printlogo


کد خبر: 249977تاریخ: 1401/3/31 00:00
دیوان عدالت اداری ابطال انتخابات وزنه‌برداری را تأیید کرد
پایان عصر علی مرادی

با رای دیوان عدالت اداری ابطال انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری در سال 98 مورد تایید قرار گرفت. انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری تیرماه سال 98 برگزار شد که علی مرادی با 22 رای از 43 رای مأخوذه به عنوان رئیس این فدراسیون باقی ماند اما در همان زمان صحبت‌هایی درباره چگونگی برگزاری این انتخابات وجود داشت، چرا که 44 نفر اعضای حاضر در مجمع را تشکیل می‌دادند که رئیس هیات آذربایجان شرقی در مجمع غیبت داشت و رای‌گیری با 43 نفر انجام شد. این موضوع اعتراض کاندیداها را به دنبال داشت مبنی بر اینکه علی مرادی باید رایی بیشتر از 22 رای را کسب می‌کرد. بعد از برگزاری انتخابات یکی از نامزدها (سجاد انوشیروانی) در این باره به دیوان عدالت اداری شکایت کرد که پاسخ آن ابطال انتخابات بود. با این حال با اعتراض علی مرادی، بار دیگر این رای در شعبه تجدیدنظر مورد بررسی قرار گرفت و رای آن صادر شد که در آن ابطال انتخابات تایید شده است. با ابطال این انتخابات، رسما علی مرادی به عنوان رئیس فدراسیون دیگر اختیاراتی ندارد. البته پیش از این به دلیل مشکلاتی که وزنه‌برداران در اعتراض به نبود امکانات داشتند، این موضوع مطرح شد که وزارت ورزش در نظر دارد برای فدراسیون وزنه‌برداری سرپرست انتخاب کند. محمد پولادگر، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای این رای را خطاب به علی مرادی ابلاغ کرده است. با این شرایط در روزهای آینده برای فدراسیون وزنه‌برداری سرپرست تعیین خواهد شد. 
 
* انوشیروانی محتمل‌ترین گزینه برای سرپرستی
قهرمان و مربی سابق تیم‌ ملی وزنه‌برداری نزدیک‌ترین گزینه برای سرپرستی این فدراسیون محسوب می‌شود. حالا بحث حضور سرپرست به میان آمده و وزارت ورزش باید تا برگزاری انتخابات یک نفر را به عنوان سرپرست فدراسیون انتخاب کند. در این بین از سجاد انوشیروانی، قهرمان و مربی سابق تیم‌ ملی به عنوان محتمل‌ترین گزینه برای این پست یاد می‌شود. وی در حال حاضر مدیرکلی ورزش و جوانان استان اردبیل را بر عهده دارد. حسین رضازاده، رئیس سابق فدراسیون و خسروی مدیرکل سابق دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها هم در بین گزینه‌ها هستند. 
 
* واکنش وزنه‌برداران معترض به تغییر رئیس فدراسیون
وزنه‌برداران معترض به شرایط این رشته بعد از تغییر رئیس فدراسیون وزنه‌برداری، بیانیه مشترکی را منتشر کردند. وزنه‌بردارانی که به شرایط تیم ‌ملی وزنه‌برداری معترض بودند و به همین دلیل اردوی ملی را ترک کردند، پس از تغییرات انجام‌شده در فدراسیون وزنه‌برداری بیانیه مشترکی را منتشر کرده‌ و خواستار رسیدگی به مشکلات این رشته شدند. آنها در بیانیه خود ضمن تاکید بر پابرجا بودن مشکلات وزنه‌برداری، تصریح کرده‌اند: «مشکلات و دغدغه‌های وزنه‌برداری مشخص است، امیدواریم روزهای درخشانی پیش روی وزنه‌برداری ایران باشد و مسؤولان بعدی فدراسیون و خانواده بزرگ وزنه‌برداری ایران جهت رفع مشکلات تلاش زیادی داشته باشند تا وزنه‌برداری به جایگاه واقعی خود برگردد. وزنه‌برداری هنوز به حمایت نیاز دارد و خواهشمندیم مسؤولان ورزش در این راه وزنه‌برداری را تنها نگذارند و همچنان حامی این رشته باشند».

Page Generated in 0/0048 sec