printlogo


کد خبر: 249932تاریخ: 1401/3/30 00:00
اخبار

پیش‌نویس قطعنامه ضدصهیونیستی روسیه در شورای امنیت
رسانه‌های رژیم صهیونیستی می‌گویند روسیه به دلیل اقدام ۲ هفته پیش جنگنده‌های اسرائیلی در بمباران فرودگاه دمشق، در صدد تدوین یک پیش‌نویس قطعنامه علیه این رژیم در شورای امنیت است. به نوشته وبگاه «عرب ۴۸»، در پی حمله ۲ هفته پیش رژیم صهیونیستی به فرودگاه بین‌المللی دمشق، خسارات فراوانی به این فرودگاه وارد شد و وزارت حمل‌و‌نقل سوریه از تعلیق پروازها تا اطلاع‌ ثانوی خبر داد. این حمله رژیم صهیونیستی با انتقاد شدید مسکو همراه شد و اعلام کرد که این حملات اسرائیل قابل توجیه نیست. به همین دلیل نیز روسیه قصد دارد اقدامی بی‌سابقه علیه اسرائیل در شورای امنیت سازمان ملل متحد انجام دهد. این در حالی است که اسرائیل اغلب از حمایت مسکو در نهادهای بین‌المللی برخوردار است. شبکه تلویزیونی «کان» رژیم صهیونیستی نیز در همین راستا اعلام کرد: روسیه در صدد تدوین یک قطعنامه علیه اسرائیل در شورای امنیت سازمان ملل است. بر اساس این گزارش، در پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی مسکو که به شورای امنیت سازمان ملل ارائه خواهد شد، با اشاره به نحوه انجام حمله صورت گرفته، آمده است: «این حمله به گونه‌ای انجام شد که قانون بین‌الملل را نقض کرد و موجب تضعیف ثبات شد و حاکمیت سوریه و سایر کشورها را نقض کرد. لذا باید مسؤولان این حمله پاسخگو باشند، زیرا این حمله بشدت به توانایی ما در ارائه کمک‌های بشردوستانه به سوریه آسیب زد».
***
برگزاری دور دوم انتخابات پارلمانی فرانسه
مکرون به اکثریت مطلق نمی‌رسد
دور دوم انتخابات پارلمانی فرانسه دیروز (۱۹ ژوئن) برگزار شد. دور اول انتخابات هفته گذشته برگزار شده بود. 
طبق پیش‌بینی‌‌ها ائتلاف لیبرال حاکم به رهبری امانوئل مکرون- که تازه ۲ ماه پیش در انتخابات ریاست‌جمهوری پیروز شده بود - بیشترین تعداد کرسی‌ها را در مجمع ملی فرانسه به خود اختصاص خواهد داد؛ با این وجود بعید است این ائتلاف با عنوان «همخوان‌ها» در رقابت با چپ رادیکال، ۲۸۹ رای لازم برای داشتن اکثریت مطلق را به دست آورد. بدون اکثریت مطلق ۲۸۹ کرسی، مکرون برای پیشبرد اصلاحات مهم خود مانند افزایش سن بازنشستگی، کاهش مالیات‌ها و اصلاح مزایا به حمایت سایر احزاب نیاز خواهد داشت. اگر مکرون نتواند در این انتخابات اکثریت پارلمان را به دست آورد، برای نخستین بار پس از شکست «فرانسوا میتران» در سال 1988 خواهد بود که یک رئیس‌جمهور فرانسه در پارلمان در اقلیت قرار می‌گیرد. ژانلوک ملانشون، رهبر حزب چپ افراطی «فرانسه تسلیم‌ناپذیر» با تشکیل ائتلاف «برهنه» با همراهی احزاب سبز، سوسیالیست و حزب کمونیست تلاش کرده‌اند این اتفاق را تکرار کنند.
***
ادامه سریال پیش‌بینی‌های آخرالزمانی مدودف:
شاید اتحادیه اروپایی قبل از پیوستن اوکراین فرو بپاشد
رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر پیشین روسیه در فاصله کمتر از ۲ هفته دست به سومین پیش‌بینی درباره مسائل مهم جهانی زد.   «دیمیتری مدودف» که در حال حاضر قائم‌‌مقام شورای امنیت فدراسیون روسیه به ریاست «ولادیمیر پوتین» است، دیروز در ادامه سلسله پیام‌هایش در کانال تلگرامی خود اعلام کرد ممکن است اتحادیه اروپایی قبل از پیوستن اوکراین، دچار فروپاشی شود.  
مدودف در بیانیه‌‌ای با اشاره به فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی نوشت: «اوضاع پیرامون شادکامی جهانی موعود در اتحاد جماهیر شوروی مرا به یاد تبلیغات کمیسیون اروپا درباره نامزدی عضویت اوکراین در اتحادیه اروپایی می‌اندازد. این وعده فقط به اوکراین داده شد و به گرجستان و حتی ترکیه (که سال‌ها در انتظار پیوستن به اتحادیه اروپایی است) اشاره‌ای هم نشده است. آنها [به اوکراین] وعده دادند اما مشروط. اوکراین قرار است بهتر، تمیزتر، با فساد کمتر، توسعه‌یافته‌تر، منورتر و باهوش‌تر شود. خاله اورسولا رئیس کمیسیون اروپا حتی گفت اوکراینی‌ها برای عضویت در اتحادیه اروپایی جان می‌دهند». اشاره او به توئیت اخیر «اورسولا فون درلاین» رئیس کمیسیون اروپاست که نوشته بود: «اوکراینی‌ها آماده این هستند که برای دورنمای اروپایی از جان خود مایه بگذارند. ما خواهان این هستیم که با ما، رویای اروپایی را زندگی کنند». رئیس‌جمهور سابق روسیه در ادامه این بیانیه نوشت:‌ «از اینجا به بعد مانند ایجاد کمونیسم خواهد بود. هیچ تاریخی اعلام نشده است اما شروط غیرقابل راستی‌آزمایی و خلاصه‌ای وجود دارد. راستی‌آزمایی عینی امکان‌پذیر نیست و باید به مدت چند دهه و توسط نسل‌های جدید رهبران اتحادیه اروپایی چک شود. شاید اگر کمونیسم امروز وارد عرصه می‌شد، اتحاد جماهیر شوروی پایدار می‌ماند اما این اتحاد متأسفانه از بین رفت. می‌دانید به چه چیزی اشاره می‌کنم؟» او در انتهای این بیانیه جلوی عبارت «پی نوشت» آورده است: «شاید تا آن زمان اتحادیه اروپایی فرو بپاشد. وحشتناک است به این فکر کنیم بعد از فداکاریی‌هایی که اوکراینی‌ها برای عضویت در اتحادیه اروپایی انجام داده‌اند، معلوم شود انتظارات این بیچاره‌ها چه سرابی بوده است. چه رسوایی به پا خواهد شد».  
کمیسیون اروپا جمعه گذشته با اعطای وضعیت نامزدی به اوکراین برای عضویت موافقت کرد. دولت اوکراین از چند ماه قبل درخواست خود برای دریافت وضعیت نامزدی در اتحادیه اروپایی را تحویل داده بود.  با وجود تأیید نامزدی این کشور، از آنجا که به‌ خاطر جنگ نیمه‌مخروبه و ورشکسته است و هیچ یک از شرایط مورد نظر بروکسل را ندارد، ممکن است احراز شرایط کامل عضویت در اتحادیه اروپایی، چندین سال به طول انجامد. برخی سران اروپایی قبلا پیش‌بینی کرده بودند عضویت اوکراین تا قبل از یک دهه محقق نخواهد شد.

Page Generated in 0/0062 sec