعیت از بازار‌های جهانی، فشار شدیدی را متحمل شد. 
در واقع ارزش بازار رمزارزها که زمانی از 3 تریلیون دلار فراتر رفته بود، به کمتر از یک تریلیون دلار رسیده و حدود 842 میلیارد دلار برآورد می‌شود. سطح روانی 20 هزار دلار در روزهای اخیر با قدرت توانسته بود از قیمت این رمزارز محافظت کند اما با شکسته شدن این قیمت حالا شیب نزولی تندتر به نظر می‌رسد. 
کارشناسان می‌گویند این وضعیت به دلیل شرایط کلی جهان در بعد گسترده‌تر آن است و تنها در دنیای رمزارز دیجیتال نیست که همه چیز خوب به نظر نمی‌رسد. رکود در حال ظهور و تورم در حال افزایش است. نرخ بهره در حال افزایش است و هزینه‌های زندگی گزنده است. بازار‌های سهام نیز در حال نوسان هستند به طوری که سهم‌S&P500  ایالات متحده اکنون در بازار روند نزولی دارد. 
افزون بر بیت‌کوین، تقریبا همه ارزهای دیجیتال روزهای سختی را تجربه می‌کنند و همگی روند نزولی دارند. برای مثال اتریوم به عنوان دومین رمزارز بزرگ بازار در حوالی 1000 دلار معامله شد. سومین ارز مجازی بزرگ بازار یعنی بایننس‌کوین هم روز گذشته قیمتی حدود 200 دلار داشت. 
سرمایه‌گذاران بازار رمز ارز اعتقاد دارند ریزش قیمت بیت‌کوین، اتریوم و به ‌طور کلی رمزارز‌ها قرار است بالاخره در جایی متوقف شود و پس از مدتی استراحت، شاهد بازگشت به مدار صعودی باشیم. بیت‌کوین قبلا هم چنین شرایطی را تجربه کرده است. سال ۲۰۱۷ قیمت بیت‌کوین پیش از سقوط به زیر ۵ هزار دلار، توانسته بود سقف قیمت ۲۰ هزار دلار را لمس کند. سال ۲۰۲۱ قیمت بیت‌کوین قبل از اوج گرفتن در ماه نوامبر به زیر ۳۰ هزار دلار سقوط کرد. حال باید منتظر ماند و دید آیا بیت‌کوین و سایر رمز ارز‌ها دوباره به اوج خود بازخواهند گشت؟
 

Page Generated in 0/0142 sec