printlogo


کد خبر: 249940تاریخ: 1401/3/30 00:00
اخبار

تاریخ‌سازی هندبالیست‌های نوجوان ایران در ساحل
اولین مدال جهانی تاریخ هندبال ایران در مسابقات هندبال ساحلی نوجوانان کسب شد. تیم ملی هندبال ساحلی نوجوانان ایران در دیدار رده‌بندی رقابت‌های قهرمانی جهان مقابل فرانسه به پیروزی رسید تا در یک روز رویایی نخستین مدال جهانی تاریخ هندبال ایران کسب شود. نیمه نخست این دیدار با نتیجه 20 بر 16 به سود ایران به پایان رسید. در نیمه دوم بازی پایاپای پیش رفت و در نهایت این ملی‌پوشان ایران بودند که با نتیجه 19 بر 18 به پیروزی دست یافتند در نهایت بازی به سود ایران به پایان برسد. ملی‌پوشان نوجوانان هندبال ساحلی با کسب مدال برنز رقابت‌های قهرمانی جهان تاریخ‌ساز شدند و عنوان نخستین تیم‌ملی هندبال ایران را به خود اختصاص دادند که به مدال جهانی دست می‌یابد. 
***
کناره‌گیری اوساکا از ویمبلدون ۲۰۲۲
زن شماره یک سابق تنیس جهان از رقابت‌های گرند اسلم ویمبلدون کناره‌گیری کرد. به گزارش رویترز، «نائومی اوساکا» در توئیتر رسمی خود اعلام کرد به دلیل آسیب‌دیدگی تاندون آشیل در مسابقات ویمبلدون شرکت نخواهد کرد. تنیسور ژاپنی نوشت: آشیل من هنوز هم خوب نیست، بنابراین نمی‌توانم در این دوره در ویمبلدون باشم. دفعه بعد شما را می‌بینم. اوساکا در جریان شکست مقابل «آماندا آنیسیموا» در رولان گاروس ۲۰۲۲ در ماه مه دچار آسیب‌دیدگی تاندون آشیل چپ شد. اوزاکا همچنین به دلیل برخی مشکلات روحی مجبور به این شد در دوره قبلی بازی‌ها نیز غایب باشد. البته تنیسور ژاپنی با فتح اوپن استرالیا ۲۰۲۱ قدرت خودش را نشان داد. تنیسور ژاپنی تاکنون ۴ فینال گرند اسلم را تجربه کرده است که هر ۴ بازی را با پیروزی پشت سر گذاشته است. او سال ۲۰۱۸ در اوپن آمریکا توانست «سرنا ویلیامز» الگویش را شکست دهد و برای نخستین بار فاتح گرند اسلم شود. یک سال بعد جام قهرمانی را در اوپن استرالیا با پیروزی برابر «پترا کویتووا» بالا برد و دوباره سال ۲۰۲۰ قهرمانی در اوپن آمریکا را با شکست «ویکتوریا آزارنکا» جشن گرفت. اوساکای ۲۴ ساله چند ماه بعد در ملبورن دومین جامش را در اوپن استرالیا بالای سر برد. بانوی شماره ۳ جهان در ۴ سال اخیر هر سال یک بار فاتح گرند اسلم شده است. 
***
صدور رأی ۶  ورزشکار دوپینگی
شورای صدور رأی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو) پرونده ۶ ورزشکار متخلف را بررسی و نسبت به صدور رأی آنان اقدام کرد. شورای صدور رأی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو) پرونده ۶ ورزشکار را که نمونه دوپینگ آنها توسط آزمایشگاه مثبت اعلام شده بود بررسی کرد. در این جلسه که با حضور غلامرضا نوروزی، دبیرکل و فرزاد شارکی، قائم‌مقام ایران نادو و سایر اعضای شورای صدور رأی در محل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ برگزار شد، پرونده ورزشکاران رشته‌های قایقرانی، بسکتبال، والیبال، کوراش و ۲ ورزشکار ناشنوا بررسی و اعضای شورا پس از شنیدن توضیحات ورزشکاران، نسبت به صدور رأی آنان اقدام کردند. با توجه به اینکه طبق قانون، ورزشکاران ۲۱ روز برای درخواست استیناف فرصت دارند، تا زمان اتمام فرصت قانونی آنان، اسامی ورزشکاران محرمانه خواهد بود. 
***
جدایی قرضی مهدی قائدی و مهاجم دانمارکی الاهلی
باشگاه الاهلی امارات قصد دارد مهدی قائدی و مارتین اولسن مهاجم دانمارکی تیم را به صورت قرضی در تابستان به تیم دیگری بدهد. به گزارش اسپورت امارات، باشگاه الاهلی در فصلی که گذشت با هدایت مهدی علی نتایج خوبی کسب نکرد. الاهلی که لئوناردو ژاردیم را به عنوان سرمربی جدید خود انتخاب کرده، به دنبال تغییرات اساسی در تابستان است. این باشگاه به دنبال فروش قرضی مهدی قائدی و اولسن در تابستان است و باید تصمیم نهایی را در این زمینه ژاردیم بگیرد که هنوز سکان هدایت تیم را به دست نگرفته است. احمد نوراللهی دیگر بازیکن ایرانی الاهلی است که به احتمال خیلی زیاد قراردادش تمدید خواهد شد. 
***
تماس وزیر ورزش مصر با کی‌روش برای بازگشت به نیمکت «فراعنه»
وزیر ورزش مصر به بحث بازگشت کارلوس کی‌روش روی نیمکت تیم ملی این کشور ورود کرد و خواستار حضور این مربی پرتغالی شد. به گزارش مهر، کارلوس کی‌روش که هدایت تیم ملی فوتبال مصر را بر عهده داشت، بعد از ناکامی با این تیم برای صعود به جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، از هدایت «فراعنه» کناره‌گیری کرد. با این حال جانشین کی‌روش هم در بازی‌های بعدی عملکرد قابل قبولی نداشت و در نهایت فدراسیون فوتبال این کشور اعلام کرد باز هم از یک مربی خارجی روی نیمکت مصر استفاده می‌کند. طبق اعلام روزنامه «اخبار الیوم» مصر، «اشرف صبحی» وزیر ورزش و جوانان مصر هم با کی‌روش تماس گرفت تا این مربی پرتغالی را مجاب کند دوباره به روی نیمکت مصر بازگردد. به نوشته این روزنامه، وزیر ورزش مصر ضمانت‌های لازم را برای انجام کار و عدم مداخله فدراسیون فوتبال در برنامه‌هایش به کی‌روش داده است. از سوی دیگر «راجر دسا» دستیار سابق کی‌روش در تیم ملی مصر هم تایید کرد فدراسیون فوتبال این کشور پیشنهاد همکاری مجدد را به مربی پرتغالی ارائه داده است. راجر یادآور شد: کی‌روش به من گفت که هنوز تصمیمی نگرفته و تا روز دوشنبه درباره آن صحبت نخواهد کرد. نمی‌دانم تصمیم او چه خواهد بود اما ما همیشه با هم صحبت می‌کنیم. کارلوس کی‌روش پیش از این سابقه هدایت تیم ملی ایران را به مدت ۸ سال داشت. ایران با حضور کی‌روش ۲ صعود متوالی به جام‌های جهانی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ را تجربه کرد. در روزهای گذشته و بعد از باخت تیم ملی ایران مقابل الجزایر در یک بازی تدارکاتی، شایعات بازگشت کی‌روش به نیمکت ایران هم مطرح شده بود. 

Page Generated in 0/0046 sec