printlogo


کد خبر: 249944تاریخ: 1401/3/30 00:00
آمار فوتی‌های روزانه کرونا دوباره صفر شد
کنترل کرونا با تدبیر دولت سیزدهم

شرایط کرونایی در کشور با تصمیمات مناسب دولت سیزدهم و تلاش وزارت بهداشت و کادر درمان به طور کامل کنترل شده است به طوری که برای چندمین بار، آمار فوتی‌های روزانه کرونا به صفر رسید. 
سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس اظهار داشت: پیگیری‌های رئیس‌جمهور و عملکرد مثبت وزارت بهداشت در تأمین واکسن کرونا، از دستاوردهای ماندگار دولت سیزدهم است. 
سیدنظام‌الدین موسوی با اشاره به صفر شدن فوتی‌های کرونا در روزهای اخیر، به مهر گفت: پیگیری‌های رئیس‌جمهور برای مبارزه با بیماری کرونا، از نخستین روز کاری در پست ریاست‌جمهوری آغاز شد. 
وی ادامه داد: عملکرد مثبت وزارت بهداشت در تأمین و تولید واکسن کرونا با اتخاذ سیاست‌های همسو و هماهنگ اجرایی شد. 
سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس تاکید کرد: شاهد بودیم رئیس‌جمهور در روزهای آغاز کار دولت سیزدهم از طریق گفت‌وگوهای تلفنی با رؤسای جمهور کشورهای مختلف، واکسن مورد نیاز کشور را تأمین کرد. 
موسوی با اشاره به عزم دولت سیزدهم برای تولید واکسن در کشور، گفت: هم‌اکنون جمهوری اسلامی ایران یک تولید‌کننده موفق واکسن کرونا است. 
عضو کمیسیون اصل 90 مجلس یادآور شد: زمانی که رئیسی پست ریاست‌‌جمهوری را تحویل گرفت، وضعیت کرونا در کشور وخیم بود اما با برنامه‌ریزی اصولی هم‌اکنون شاهد کنترل بیماری کرونا در کشور هستیم. 
 
* فوتی‌های روزانه مجدد صفر شد
تعداد فوتی‌های روزانه کرونا برای چندمین بار به عدد صفر رسید. 
به گزارش «وطن‌امروز» به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، در شبانه‌روز منتهی به ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۶۰ بیمار جدید مبتلا به «کووید-19» در کشور شناسایی و ۴۰ نفر از آنها بستری شدند تا مجموع بیماران «کووید-19» در کشور به ۷ میلیون و ۲۳۴ هزار و ۷۵۷ نفر برسد. 
همچنین در طول این 24 ساعت، هیچ مرگ ناشی از «کووید-19» ثبت نشده است. 
این در حالی است که ۲۹۷ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-19» در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. 
همچنین تاکنون ۵۲ میلیون و ۵۰۹ هزار و ۸۸۵ آزمایش تشخیص «کووید-19» در کشور انجام شده است. 
در حال حاضر 106 شهرستان در وضعیت زرد و 342 شهرستان در وضعیت آبی بیماری کرونا قرار دارند. 
درباره آخرین آمار رسمی واکسیناسیون نیز اعلام شده است تاکنون ۶۴ میلیون و ۶۰۶ هزار و ۲۰۳ نفر دوز اول، ۵۷ میلیون و ۹۴۶ هزار و ۶۸۱ نفر دوز دوم و ۲۷ میلیون و ۶۶۹ هزار و ۸۰ نفر دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۰ میلیون و ۲۲۱ هزار و ۹۶۴ دوز رسیده است. همچنین در شبانه‌روز اخیر، ۱۴ هزار و ۲۶۴ دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است. 
 

Page Generated in 0/0047 sec