printlogo


کد خبر: 249912تاریخ: 1401/3/29 00:00
اخبار

سخنگوی دولت اعلام کرد 
رشد ۴۰ درصدی صنعت گردشگری ایران در سال 2021
«علی بهادری‌جهرمی» روز گذشته در توئیتی اعلام کرد: تازه‌ترین گزارش نهادهای بین‌المللی نشان می‌دهد صنعت ‎گردشگری ایران که سال ۲۰۲۰ منفی ۴۵درصد بوده، در ۲۰۲۱ با رشد ۴۰ درصدی، به ۲۰۲ هزار میلیارد تومان رسیده است. وی افزود: میزان اشتغال در این صنعت نیز 5.1 درصد افزایش داشته است و گردشگران خارجی 2.5 میلیارد دلار در ایران خرج کرده‌اند. 
***
سانحه برای جنگنده اف14 ارتش
یک فروند جنگنده «اف 14» نیروی هوایی ارتش صبح دیروز حین ماموریت پروازی در مرحله فرود در پایگاه شهید بابایی اصفهان دچار نقص فنی شد که طی این سانحه خلبان و کمک خلبان موفق به ترک اضطراری هواپیما شدند. گفتنی است خلبان و کمک خلبان این هواپیما که حین ترک اضطراری دچار آسیب‌دیدگی جزئی شدند، برای درمان به یکی از بیمارستان‌های اصفهان اعزام شدند. 
***
سیاست خارجی دولت شایسته جمهوری اسلامی است
معاون سابق وزارت امور خارجه در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا، اظهار داشت: به هر کشوری یک مدل دیپلماسی می‌آید؛ مثلا دیپلماسی دولت امارات نمی‌تواند مدل یک کشور قوی و مستقل باشد اما ما یک کشور مستقل و قوی هستیم که استقلال و قوت خود را به ‌دست آوردیم و این را کسی به ما نداده است، بلکه دست‌های خود را بر زانوی خود گذاشتیم، یا علی گفتیم و خدا هم به ما کمک کرد، لذا سیاست خارجی ما باید متناسب با این اصل باشد. جواد لاریجانی بیان داشت: بنابراین اکنون آقای رئیسی سیاست خارجی ما را به سمتی می‌برد که شایسته ما و مبتنی بر یک کشور قوی است و ما در همکاری و گفت‌وگو را هم به روی کسی نبسته‌ایم. حتی روی آمریکایی‌ها هم نبستیم و به آنها گفتیم یک تعهدی کردید و باید انجام دهید. لذا این دولت، دنیا را محصور در آمریکا و فرانسه ندیده است که اگر با مکرون صحبت کند خوشحال شود و بگوید کار تمام شده است؛ هرچند او هم سیاستمدار قوی‌ای در جهان غرب نیست. 
وی افزود: آن مدل سیاست خارجی که در مدار غربی است، شایسته جمهوری اسلامی نیست، یعنی قطع نظر از اینکه درست نیست، شایسته ما هم نیست. 
لاریجانی در ادامه گفت‌وگوی خود اعلام کرد: به نظر من، بسط روابط با چین و روسیه و کشورهای همسایه در حد شأن خود آنها سیاست درستی است و امنیت ما با همسایگان تضمین می‌شود. در توطئه‌هایی که اطراف ما است و از آن آگاه هستیم و برخی کشورهای همسایه نیز در دام این توطئه‌ها هستند، سیاست خارجی ما درست است و تصحیح خطاهای گذشته در آن وجود دارد. البته این خطاها یک‌شبه تصحیح نمی‌شود و توفیقات هم یک‌شبه به‌ دست نمی‌آید، بلکه باید با حوصله و ثبات قدم پیش برویم. وی در ارتباط با برجام نیز گفت: برجام معاهده‌ای است که ما سهم خود را پرداختیم و حالا مطالبه آن سهم ما است از این رو دولت فعلی باید سعی کند سهم ما را بگیرد و درواقع مذاکرات فعلی برای گرفتن سهم خود است ولی نباید به آن آویزان بود و معطل مذاکرات ماند. 
***
تکذیب دستور رئیس‌جمهور برای ساخت ۸ هواپیما
مدیرکل روابط عمومی دفتر رئیس‌جمهور دستور رئیس‌جمهور برای ساخت ۸ هواپیما را تکذیب کرد. 
متن توئیت محمدمهدی رحیمی به شرح زیر است:
‏رئیسی با اشراف بر توان متخصصان «هسا» ساخت هواپیمای مسافربری را طلب کرد و قول حمایت داد. 
نماینده محترم که با فاصله ایستاده بود احتمالا آرزویش برای«ساخت ۸ هواپیما تا سفر بعدی» را از قول رئیس‌جمهور مطرح کرده!
خودتحقیرها هم فرصت را برای تخریب رئیس‌جمهور و تحقیر توان ملت مغتنم شمردند. 
***
بغداد: 
ایران نیازمان به گاز را درک می‌کند
سخنگوی وزارت برق عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی این کشور (واع) گفت: تماس‌هایی درباره افزایش صادرات گاز ایران به منظور فعال کردن نیروگاه‌های تولید انرژی با طرف ایرانی داریم و اکنون میزان صادرات افزایش یافته و به روزانه ۴۰ میلیون متر‌مکعب رسیده است. احمد موسی در ادامه گفت عراق رایزنی‌هایی با طرف ایرانی در راستای افزایش تدریجی صادرات گاز دارد و طرف ایرانی هم نیاز عراق را درک می‌کند. وی افزود: ما اکنون به ۵۰ تا ۵۵ میلیون مترمکعب گاز ایران نیاز داریم و امیدواریم از طریق تماس و رایزنی با ایران به این میزان برسیم. 
***
اعطای جایزه سفیر جهانی ۲۰۲۲ به سفیر ایران در پاکستان
جایزه سفیر جهانی ۲۰۲۲ از سوی سازمان مردم‌‌نهاد «دیپلماتیک اینسایت» به سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان اعطا شد. سیدمحمدعلی حسینی، سفیر کشورمان در اسلام‌آباد در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «کمک به ارتقای روابط دوجانبه و چندجانبه کشورها، نیازمند کار سخت و تلاش و همکاری عوامل متعدد و متنوع است. من امروز به نمایندگی از همه کسانی که در سال‌های اخیر برای بهبود روابط همسایگی ما تلاش کردند، اینجا هستم تا نتیجه زحمات همگی آنها دیده شود. جایزه معتبر سفیر جهانی از سوی سازمان مردم‌نهاد «دیپلماتیک اینسایت» توسط سناتور «طلحه محمود» وزیر ایالات مرزی پاکستان و خانم «فرحت آصف» مدیر اجرایی سازمان دیپلماتیک اینسایت به سفیر ایران در پاکستان اعطا شد. در این مراسم از چند سفیر دیگر نیز تجلیل به عمل آمد».

Page Generated in 0/0065 sec