printlogo


کد خبر: 249986تاریخ: 1401/3/31 00:00
اخبار

اجرای حکم ضارب روحانیون شهید رمضان حرم مطهر رضوی
حکم اعدام ضارب روحانیون شهید رمضان حرم مطهر رضوی، دیروز در مشهد اجرا شد. غلامعلی صادقی، رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: پس از وقوع حادثه ناگوار تروریستی علیه ۳ تن از روحانیون جهادی در شانزدهم فروردین سال جاری، مصادف با ایام ماه مبارک رمضان در حرم مطهر رضوی که نهایتا منجر به جانبازی یک تن و شهادت ۲ تن دیگر از این عزیزان شد، پرونده‌ای قضایی با فوریت تشکیل و تحقیقات همه‌جانبه و گسترده در این زمینه آغاز شد. وی افزود: پرونده به صورت ویژه در یکی از شعب بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد مورد رسیدگی دقیق قرار گرفت و پس از صدور کیفرخواست، جهت ادامه رسیدگی به دادگاه انقلاب اسلامی مشهد مقدس ارسال شد که در این مرحله از دادرسی، دادگاه پس از بررسی تمام اسناد و مدارک مربوط به این حادثه، به صورت فوق‌العاده اقدام به برگزاری جلسه علنی رسیدگی به اتهامات متهم عبداللطیف مرادی، فرزند محمدطاهر کرد که طی آن نامبرده به «محاربه از طریق کشیدن (تجرید) سلاح روی مردم به قصد ازهاق نفس و ایجاد رعب و وحشت که موجبات ناامنی در محیط حرم و حتی خارج از آن را فراهم نموده است» متهم شد. صادقی گفت: در این جلسه علنی خانواده شهدا و وکلای آنها به طرح شکایت خود علیه متهم پرداخته و متهم و وکیل وی نیز به دفاع از اتهام انتسابی پرداختند. صادقی افزود: پس از اتمام فرآیند رسیدگی به اتهامات متهم و صدور رأی توسط شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی مشهد، پرونده جهت فرجام‌خواهی به دیوان عالی کشور ارسال شد و رأی صادر شده توسط دادگاه انقلاب مشهد مبنی بر اعدام نامبرده، توسط شعبه نهم دیوان عالی کشور تایید و پس از اجری تشریفات قانونی، جهت اجرا به دادستانی مرکز خراسان رضوی ارسال شد. وی گفت: بر این اساس با هدف اجرای سریع و دقیق این رأی، جلسات هماهنگی و شورای تامین برگزار و حکم اعدام عبداللطیف مرادی به اتهام محاربه، دیروز ۳٠ خرداد در حضور جمعی از شهروندان و مسؤولان از طریق چوبه دار در محل زندان وکیل‌آباد مشهد به اجرا درآمد. 
***
انهدام ۲۶ باند کلاهبرداری رایانه‌ای در پوشش بازارهای آنلاین
رئیس مرکز مبارزه با جرائم ملی و سازمان‌یافته پلیس فتای فراجا از شناسایی و انهدام ۲۶ باند مربوط به مجرمان حرفه‌ای فعال در زمینه کلاهبرداری رایانه‌ای در بستر بازارهای آنلاین و شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های خارجی با ارزش ریالی بیش از ۶۰۷ میلیارد ریال طی ماه اخیر خبر داد. 
سرهنگ مصطفی نوروزی دراین باره اظهار کرد: با وصول پرونده‌های متعدد به پلیس فتا در یکی از استان‌های شمالی کشور با موضوع کلاهبرداری در قالب درج آگهی‌های جعلی در سایت‌های آگهی‌محور، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت. وی افزود: متهم پرونده با درج و انتشار آگهی‌های جعلی در قالب کار در منزل، بسته‌بندی، محصولات آرایشی و بهداشتی، فروش املاک و... اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرده است. با بررسی‌های تخصصی و اقدامات فنی صورت‌گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا، در نهایت متهمان اصلی پرونده در یکی از استان‌های شمال شرق کشور شناسایی و پس از اخذ مجوزهای قضایی دستگیر شدند. 
***
افزایش تعداد کودکان کار و معتادان متجاهر
همزمان با برگزاری سومین جلسه کارگروه‌های ویژه کودکان کار و کارگروه ویژه حمایت از خانواده‌های مددجویان ماده ۱۶، نخستین نشست کارگروه ویژه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی قرارگاه اجتماعی شهر تهران با حضور دستگاه‌های ذی‌ربط تشکیل شد. احمد احمدی‌صدر، مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: با تمام تلاش‌ها در برطرف کردن معضل کودکان کار و معتادان متجاهر، اگر در حوزه پیشگیری ورود جدی نکنیم، تمام تلاش‌ها در همه این حوزه‌ها بی‌نتیجه خواهد بود و آسیب‌ها تداوم یافته و به شکلی دیگر جلوه می‌کنند. وی با اشاره به افزایش تعداد معتادان متجاهر و کودکان کار در تهران نسبت به سالیان گذشته و نیاز به رویکرد اساسی برای عدم افزایش این تعداد، استفاده از مدل مردمی‌سازی با تاکید بر محلات و محله‌محوری و استفاده از توان در حوزه پیشگیری با تشکیل قرارگاه‌های محلی، شورای تحول محله در محلات و استفاده از گروه‌های مردمی، خیرین و هیات‌ها در کنار حمایت توسط حاکمیت را گام‌های مهم در رفع و پیشگیری معضل کودکان کار و حمایت از خانواده‌های مددجویان ماده ۱۶ برشمرد. 
***
جایزه «هانری داویسون» به جمعیت هلال‌احمر اعطا شد
رئیس جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست‌های اساسنامه‌ای فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر به ژنو سفر کرده است، جایزه «هانری داویسون» را دریافت کرد. جایزه ارزشمند «هانری داویسون» به پاس خدمات شایسته و بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران در ماه‌های اخیر و همچنین حضور فعال در مجامع بین‌المللی و هیأت حاکمه فدراسیون صلیب سرخ و هلال‌احمر و ارائه پیشنهادهای رئیس این جمعیت متکی بر تجربیات در ارائه خدمات شایسته امدادی و بشردوستانه و معرفی این تجربیات جهت الگوبرداری دیگر جمعیت‌های ملی، به هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران اعطا شد. فعالیت‌های گسترده جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران در حوزه امدادرسانی، آموزش، حمایت‌های بشردوستانه از افراد متأثر از حوادث و بلایا و انجام فعالیت‌های داوطلبانه و عام‌المنفعه، نام ایران را در زمره موفق‌ترین جمعیت‌های ملی قرار داده است. 

Page Generated in 0/0137 sec