printlogo


کد خبر: 249927تاریخ: 1401/3/30 00:00
اخبار

تمدید جشنواره «کتاب‌های اقتباس ادبی کودک و نوجوان»
جشنواره «کتاب‌های اقتباس ادبی کودک و نوجوان» تا پایان خردادماه تمدید شد. به گزارش ایسنا، کیمیا امینی، مدیر دبیرخانه نخستین جشنواره کتاب‌های اقتباس ادبی کودک و نوجوان انجمن ترویج زبان و ادب فارسی اعلام کرد از آغاز اعلام فراخوان این ۲ جشنواره ملی تا کنون، نزدیک به 150 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است. تاریخ نهایی ارسال آثار کودک و نوجوان به جشنواره ۳۱ خردادماه ۱۴۰۱ اعلام شده است. مهدخت پورخالقی چترودی، استاد دانشگاه فردوسی مشهد و دبیر علمی جشنواره هم گفت: همراه با پایش ابتدایی آثار رسیده به دبیرخانه، مرحله اولیه داوری در هفته اول تیرماه آغاز می‌شود. این جشنواره با همت مریم جلالی، رئیس کارگروه ادبیات کودک و نوجوان انجمن ترویج زبان و ادب فارسی و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی برپا شده است. 
***
جایگزین «آل پاچینو» در مخمصه مشخص شد
آل پاچینو «تیموتی شلمی» را جایگزین خود در «مخمصه» معرفی کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، ورایتی نوشت: آل‌پاچینو گفت «تیموتی شلمی» بازیگری فوق‌العاده است و می‌تواند به جای او دنباله فیلم «مخمصه۲» را بازی کند. پس از ۲۷ سال، پیگیری فیلم «مخمصه» تقریبا به پایان رسیده است. مایکل مان، نویسنده و کارگردان، ادامه حماسه جنایی محبوب خود را ۹ آگوست در قالب رمانی با عنوان «مخمصه۲» منتشر می‌کند. 
این کتاب زندگی جنایتکار کارکشته، نیل مک کاولی (با بازی رابرت دنیرو) و کارآگاه وسواسی، ستوان وینسنت هانا (با بازی آل‌پاچینو) را قبل و بعد از وقایع فیلم او در سال ۱۹۹۵ دنبال می‌کند. آل پاچینو جمعه‌شب در تئاتر یونایتد پالاس در واشنگتن هایتس منهتن گفت: «تیموتی شلمی؛ منظورم این است که او یک بازیگر فوق‌العاده است با ظاهر عالی». به مناسبت بیست‌و‌پنجمین سالگرد ساخت این فیلم، جشنواره ترایبکا یک پنل پرسش و پاسخ برگزار کرد که در آن آل پاچینو و دنیرو سوپراستارهای قدیمی و همچنین آرت لینسون، تهیه‌کننده قدیمی حضور داشتند. این گفت‌وگو با مدیریت بیلگه ابیری، روزنامه‌نگار، با نمایش 4K فیلم ۱۹۹۵ دنبال شد. 
***
مرگ ۲ بازیگر سریال جدید نتفلیکس در یک سانحه رانندگی
در جریان یک سانحه رانندگی در مکزیک، ۲ نفر از بازیگران سریال جدید کمپانی نتفلیکس جان باختند و 6 نفر دیگر مصدوم شدند. به گزارش ایسنا به نقل از یو‌اس‌ای تودی، ۲ بازیگر سریال در حال ساخت «برگزیده» - محصول جدید نتفلیکس- در تصادف ون در مکزیک جان‌باختند و 6 نفر دیگر که بخشی از بازیگران و تدارکات بودند مصدوم شدند.
نتفلیکس در بیانیه‌ای اعلام کرد این حادثه در صحنه فیلمبرداری سریال رخ نداده بلکه در مسیر انتقال عوامل سریال از سانتا روزالیا به فرودگاه محلی اتفاق افتاده است. «ریموندو گاردونو کروز» و «خوان فرانسیسکو گونزالس آگیلاردو» ۲ بازیگری هستند که در این تصادف جان باختند. سریال جدید نتفلیکس با عنوان «برگزیده» درباره پسر بچه‌ای ۱۲ ساله است که متوجه بازگشت عیسی مسیح(ع) می‌شود و مقدر شده تا بشریت را نجات دهد. این سریال بر اساس مجموعه کتاب‌های مصور «مارک میلار» و «پیتر گراس» ساخته می‌شود. 
***
گل به‌خودی در عمارت نوفل لوشاتو
کامران تفتی با نمایش «گل به خودی» به کارگردانی محمد خانحسینی در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه می‌رود. به گزارش مهر «گل به خودی» به کارگردانی محمد خانحسینی قرار است از ۵ تیر ماه در عمارت نوفل لوشاتو به صحنه برود. 
کامران تفتی، مونا ‌کرمی، دُنا تارفی و دریا مقبلی بازیگران این نمایش هستند. خانحسینی درباره نمایش عنوان کرد: موضوع این نمایش برگرفته از یک موضوع ملتهب اجتماعی است که همه اقشار جامعه با آن در ارتباط هستند. این نمایش از ۵ تیر هر شب ساعت ۲۱:۱۵ به صحنه می‌رود. 
***
حریزاوی رئیس سازمان دارالقرآن الکریم شد
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، طی احکام جداگانه‌ای حجج ‌اسلام حریزاوی و عزت زمانی را به سمت‌های جدید در این سازمان منصوب کرد. به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد قمی با صدور احکامی جداگانه؛ حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی را به سمت «رئیس سازمان دارالقرآن الکریم» و حجت‌الاسلام رضا عزت زمانی را به عنوان «مسؤول ستاد فرهنگی خانواده جمعیت سازمان تبلیغات اسلامی» منصوب کرد. 
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان دارالقرآن با اشاره به انتخاب حجت‌الاسلام حریزاوی، با بیان اینکه باید وضعیت فردای سازمان دارالقرآن به دلیل افزوده شدن ظرفیت‌ها، بهتر از دیروز باشد چرا که اصل «جهاد تبیین»، «تبیین قرآن» است، ابراز امیدواری کرد: با مدیریت جدید سازمان دارالقرآن، شاهد گام‌های رو به جلو در حوزه قرآنی در این سازمان باشیم. 

Page Generated in 0/0055 sec